Laptop HDD doet vaag of de controller?

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
We hebben hier zo een Medion Laptop van de Aldi.
Maar ik verplaats hem naar een andere plek en start en kan hij de primairy hard disc niet vinden.

Even aan mijn baas gevraagt wat te doen. Terug brengen of de garantie verbreken en kijken of we het zelf konden verhelpen.
Voordat ik mijn zin het uitgesproken had hij al een schroevendraaier in zijn hand en lagen de eerste schroevjes er al uit.

Dus hdd er uit en wat doet mijn baas. Die ramt gewoon even emt die HDD op zijn knie. Er rammelde wat in. Dus allu folie eraf getrokken. Deksel van het ding af geschroevt. Niks te zien. Ding in elkaar nog wat klappen.
Erin en hij deed het.

Maar ligt het nu aan de HDD of de controller?

Verwijderd

ik zou het niet weten, ik weet wel dat je nu GEEN garantie meer hebt...

ff edit :P

op waterschade heb je sowiso geen garantie dus dan had ik het ook gedaan, maar op je laptop heb je nu dus geen garantie meer...en nu ik effe naardenk, hoevaak heb je geprobeert op te starten? 1x? of meerdere keren, is het 1x geweest dan is er waarschijnlijk niks aan de hand geweest, ik heb t ook wel vaker met me gewone pc's dus

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 12:19 ]

• Xavier
  • Niet online
Ja maar mijn baas schroeft echt alles open.
Had ik net een SonyEricsson T68i was hij net uit.
Stuk aan waterschade. Hij sloopt hem zo open.

Alleen hij krijgt het nog gemaakt ook.
Die hdd spinde ook nog op. Allee data snel gekopieerd van die HDD. en toen gaf Windows een foutmelding. Dus die hdd is wel stuk volgens mij. Maar zou het ook aan de controller kunnen liggen?

Ik heb hem heel vaak geprobeerd op te starten en telkens zlfde gezeik.

[ Voor 56% gewijzigd door Xavier op 29-07-2003 12:21 ]

Verwijderd

Wat is het merk van die HDD?

Verwijderd

Xavier schreef op 29 juli 2003 @ 12:17:
Die hdd spinde ook nog op. Allee data snel gekopieerd van die HDD. en toen gaf Windows een foutmelding. Dus die hdd is wel stuk volgens mij. Maar zou het ook aan de controller kunnen liggen?

Ik heb hem heel vaak geprobeerd op te starten en telkens zlfde gezeik.
Dan is je hdd-tje denk ik kapot ja :(

Verwijderd

HDD is nu in ieder geval defect!
Een laptop harddisk rammelt altijd (met name ibm's).
Als je deze openmaakt is het vacuum in de schijf weg en zweven de koppen dus niet meer boven de platters maar krassen ze er lekker overheen!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 23:44

Spoooky

Core temp 37°C

Spoooky krijgt een raar onderbuik gevoel bij de acties van de baas van Xavier. De harddisk zal niet lang meer leven denkt hij...

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

Hdd is zeker naar de eeuwige jachtvelden, maar denk niet dat die controler defect is. Zou zelf ff een ander hdd'tje proberen en kijken of die dan nog problemen geeft. Mocht dat niet het geval zijn dan een nieuwe hdd kope...

• Xavier
  • Niet online
Ik heb zelf dus geen 2,5" hdd over. en op de zaak ook niet.
Maar die laptop draait dus nog al een week. maar staat wel 24/7 aan.

HDD is een IBM.
Ik ga pas een nieuwe HDD kopen als ik zeker weet dat het aan de HDD ligt en niet aan de controller.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 12:30:
Als je deze openmaakt is het vacuum in de schijf weg en zweven de koppen dus niet meer boven de platters maar krassen ze er lekker overheen!
Hmm, ze zijn stofdicht, maar nieht luchtdicht hoor. HD´s gebruiken juist de luchtstroom om heel kort boven de HD te vliegen.

Je kunt HDD´s open maken, en daarna werken ze gewoon. Alleen loop je wat risico met stof. Een tijdje terug had iemand ook een window in zijn HD gemaakt.

Je hebt juist een probleem als je met grote luchtdruk verschillen te maken krijgt. (vliegtuig zonder drukcabine, of in een duiksimulator)

Zelf ken ik het verschijnsel dat laptops altijd rammelen niet.

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 29-07-2003 13:26 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 23:44

Spoooky

Core temp 37°C

Al mijn 2,5" diskjes tikken.... (een stuk of 6). En de S.M.A.R.T. status is nog steeds 100% okee. Dus dat moet geen probleem zijn...

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

Dat kun je nu dus niet meer uitsluiten!
Dit probleem komt vaak voor en wordt meestal verholpen door de hdd te verwijderen en daarna weer terug te plaatsen, werkt dit niet dan biedt het vervangen van de hdd meestal de oplossing.

Het ligt waarschijnlijk niet aan de controller!
Hoe je het ook bekijkt je hebt toch een nieuwe harddisk nodig!
En werkt het daarna nog niet dan claim je toch garantie op die laptop!
Pagina: 1