Laatst heb ik tijdens mijn vakantie in de filipijnen een mooie Barracuda 7200.7 80GB op de kop kunnen tikken. Volledig nieuw, OEM versie, dat wel. Tuurlijk, ik heb alle nadelen tegen voordelen afgewogen, en vond het risico om hem mee te nemen in men handbagage in het vliegtuig klein genoeg. Voor vertrek met seatools een quicktest gedaan en geen problemen.
Alles gaat goed, na een halve dag acclamatiseren instaleer ik hem in men systeem met een ASUS A7Pro moederboord. Hij word goed gedetecteerd in bios. Draai even seatools quicktest nog een keer en wederom geen problemen.
De huidige config was toen:
Plextor CD-R/RW
Pioneer DVD speler
Maxtor Diamond Max Plus 60
ASUS A7Pro moederboord dus. Bios versie 1005D.
Instaleer windowsXP erop, haal data van de andere hardeschijf af. Top denk ik.
Alleen toen moest ik gaan slapen. Dus PC uit, en voor het eerst sinds 4 uur gaat de stroom er van af. Ik wil hem de volgende dag opstarten en windows start niet op. Boot disk failure. Ik kijken in de bios en ja hoor, de barracuda word niet herkend. Terwijl de maxtor wel herkend word
Cable select. niks
master / stand alone setting. niks
Andere hardeschijf er van af. niks
andere IDE kabel. niks
andere voedingskabel. niks
CDrom spelers losgekoppeld. niks
Het vreemde is, hij spint wel op. alles duid erop dat hij voldoende stroom heeft. Geen vreemde geluiden.
Probleem is dus in het kort: Hij deed het uitstekend, alleen nadat ik hem uitschakelde em weer probeerde op te starten deed hij het niet meer.
Welke oplossing zou hiervoor de oplossing zijn ??
Alles gaat goed, na een halve dag acclamatiseren instaleer ik hem in men systeem met een ASUS A7Pro moederboord. Hij word goed gedetecteerd in bios. Draai even seatools quicktest nog een keer en wederom geen problemen.
De huidige config was toen:
Plextor CD-R/RW
Pioneer DVD speler
Maxtor Diamond Max Plus 60
ASUS A7Pro moederboord dus. Bios versie 1005D.
Instaleer windowsXP erop, haal data van de andere hardeschijf af. Top denk ik.
Alleen toen moest ik gaan slapen. Dus PC uit, en voor het eerst sinds 4 uur gaat de stroom er van af. Ik wil hem de volgende dag opstarten en windows start niet op. Boot disk failure. Ik kijken in de bios en ja hoor, de barracuda word niet herkend. Terwijl de maxtor wel herkend word
Cable select. niks
master / stand alone setting. niks
Andere hardeschijf er van af. niks
andere IDE kabel. niks
andere voedingskabel. niks
CDrom spelers losgekoppeld. niks
Het vreemde is, hij spint wel op. alles duid erop dat hij voldoende stroom heeft. Geen vreemde geluiden.
Probleem is dus in het kort: Hij deed het uitstekend, alleen nadat ik hem uitschakelde em weer probeerde op te starten deed hij het niet meer.
Welke oplossing zou hiervoor de oplossing zijn ??