Toon posts:

[ALG] OCX onder GPL license in commerciele software (VB)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb http://www.gnu.org/licenses/gpl.html gelezen alleen kan ik er niet 100% uit opmaken of ik nu een OCX die onder deze GPL licentie zit, maar gebruiken / distribueren in een programma welke verkocht zal gaan worden aan consumenten.

Het is duidelijk dat als je de OCX meelevert, dat je dan ook de source beschikbaar moet maken van de OCX en de licentie.

Ik wijzig de OCX niet, gebruik deze alleen in de VB code.
Wie kan hier een sluitend antwoord op geven?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Voor zover ik weet mag je een OCX die onder de GPL is uitgebracht alleen gebruiken in software die ook onder de GPL wordt uitgebracht. Als jouw app niet onder de GPL wordt gereleased, mag je de OCX niet gebruiken.

Tenminste, da's wat ik ervan denk te weten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door OZ-Gump op 29-07-2003 12:55 ]

My personal website

Verwijderd

Ik geloof dat wanneer je aan GPL code linkt ( zij het expliciet, impliciet ookwel dynamisch ) je jouw code moet beschikbaar stellen onder een GPL licentie.

Neem eens contact op met de auteur, misschien kan het component onder een Dual Licentie uitgegeven worden. Zodat jouw bedrijf een bepaald bedrag betaald aan de auteur, en deze dan jou toestaat dat onder een non-GPL licentie onder te brengen in jouw software.

Dit zie je vaker, o.a. bij MySQL.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 12:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 12:55:
Ik geloof dat wanneer je aan GPL code linkt ( zij het expliciet, impliciet ookwel dynamisch ) je jouw code moet beschikbaar stellen onder een GPL licentie.

Neem eens contact op met de auteur, misschien kan het component onder een Dual Licentie uitgegeven worden. Zodat jouw bedrijf een bepaald bedrag betaald aan de auteur, en deze dan jou toestaat dat onder een non-GPL licentie onder te brengen in jouw software.

Dit zie je vaker, o.a. bij MySQL.
Das inderdaad een idee.
Verder ook iedereen er wel zeker van dat dit niet mag dan?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 12:58:
[...]

Das inderdaad een idee.
Verder ook iedereen er wel zeker van dat dit niet mag dan?
Ben er vrij zeker van (alhoewel dit altijd een discussiepunt zal blijven). Hiervoor is de LGPL in het leven geroepen. Deze staat expliciet toe dat non-GPL software gebruik mag maken van de library zonder dat de die software onder de (L)GPL uitgebracht moet worden. Uiteraard moet voor de LGPL lib dus wel de source beschikbaar blijven e.d. (LGPL was Library GPL, tegenwoordig Lesser GPL).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
ah.. duidelijk was wat ik zo ongeveer dacht. bedankt voor de bevestiging.
Pagina: 1