Plasmascherm ophangen Hoe ???

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:24
Nu ik via een gsmaanbieding in bezit ben van een Samsung 42" plasma tv, wil ik deze uiteraard ook neer hangen / zetten.

Ik heb op internet gezocht naar de prijzen van de officiele accesoires deze zijn redelijk hoog (rond 200 euro), het wandophangsysteem dat ik mooi / goed vindt is zelfs 600 euro.

Dit geld heb ik er niet voor over, nu vroeg ik me af of er mensen zijn die andere oplossingen hebben gezien. Of er goedkopere alternatieve merken zijn, etc.

Verwijderd

Ik wil ook wel een plasma tv via een gsm-aanbieding ;) Welke aanbieding is dat ?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Was dat niet met dat zakelijk O2 aanbieding.. moestje een een aantal abbo's tegelijk afsluiten..

Ontopic:
Kun je niet een aantal krammen de muur in meppen (misschien keilbouten wel wat veiliger) en dan met staalkabels (van die dingen waar je ook schilderijen mee op kunt hangen alleen wat dikker) en dan met haakjes in je tv... zo hebben ze het gedaan bij een bedrijf waar ik een project had; en dat was een 50"

Pvouput live

• DJ Chicken
  • Laatst online: 13-07-2025

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

ruud2all schreef op 29 July 2003 @ 12:50:
Nu ik via een gsmaanbieding in bezit ben van een Samsung 42" plasma tv, wil ik deze uiteraard ook neer hangen / zetten.

Ik heb op internet gezocht naar de prijzen van de officiele accesoires deze zijn redelijk hoog (rond 200 euro), het wandophangsysteem dat ik mooi / goed vindt is zelfs 600 euro.

Dit geld heb ik er niet voor over, nu vroeg ik me af of er mensen zijn die andere oplossingen hebben gezien. Of er goedkopere alternatieve merken zijn, etc.
Kan jij niet ophangen..geef maar aan mij dat ding past alleen aan mijn muur :P

aahh durka durka durka

• ruud2all
zakelijk O2 heb je gelijk in.

Ontopic:
Daar heb ik al over zitten denken om een (traan)plaat tegen de muur te bevestigen met keilbouten of met bouten door die muur heen (dat kan daar) en hieraan met staalkabels de tv ophangen.

Hoe dik zou die staalkabel moeten zijn?

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:04

Giblet

Dingen

Krypt schreef op 29 July 2003 @ 13:01:
Was dat niet met dat zakelijk O2 aanbieding.. moestje een een aantal abbo's tegelijk afsluiten..

Ontopic:
Kun je niet een aantal krammen de muur in meppen (misschien keilbouten wel wat veiliger) en dan met staalkabels (van die dingen waar je ook schilderijen mee op kunt hangen alleen wat dikker) en dan met haakjes in je tv... zo hebben ze het gedaan bij een bedrijf waar ik een project had; en dat was een 50"
Dan zou ik zeker wel voor de keilbouten gaan!
Erg grote prutser die dat scherm met krammen had opgehangen, je kan erop wachten dat ie naar beneden plettert |:(
Maar mischien 2 van die staaldraadjes (die hoeven niet zo dik te zijn, 3mm is zat) helemaal via het plafond 'recht' omlaag laten lopen, als je dat mooi vind natuurlijk ;)

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:40

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

ruud2all schreef op 29 juli 2003 @ 13:05:
zakelijk O2 heb je gelijk in.

Ontopic:
Daar heb ik al over zitten denken om een (traan)plaat tegen de muur te bevestigen met keilbouten of met bouten door die muur heen (dat kan daar) en hieraan met staalkabels de tv ophangen.

Hoe dik zou die staalkabel moeten zijn?
ik gok een mm of 5? ik weet niet hoe zwaar die tv is, maar staalkabel 5 mm is best sterk :)

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 14:33
Kun je niet een aantal krammen de muur in meppen (misschien keilbouten wel wat veiliger) en dan met staalkabels
Of een klein steunlatje erbij, om het meeste gewicht op te vangen. Dat werkt goed bij een zwakke muur.

• Krypt
  • Laatst online: 12-02 20:18
Giblet schreef op 29 July 2003 @ 13:06:
[...]

Dan zou ik zeker wel voor de keilbouten gaan!
Erg grote prutser die dat scherm met krammen had opgehangen, je kan erop wachten dat ie naar beneden plettert |:(
Maar mischien 2 van die staaldraadjes (die hoeven niet zo dik te zijn, 3mm is zat) helemaal via het plafond 'recht' omlaag laten lopen, als je dat mooi vind natuurlijk ;)
Ligt er natuurlijk aan hoeveel krammen je de muur in mept.. en hoelang die zijn.. :Y)
Maar bij dat bedrijf hebben ze het met draadeind, moeren en metalen plaatjes gedaan... waren van die leuke systeemmuuren van 10cm dik ofzo... Je hebben er iig zelf aan gehangen en ze trokken dat ding niet uit de muur; en de muur kwam ook niet uit de voegen.. dus het zal wel stevig geweest zijn...

Pvouput live

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
hehehe... luxe probleem :Z

iRacing Profiel

• ruud2all
Het scherm weegt "maar" 32 kg :)

Zouden jullie gaan voor 2 Hijsogen met:
2x een enkele draad (hijsoog --> plasma)

2x langere draad met lus door hijsogen (kracht wordt gedeelt door 4)

1x lange draad plasma --> hijsoog 1 --> hijsoog 2 --> plasma

Weet niemand geen alternatieven voor de standaard wandophangkits?

--
hoe kan ik een plaatje invoegen van zo'n kit?
--

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:01

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Die prijzen van het ophangsysteem zijn niet helemaal voor niets zo hoog. Dan weet je wel dat het goed zit.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:40

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

ruud2all schreef op 29 July 2003 @ 13:31:

--
hoe kan ik een plaatje invoegen van zo'n kit?
--
code:
1
[img]urlvanplaatje[/img]

[ Voor 5% gewijzigd door _Mystikal_ op 29-07-2003 13:49 ]

• ruud2all
zo dus

Afbeeldingslocatie: http://www.vogels.com/data/LD/EFW2010D_A_LR.JPG

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:08
Daarmee komt het apparaat wel een eind van de muur af, lijkt me

Verwijderd

en dat wil je dus niet met een plasma/tft :? lekkere oplossingen bedenken ze. :)

• LooP
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik zou gaan voor kabel van plasma --> oog --> oog --> plasma, zo kan je hem tenminste nog recht hangen. Als je met 2 kabels gaat werken kan je ze gemakkelijik ongelijk knippen zodat je je scherm niet meer recht kan hangen..
Geluk........

Lol @ luxeprobleem..

[ Voor 4% gewijzigd door LooP op 29-07-2003 16:28 ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:49
ruud2all schreef op 29 July 2003 @ 12:50:
Zou je even uit kunnen leggen wat dat voor een aanbieding is / was ? En geld deze nog ?

-

• ruud2all
10 zakelijke abbo's van Debitel via Coen's Trading of via GSMStunter.nl
maar is helaas voorbij deze actie...

zie ook:
[rml][ GSMstunter] Nieuwe aanbiedingen, HOGE kortingen![/rml]

Het scherm vlak tegen een muur hangen is leuk maar je kunt het ook niet meer draaien.... met de muurbeugels kun je alleen het scherm nog "kiepen" tot 20 graden.
Als ik nu in een ander stoeletje ga zitten wil ik eigelijk evengoed recht tegen het scherm kunnen kijken dus daarom zoek in iets anders.....
maar dat is dus onbetaalbaar (beugel van plaatje hierboven kost 699,- euro)

Ik ga morgen even naar de winkel voor wat staalkabel, hijsogen, keilbouten .....
is voorlopig een goede oplossing, zal uiteindelijk wel een origineel muurbeugel komen tegen de tijd dat ik zeker weet waar ik het ga neerhangen....
Pagina: 1