Toon posts:

Versterker kantelen deel 2

Pagina: 1
Acties:
  • 1.299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag voor het eerst in m'n leven een goede versterker gekocht. Een Nad 320BEE echt helemaal geweldig. Wat een gigantisch verschil met daarvoor. Wat ik hiervoor had durf ik in dit forum niet eens te noemen. Dan wordt ik voor m'n leven geschorst van GoT.

Nu zit ik alleen nog met de plaatsing. Ik had bedacht dat ik op de versterker m'n monitor mooi kwijt kon. Om twee redenen is dit niet slim. Ten eerste de versterker kan z'n warmte niet kwijt. Ten tweede de kast gaat licht inzakken. Dus naar aanleiding van dit topic Receiver kantelen!?!/
wil ik hem ook op z'n kant zetten.

Kan dit eigenlijk wel omdat ik geen luchtgaten aan de zijkant heb?
Ander probleem: de zware kant zit links de roosters zitten als vanzelf sprekend ook links. Wat heeft dan voorrang?
1. de versterker op z'n zware kant zetten. dus roosters komen dan onder te zitten. Met als gevolg dat hij z'n warmte slecht kwijt kan.
2. roosters boven. Warmte kan beter weg, maar zware kant is dan boven. Wat daar erg aan is kan ik niet bedenken. Hooguit instabiliteit.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 13:49:
Heb vandaag voor het eerst in m'n leven een goede versterker gekocht. Een Nad 320BEE echt helemaal geweldig. Wat een gigantisch verschil met daarvoor. Wat ik hiervoor had durf ik in dit forum niet eens te noemen. Dan wordt ik voor m'n leven geschorst van GoT.
Je mag best kwijt wat je hiervoor had als versterker. Zolang je versterker niet al te warm wordt, hoef je over warmte niet zozeer in te zitten. Dan kan je de versterker op zich plaatsen zoals je wilt. Ben je van plan vaak voluit te spelen met dat ding?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:15
Volgens mij kan het niet veel kwaad. Zeker een wat zwaardere NAD moet daar op zich wel tegen kunnen. Ik zou het zelf niet doen en een constructie maken dat je monitor niet direct op je versterker staat, maar er 1,5 cm boven of zo (plankje er boven?)

(enne...dat vorige topic is net een maand oud of zo, dit kan toch ook daar?)

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 29 July 2003 @ 13:54:
[...]

Je mag best kwijt wat je hiervoor had als versterker. Zolang je versterker niet al te warm wordt, hoef je over warmte niet zozeer in te zitten. Dan kan je de versterker op zich plaatsen zoals je wilt. Ben je van plan vaak voluit te spelen met dat ding?
Hiervoor had ik een Bright versterker. Ik heb er op GoT laatst nog een topic over geopend maar niemand die gehoord had van het merk. Inmiddels weet ik wie de fabrikant is van die versterker Bart Smit. Wat een k*t ding.

Helaas was ik niet van plan om vaak voluit te spelen. Ik heb buren.
dreamscape schreef op 29 July 2003 @ 13:58:
Ik zou het zelf niet doen en een constructie maken dat je monitor niet direct op je versterker staat, maar er 1,5 cm boven of zo (plankje er boven?)

(enne...dat vorige topic is net een maand oud of zo, dit kan toch ook daar?)
Jou constructie was in mijn hersenpan ook al langsgekomen, maar dat wordt bijna altijd lelijk. Zelfs als je het zou verven.

(dat vorige topic is meer dan twee weken oud dus de quickreply is verborgen)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 14:09 ]

Verwijderd

nadeel van optie 2:

Je koelblokken hangen aan je print, beweging kan door het grote gewicht eventueel haarscheurtjes veroorzaken

• dreamscape
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 14:03:
Jou constructie was in mijn hersenpan ook al langsgekomen, maar dat wordt bijna altijd lelijk. Zelfs als je het zou verven.
Natuurlijk is dat afhankelijk van je verfkwaliteiten... ik heb zoiets gedaan om mijn versterker en DAT-recorder kwijt te kunnen onder mijn 2 17" monitoren. Gewoon van wit meubelplaat van de Gamma, aldaar laten zagen en thuis in elkaar geschroefd/gelijmd. Gaat prima op mijn (iets minder) witte bureau.

De vraag is namelijk wat lelijker is: netjes in elkaar getimmerd, wellicht niet zo mooi geverfd hout of een versterker die op z'n kant staat. Als je dan ook nog eens tegen de onderkant van die versterker aankijkt zou ik het wel weten.
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 14:03:
(dat vorige topic is meer dan twee weken oud dus de quickreply is verborgen)
Er is toch ook een knop 'New Reply'? Niet dat het heel erg is hoor, maar volgens mij had dat best gekund...

edit:
Vaudje... Hout is met een T. Beetje dom...

[ Voor 8% gewijzigd door dreamscape op 29-07-2003 14:18 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-08 20:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat ding is niet voor niets op een bepaalde manier gecontrueerd... en zou ik dus ook niet op zijn kant neerzetten... zonde van het chassis, warmte afvoer wordt kut wat nadelig weer kan zijn voor de levensduur en misschien wel geluidskwaliteit. En ook voor de reden die 1of1 meldt

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 14:10:
nadeel van optie 2:

Je koelblokken hangen aan je print, beweging kan door het grote gewicht eventueel haarscheurtjes veroorzaken
Ik kan me niet voorstellen dat je last krijgt van haarscheurtjes door een versterker op zijn kant te zetten. Als dat werkelijk het geval is, mag NAD van mij in het lijstje van Bright komen te staan :X

• BWzes03
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07-2021

BWzes03

B&Wee all the way!

Wekkel schreef op 29 July 2003 @ 14:35:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat je last krijgt van haarscheurtjes door een versterker op zijn kant te zetten. Als dat werkelijk het geval is, mag NAD van mij in het lijstje van Bright komen te staan :X
Ik denk ook dat dat geen probleem moet zijn. Ik heb even op de website van NAD gekeken naar het model 320BEE, zeker een mooi apparaat. Maar gelukkig niet al te zwaar.
Het zwaarste onderdeel van een versterker is meestal de voeding, met als goede tweede de koelblokken. Er vanuit gaande dat de voeding het zwaarste onderdeel is en dat die vastgeschroeft zit met de nodige stevige schroeven, is er geen bezwaar om hem op z'n kant te zetten.

Uiteraard opletten dat hij wel stevig staat en niet kan omvallen, anders :'(

view;touch;unzip;finger;mount;yes;yes;yes;umount;sleep

Verwijderd

Topicstarter
dreamscape schreef op 29 July 2003 @ 14:16:
[...]

De vraag is namelijk wat lelijker is: netjes in elkaar getimmerd, wellicht niet zo mooi geverfd hout of een versterker die op z'n kant staat. Als je dan ook nog eens tegen de onderkant van die versterker aankijkt zou ik het wel weten.

[...]

Er is toch ook een knop 'New Reply'? Niet dat het heel erg is hoor, maar volgens mij had dat best gekund...

edit:
Vaudje... Hout is met een T. Beetje dom...
Ik kijk gelukkig niet tegen de onderkant aan, maar ik ga toch eens rondkijken in de Gamma.

Oh er is een New Reply knop sorry sorry voor het nieuwe topic.
BWzes03 schreef op 29 July 2003 @ 14:47:
[...]

Uiteraard opletten dat hij wel stevig staat en niet kan omvallen, anders :'(
Hij staat nu zeer stevig op z'n zij. Staat eigenlijk helemaal niet lelijk. Best wel hip eigenlijk.

Offtopic: ik begrijp nu opeens veel beter dat iedereen hier altijd z'n eigen versterker tot de beste versterker uitroept LOL. Je moest eens weten wat een verschil dit is met vroeger in het Bright-tijdperk. Ik ben heel m'n colectie opnieuw aan het ontdekken O+ Merk opeens dat ik oren heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 15:01 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je een TFT scherm of een CRT? Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de transformator in je versterker aardig storing op je beeld kan geven. Een forse transformator zoals in een serieuze versterker produceert een wisselend magnetisch veld, en dat kan van invloed zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Raymond
  • Laatst online: 08-08 19:58
Waarom kan je versterker niet gewoon horizontaal staan en je monitor er niet op?
Of lees ik ergens overheen?

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 29 July 2003 @ 15:01:
Heb je een TFT scherm of een CRT? Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de transformator in je versterker aardig storing op je beeld kan geven. Een forse transformator zoals in een serieuze versterker produceert een wisselend magnetisch veld, en dat kan van invloed zijn.
Daar zeg je wat, goed punt. Ik heb een CRT, maar tot nu toe alles stabiel. Maar hij staat nog niet vol open. Eerst inspelen natuurlijk.

Een TFT zou trouwens dit hele topic in een keer overbodig maken. Zijn veel lichter, maar je sluit nog steeds je lucht gaten af. Ook daar ga ik eens over denken.
Lampje schreef op 29 juli 2003 @ 15:04:
Waarom kan je versterker niet gewoon horizontaal staan en je monitor er niet op?
Of lees ik ergens overheen?
Zie openingspost :)
Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 15:06:
Het op z'n kant plaatsen van een versterker is niet wijs. De koelplaten van de versterker zijn zo geplaatst dat de lucht er van onder naar boven tussendoor kan stromen. Als je dit dan op z'n kant plaatst, dan wordt deze luchtstroom volledig geblokkeerd en blijft de warme lucht in het koelblok hangen. De temperatuur kan dan dus onnodig hoog oplopen.
Het zal waarschijnlijk best een tijd goed gaan (op z'n kant dus) echter zal het wel de levensduur van de componenten sterk verkorten.
Hij staat nu halfuurtje op z'n kant en de bovenkant warmt inderdaad al aardig op. Ik hou de temp in de gaten. Dat wordt dus versterker modden :) ....geintje

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 15:13 ]

Verwijderd

Het op z'n kant plaatsen van een versterker is niet wijs. De koelplaten van de versterker zijn zo geplaatst dat de lucht er van onder naar boven tussendoor kan stromen. Als je dit dan op z'n kant plaatst, dan wordt deze luchtstroom volledig geblokkeerd en blijft de warme lucht in het koelblok hangen. De temperatuur kan dan dus onnodig hoog oplopen.
Het zal waarschijnlijk best een tijd goed gaan (op z'n kant dus) echter zal het wel de levensduur van de componenten sterk verkorten.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 15:06:
Dit is een waardeoordeel die je m.i. niet kan staven anders dan door een blinde test met meerdere gelijksoortige modellen over een langere periode. Ik kan versterkers echt mishandelen bij het leven zonder dat ze ook maar een krimp geven anders dan doorklieven met een bijl, zodoende :o

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-08 20:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 15:06:
[...]

Daar zeg je wat, goed punt. Ik heb een CRT, maar tot nu toe alles stabiel. Maar hij staat nog niet vol open. Eerst inspelen natuurlijk.

Een TFT zou trouwens dit hele topic in een keer overbodig maken. Zijn veel lichter, maar je sluit nog steeds je lucht gaten af. Ook daar ga ik eens over denken.
Inspelen :D volgens mij is dat 1 van de grootste fabeltjes ooit ;)
Het zijn geen mechanische onderdelen

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ga eens snuffelen over het wel en wee van condensatoren. De geperforeerde metaallaagjes in die dingen schijnen in het begin te kunnen ruisen omdat die gaatjes dichtbranden. Of het waar is, dat weet ik niet. Mij boeit het in ieder geval niet echt :Y)

• Raymond
Zie openingspost
Daar zie ik het niet in?
Heb je ruimtegebrek oid?

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op 29 July 2003 @ 15:13:
[...]

De man van de audiowinkel High quality dacht daar anders over. Hij zei dat het belangrijk was dat de versterker door en door warm wordt. Het liefst moest de versterker de eerste drie dagen gewoon aan staan. Zelf stond ie bij hem dag en nacht aan LOL. Laat de milieufreaks het maar niet horen.
Lampje schreef op 29 July 2003 @ 15:22:
[...]

Daar zie ik het niet in?
Heb je ruimtegebrek oid?
?? het staat er toch echt hoor: Ik had bedacht dat ik op de versterker m'n monitor mooi kwijt kon. Om twee redenen is dit niet slim. Ten eerste de versterker kan z'n warmte niet kwijt. Ten tweede de kast gaat licht inzakken.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 15:30 ]

• BWzes03

BWzes03

B&Wee all the way!

[...]

Het zijn geen mechanische onderdelen nee, maar voordat een transistor OPamp op bedrijfstemperatuur is, 'klinkt' het geluid toch wat minder 'warm' met minder dynamiek. Dit 'warm' draaien duurt bij de meeste Amps 10 tot 15 minuten, bij anderen weer wat langer. Maar, meestal merk je weinig verschil, omdat het zeer geleidelijk aan 'beter' wordt.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ooit van natuurkundige en chemische processen gehoord? Ook dingen die voor jouw oogjes niet waarneembaar zijn gebeuren. Inspelen van speakers/headphones/versterkers/etc is geen onzin.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BWzes03

BWzes03

B&Wee all the way!

Exirion schreef op 29 July 2003 @ 15:24:
[...]

.... Inspelen van speakers/headphones/versterkers/etc is geen onzin.
Het inspelen van speakers is al helemaal geen onzin, daar je ook de 'stugheid' van de nieuwe drivers nog moet 'losmaken'. Maar dat is off-topic....

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Exirion schreef op 29 juli 2003 @ 15:24:
[...]

Ooit van natuurkundige en chemische processen gehoord? Ook dingen die voor jouw oogjes niet waarneembaar zijn gebeuren. Inspelen van speakers/headphones/versterkers/etc is geen onzin.
Ik denk dat je daar van mening over kan verschillen of dat wel of niet onzin is ;).

Maar eniewees, ik denk dat een steuntje voor de monitor waar de versterker onder komt te staan (zonder dat ie belast wordt) toch wel de mooiste oplossing is. Kan je bijvoorbeeld van berken multiplex maken en dan transparant lakken. Of gewoon van MDF en dan in zijdeglans zwart. Ligt er allemaal een beetje aan wat voor bureau je hebt natuurlijk (en wat je mooi vind :) ).

Overigens lijkt me niet dat die versterker echt eronder zal lijden als ie op zijn kant staat. Hij zal vast wat warmer worden, maar in die temperatuur zal vast wel wat "headroom" zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Jag op 29-07-2003 15:38 ]

• Raymond
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 15:22:
?? het staat er toch echt hoor: Ik had bedacht dat ik op de versterker m'n monitor mooi kwijt kon. Om twee redenen is dit niet slim. Ten eerste de versterker kan z'n warmte niet kwijt. Ten tweede de kast gaat licht inzakken.
En dus zet je hem maar op zijn kant?
Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap daar de logica dus helemaal niet van?

Verwijderd

Idd storing moet je ook opletten ik heb een ouwe Yamaha RX 500 versterker en die moet ik 2 meter van m'n 19'' CTX afzetten anders trilt het echt, je ziet het niet goed maar hou je oog even goed op een hoekje en je ziet het..

leuk versterkertje trouwens 8)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

BWzes03 schreef op 29 July 2003 @ 15:28:
Het inspelen van speakers is al helemaal geen onzin, daar je ook de 'stugheid' van de nieuwe drivers nog moet 'losmaken'. Maar dat is off-topic....
Daar verschillen de meningen ook nog wel over. Een goede speaker zou daar in veel mindere mate gevoelig voor zijn.

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 12:28

CTVirus

Dexterslab FAN

Welke logica snap je niet, Dat het niet handig is als de bovenkant van je versterker inzakt of dat hij dan zijn warmte niet kwijt kan?? Ik weet niet of het waar is, maar ik vind het wel een redelijk te volgen redenatie eerlijk gezegd :), want als je hem op zijn kant zet kan hij misschien wel zijn warmte kwijt en zakt in elk geval de bovenkant niet in!

• Raymond
Welke logica snap je niet, Dat het niet handig is als de bovenkant van je versterker inzakt of dat hij dan zijn warmte niet kwijt kan??
Nou zakt toch helemaal mijn broek af :D

Wat is er mis met de versterker gewoon horizontaal neerzetten (zoals bedoeld door de fabrikant) en er dan GEEN monitor op zetten?!?

OF zijn jullie een complot begonnen om mij gek te krijgen?

• JvS
  • Laatst online: 09-08 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

ruimtegebrek..

oplossing: maak drie stukjes hout aan elkaar vast, op zo'n manier dat je je versterker eronder kan schuiven met ademruimte en je monitor erop kan zetten... Beste oplossing

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Raymond
ruimtegebrek..
Heb ik al gevraagd, maar zo te zien is dat niet het geval (dan had TS dat wel gemeld). Dus blijkbaar heeft een nad versterker als feature dat je hem niet gewoon kan opstellen. Er moet een monitor op, of hij moet op z'n kant. Lekker ouderwets horizontaal zonder toestanden is geen optie 8)7

• dreamscape
Lampje schreef op 29 July 2003 @ 15:47:
[...]

Nou zakt toch helemaal mijn broek af :D

Wat is er mis met de versterker gewoon horizontaal neerzetten (zoals bedoeld door de fabrikant) en er dan GEEN monitor op zetten?!?

OF zijn jullie een complot begonnen om mij gek te krijgen?
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat monitor en versterker naast elkaar niet past...

(spray eleven...)

Euh, trouwens: versterker OP monitor? Heb je van die hulpstukken voor, zodat je een mooi vlak plateau op je monitor krijgt en het apparaat z'n warmte ook nog kwijt kan!

[ Voor 19% gewijzigd door dreamscape op 29-07-2003 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lampje schreef op 29 July 2003 @ 15:38:
[...]

En dus zet je hem maar op zijn kant?
Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap daar de logica dus helemaal niet van?
Sjees sorry hoor, maar lees het topic even goed door dan begrijp je de discussie hier. (Lampie doet z'n naam eer aan) Sorry sorry dat neem ik terug flauw van me.
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 15:42:
Idd storing moet je ook opletten ik heb een ouwe Yamaha RX 500 versterker en die moet ik 2 meter van m'n 19'' CTX afzetten anders trilt het echt, je ziet het niet goed maar hou je oog even goed op een hoekje en je ziet het..

leuk versterkertje trouwens 8)
Ik hou m'n oog op een hoekje van m'n monitor, maar ik ziet geen trilling, kleur verschil of wat dan ook. Gelukkig maar.

Bedankt voor het compliment. Ben er ook zeer blij mee. Normaal kreeg ik na een uur altijd last van luister moeheid (als iemand dat wat zegt). Nu zit ik echt met grote verbazing m'n eigen muziek te luisteren. Zo van is dat mijn muziek?!?

• olie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02-2025
Die versterker kan je niet op z'n kant zetten omdat de air-flow langs de koellichamen dan niet goed is.

Win10 Pro x64, I7-3770, Z77A-GD65, 16GB G.Skill, SSD 850-256, GTX970

• Raymond
Sjees sorry hoor, maar lees het topic even goed door dan begrijp je de discussie hier.
Voor zover ik kan zien, draagt alleen JvS een reden aan waarom je die versterker op zijn kant wilt hebben. En dat is dan nog een gok. De enige die daar echt uitsluitsel over kan geven ben jij en ondanks dat ik het 5x heb gevraagd weiger je een antwoord te geven.

Dus het is heel simpel: Je geeft die info, of ik zet je topic op slot wegens een crappy topicstart (de lol is er nu wel af)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Lampje schreef op 29 juli 2003 @ 16:02:
Dus het is heel simpel: Je geeft die info, of ik zet je topic op slot wegens een crappy topicstart (de lol is er nu wel af)
Sorry hoor, maar uit de topic openingstekst blijkt met een beetje logisch denken duidelijk wat ie wil, en waarom. Je kan ook TE moeilijk gaan doen over het nut en het doel van een topic.

Verwijderd

Topicstarter
Lampje schreef op 29 juli 2003 @ 16:02:
[...]

Voor zover ik kan zien, draagt alleen JvS een reden aan waarom je die versterker op zijn kant wilt hebben. En dat is dan nog een gok. De enige die daar echt uitsluitsel over kan geven ben jij en ondanks dat ik het 5x heb gevraagd weiger je een antwoord te geven.

Oke een typisch geval van een communicatie stoornis. Het voorstel van JvS heb ik in een eerdere post beloofd om nader te onderzoeken en inderdaad wegens ruimtegebrek kan ik de monitor niet naast de versterker plaatsen.

Maar je moet geen olifant van een mug maken. De rest snapt het allemaal wel
dreamscape schreef op 29 July 2003 @ 15:52:
[...]

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat monitor en versterker naast elkaar niet past...

(spray eleven...)

Euh, trouwens: versterker OP monitor? Heb je van die hulpstukken voor, zodat je een mooi vlak plateau op je monitor krijgt en het apparaat z'n warmte ook nog kwijt kan!
Das ook een oplossing. Heb ik trouwens nog nooit gezien, maar krijgt je monitor dan geen problemen met zijn warmte afvoer? Mijn monitor wordt in ieder geval warmer dan de versterker.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 16:16 ]

• Raymond
Nou dan gaan we verder: Moet die versterker dan perse in de buurt van je monitor staan? Als je monitor er niet op kan en de versterker kan niet naast de monitor (bureau is te klein oid?), is het dan niet makkelijker een alternatieve plek voor het apparaat te zoeken ipv allerlei truuks te vinden om monitor en versterker naast elkaar te houden?

Verwijderd

Topicstarter
Lampje schreef op 29 July 2003 @ 16:13:
Nou dan gaan we verder: Moet die versterker dan perse in de buurt van je monitor staan? Als je monitor er niet op kan en de versterker kan niet naast de monitor (bureau is te klein oid?), is het dan niet makkelijker een alternatieve plek voor het apparaat te zoeken ipv allerlei truuks te vinden om monitor en versterker naast elkaar te houden?
Ja misschien had ik moeten zeggen dat ik ruimte gebrek heb in Amsterdam :)
Ik woon dus echt heel klein en de versterker kan alleen maar daar. Kom anders maar eens kijken. Wel bedankt dat je meedenkt.

De oplossing wat mij betreft is als volgt:
1. Een mooi plankje/huisje timmeren. Zoals door sommigen aangegeven.
2. In de toekomst een TFT scherm aanschaffen. Lichter dus minder doorzakken. Moet ik nog wel even iets verzinnen voor de warmte afvoer. Zie oplossing 1 LOL 8)7

• Delhi
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik heb hier zelf laatst ook een 'tafeltje' gemaakt van 12 mm MDF. Kan mijn monitor van ongeveer 24 kg prima dragen en de warmte afvoer is ook perfect. Zonder afwerking heeft me dit iets van 5 euro gekocht dus echt veel geld kost het ook niet. De warmte afvoer is hier ook prima. Heb dan wel aan de achterzijde en aan de zijkanten alswel bovenkant (hou er rekening mee dat het ook wat kan doorzakken) genoeg ruimte om de warmte af te voeren. Iets wat ik ook wel handig vind is dat mijn monitor nu op een voor mij mooie hoogte staat. Heb ernaast ook nog een voor mijn video waar mijn 17" op staat welke trouwens helemaal niet doorzakt een prima oplossing dus.

Verwijderd

een NAD op zijn kant zetten? tja je moet het zelf weten, maar feit blijft dat het apparaat daar niet voor ontworpen is. ik zou trouwens de hele tijd bang zijn dat ie omvalt, al helemaal als je het zware deel boven zet. maar zelf weten, hoor. :)

ik zou voor de al genoemde plankjes oplossing gaan. je kamer kan klein zijn, qua hoogte heb je vast wel ruimte zat. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 18:56:
een NAD op zijn kant zetten? tja je moet het zelf weten, maar feit blijft dat het apparaat daar niet voor ontworpen is. ik zou trouwens de hele tijd bang zijn dat ie omvalt, al helemaal als je het zware deel boven zet. maar zelf weten, hoor. :)
Hij is best stabiel. Het zware deel is onder en één kant staat mijn monitor. Ik woon op mezelf dus geen spelende kinderen.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 18:21

Stoney3K

Flatsehats!

De beste oplossing IMO:

Pak een set rails van het zwarte Duraline F-System (Gamma, Karwei...) met 2 zwarte steunen en een zwarte meubelplaat waar je monitor op past. Ophangen, Amp eronder, monitor erbovenop en probleem opgelost! Als je wilt kun je het F-systeem ook nog uitbreiden met plankjes voor je CPU, CD's, andere High-end audio-apparatuur, DVD's, televisie, boxen, oude elektronische rotzooi...
Het Duraline F-system ken je vast wel, dat zijn die verticale strips met die sleuven erin waar je van die plankdragers in hangt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Topicstarter
Stoney3K schreef op 29 July 2003 @ 21:22:
De beste oplossing IMO:

Pak een set rails van het zwarte Duraline F-System (Gamma, Karwei...) met 2 zwarte steunen en een zwarte meubelplaat waar je monitor op past. Ophangen, Amp eronder, monitor erbovenop en probleem opgelost! Als je wilt kun je het F-systeem ook nog uitbreiden met plankjes voor je CPU, CD's, andere High-end audio-apparatuur, DVD's, televisie, boxen, oude elektronische rotzooi...
Het Duraline F-system ken je vast wel, dat zijn die verticale strips met die sleuven erin waar je van die plankdragers in hangt.
Ik kende het systeem niet, maar even opgezocht en ik moet zeggen. Dat is toch net effe mooier dan een zelfbouw tafeltje.

Goeie tip

Verwijderd

Maak een ademopening aan de zijkant: dremel/decoupeer een grote opening en zet er een stuk fijnmazig gaas achter.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 01:27:
Maak een ademopening aan de zijkant: dremel/decoupeer een grote opening en zet er een stuk fijnmazig gaas achter.
Ik ga toch voor een constructie dat ie plat kan. Dremmelen is dan zonde, bovendien geen garantie meer.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Toen ik nog bij m'n ouders inwoonde had ik m'n versterker op een cheap ass kunststof rekje van Blokker onder m'n bureau opgsteld staan. Die versterker is _zwaar_, en het rekje is in de loop der jaren dan ook wel aardig doorgebogen, maar instorten kan zo'n ding bijna onmogelijk. Is dat geen optie? Nou moet ik er wel bij zeggen dat mijn bureau extra diep is, dus genoeg beenruimte over.

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 30-07-2003 09:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 30 July 2003 @ 09:22:
Toen ik nog bij m'n ouders inwoonde had ik m'n versterker op een cheap ass kunststof rekje van Blokker onder m'n bureau opgsteld staan. Die versterker is _zwaar_, en het rekje is in de loop der jaren dan ook wel aardig doorgebogen, maar instorten kan zo'n ding bijna onmogelijk. Is dat geen optie? Nou moet ik er wel bij zeggen dat mijn bureau extra diep is, dus genoeg beenruimte over.
Dat zou inderdaad ook nog kunnen, maar dan ben je je mooie versterker aan het verstoppen. Ik wil hem graag in het zicht houden.
Pagina: 1