Toon posts:

ZoneAlarm en DrayTek Vigor 2200WE router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een DrayTek 2200WE router geinstalleerd en nu vroeg ik me af hoe dat zit met ZoneAlarm... Normaal startte ik altijd handmatig ZA op voordat ik de internet verbinding aanmaakte. Maar nu ben ik automatisch online via LAN. Als ik dan ZA alsnog handmatig opstart, werkt het dan nog wel goed...? Ik meende me te herinneren dat je altijd EERST ZA moest opstarten...

Trouwens, die router heeft ook een firewall... Heb ik dan ZA niet meer nodig...?

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 11:41

Francois

Dus...

Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 12:24:
Als ik dan ZA alsnog handmatig opstart, werkt het dan nog wel goed...?
Jawel, werkt prima
Trouwens, die router heeft ook een firewall... Heb ik dan ZA niet meer nodig...?
Dat ligt er aan of je outgoing sessions ook wil filteren op applicatieniveau, dat kan de draytek namelijk niet.

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

Het kan nog steeds erg nuttig zijn om ZA te draaien ook al zit je achter een Draytek. Je kunt dan namelijk ook je uitgaande verkeer in de gaten houden.... op die manier hebben trojans geen kans om een verbinding op te bouwen naar buiten toe.

Verwijderd

ik zou altijd nog een andere firewall erbij gebruiken. Ik kan me herinneren dat de firewall in de router niet zo geavenceerd is als een softwarematige firewall. Voorts zijn er een hoop instellingen te downloaden voor de firewall in de router. FF googlen dus!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarom start je ZA dan niet automatisch? Ik heb dezelfde combo en kan niet eerder internetten totdat ZA helemaal opgestart is.