Toon posts:

Epox 8rda3G [ervaring]

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo geachtige tweakers.

Ik heb een vraagje aan jullie namelijk wat is jullie ervaring met deze mobo?. Ik heb zelf al een beetje gezocht maar ik kwam niet verder dan de epox site. aangezien dat de deel 5 van epox mobo's gesloten is en de deel 6 nog niet gestart is moest ik het toch vragen omdat ik verplan ben om die mobo te kopen bij informatique voor 99 euro. Maar ik koop die bord alleen voor overclocken tenzij al dat wel kan met dit bord. Ik heb hier spec van het mobo van de epox site gepikt :P

Specifications for EP-8RDA3G:
• Socket A Supporting 200/266/333/400MHz FSB AMD Processors
• NVidia NForce2 SPP / MCP Chipset
• 1 Floppy drive controller - serial port - parallel port
• AGP 8x for 1.5v graphics cards, 5 PCI slots
• 2 standard IDE ports for ATA-133, backwards compatible with ATA-100/66
• 3 DDR SDRAM banks for Maximum 3 GB memory DDR333/400
Dual Channel DDR400 memory support for increased performance (backward compatible)
• 4 USB 2.0 ports, 4 extra by optional USB back-panel cables
• Multiphase power solution for increased stability, including 12v supply adaptation for CPU
• Onboard sound, 6 channel CMedia C9739a Audio Supports Digital SPDIF and software AC-3
• Standard ATX format 305mm x 245mm x 40mm, ATX Size
• Onboard Dual 10/100 LAN
• Onboard P80P diagnostics LED
• 2 1394A ports with 400Mbps bandwidth from Agere FW323 1394 controller

http://www.theforumisdown...files/0103/epox8rda3G.jpg een foto ervan

het uiterlijk van het bord ziet er goed uit vind ik :)
ik het nog 1 vraag zit in de powerbios ook vcore optie? want dat zit er namelijk er op powerbios zouden jullie mij kunnen uitleggen wat het precies inhoud

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om meer info over deze mobo te krijgen.

Alvast bedankt.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:38

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

ikzelf heb de 8rda3+ (ik zie kwa specs niet veel verschil met mijne), het is een aardig mobo maar heeft een paar minpuntjes, de 12voltlijn is vrij slecht dus een goede psu is wel aan te raden en ikzelf vind de condensatoren een beetje te dicht bij de socket zitten. Voor de rest ben ik best te spreken over dit mobo. Dat powerbios is gewoon een submenu van je bios, vcore instellingen kun je daar veranderen.

Ik zou als ik jouw was de "+" versie nemen want die heeft dacht ik sata das wel handig met een blik op de toekomst en ook een beetje nu :)

[ Voor 26% gewijzigd door Fanatic_FS op 29-07-2003 12:07 ]

[specs]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Fanatic_FS schreef op 29 July 2003 @ 12:05:
ikzelf heb de 8rda3+ (ik zie kwa specs niet veel verschil met mijne), het is een aardig mobo maar heeft een paar minpuntjes, de 12voltlijn is vrij slecht dus een goede psu is wel aan te raden en ikzelf vind de condensatoren een beetje te dicht bij de socket zitten. Voor de rest ben ik best te spreken over dit mobo. Dat powerbios is gewoon een submenu van je bios, vcore instellingen kun je daar veranderen

effe voor de duidelijkheid er komt een amd xp 2400+ erop. Mijn voeding is 350 watt Enermax lijkt mij wel sterk genoeg. :)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Dit is toch eigenlijk een betere revisie van de 8rda+, heeft wat meer stabiliteit, en verder met firewire.. maar meer niet toch eigk ?

(quote nou eens niet als ik edit :P, nee hor.. joking)

[ Voor 63% gewijzigd door Tutti-frutti op 29-07-2003 12:15 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Tutti-frutti schreef op 29 July 2003 @ 12:11:
Dit is toch eigenlijk een betere revisie van de 8rda+, maar dan met graphics ?

(btw.. pic doet het niet ;) )
de 8rda3g heeft geen graphics onboard het is gewoon een 8rda3+ zonder sata en een firewire minder voorzover ik zie.

BTW let niet teveel op de plaatjes van epox, mijn mobo heeft op hun site actieve koeling maar heeft gewoon een passief blokje erop (ja het is dezelfde revisie)

[specs]

Verwijderd

Topicstarter
als ik er op click doet ie wel

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Fanatic_FS schreef op 29 July 2003 @ 12:13:
[...]

de 8rda3g heeft geen graphics onboard het is gewoon een 8rda3+ zonder sata en een firewire minder voorzover ik zie.

BTW let niet teveel op de plaatjes van epox, mijn mobo heeft op hun site actieve koeling maar heeft gewoon een passief blokje erop (ja het is dezelfde revisie)

maar waar heb jij hem gekocht dan? bij informatique moet ik nog 1 week wachten |:(

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

bij www.tweakstore.nl, ik zou gewoon de 8rda3+ nemen, kost niet veel meer maar dan heb je wel sata en voor de 8rda3+ is wat betere support kwa biosupdates tot nu toe

[specs]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

[quote]Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 12:15:
Fanatic_FS schreef op 29 July 2003 @ 12:13:
[...]

maar waar heb jij hem gekocht dan? bij informatique moet ik nog 1 week wachten |:(
ZIt er wel een southbridge koeling op... dat is wel wat beter voor stabiliteit

4015Wp west (Dordrecht)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Vegito, lees de specs op de EPoX site:

Epox.com 8RDA3G

en de nederlandse EPoX site:

Epox.nl 8RDA3G pagina

Als je het op je gemak doorleest, en ook de manual-pdf download en leest, kan je al heel wat antwoorden op je vragen vinden. En verder is het idd een 8rda3+ met wat minder luxe.

Een ervaringen topic behoeft een betere topicstart dan deze, en het is eigenlijk pas de bedoeling dat je die opent als je het bord al in handen hebt en er zelf wat ervaring mee hebt opgedaan. Dicht dus.

Ohja, om wat toe te voegen Vegito, kan je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif edit knop gebruiken, dan hoef je niet twee posts onder elkaar te plaatsen.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.