Tv-out op alle tv's, problemen met splitter

Pagina: 1
Acties:

• Stimp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik zit met een probleem..

Ik ben aan het proberen om mijn tv-out op de tv-kabel door het huis te krijgen. Dit is nu gelukt, ik heb op alle tv's perfect pc-beeld.

Het lastige hieraan is dat ik steeds een paar aansluitingen aan mijn splitter moet omzetten (dit zijn stekkers die je los moet schroeven, dus daar ben je al gauw een kwartiertje aan kwijt). Omdat dit iets teveel werk is voor snel een divxje te willen kijken wil ik dit anders doen.. maar de splitter gooit een beetje roet in het eten.

De situatie normaal is zo:
Afbeeldingslocatie: http://martijn.mindcoders.com/got/normaal.gif

Als ik het omzet dan komt het dus zo eruit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://martijn.mindcoders.com/got/video.gif

Maar ik vraag me dus af of ik niet op een makkelijkere manier kan. Bijvoorbeeld de antenne kabel van buitenaf samen met tv 2 bundelen, zodat het signaal van beide naar de splitter gaat.

Ik hoop dat iemand kan helpen :)

edit:
Ik ziet net dat mn topic titel een beetje mislukt is :9, kan een modje die dit topic tegenkomt de titel iets opschonen, sorry :o

[ Voor 9% gewijzigd door Stimp op 29-07-2003 11:58 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:06
Bundelen gaat zomaar niet omdat het gemoduleerd signaal is...
Misschien een optie om je CAI aansluiting in je videorecorder te stoppen (als je die hebt), en dan de coax-out op je splitter aan te sluiten..

Je TV-out van je computer in de line-in/aan de scart te hangen.. Als je je videorec. op linein zet dan moet op de rest van je tv's op het videosignaal je tv-out te zien zijn.. kwalitatief zou dat wel niet heel erg goed zijn; maar je kunt het zien.. (ligt er natuurlijk wel aan hoe je videorec. met het line-in signaal omgaat.. zelf heb ik 2 scart aansluitingen op mijn videorecorder; 1tje lust ie wel door de andere niet)

Als je DVD's afspeelt moet je er wel voor zorgen dat je videokaart geen macrovision meestuurt..

[ Voor 15% gewijzigd door Krypt op 29-07-2003 12:01 ]

Pvouput live

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Je kan beter een oude videorecorder gebruiken voor dit projectje.
De hoofdkabel sluit je gewoon aan op de video, en de splitter sluit je aan op de uitgaande aansluiting.
De tv-out van je pc sluit je dan gewoon aan op de scart/video-in van de video, en op die manier kan je op iedere tv op het videokanaal je divx'je kijken.
edit:

Ik moet toch eens sneller leren typen... :(

[ Voor 17% gewijzigd door Jur op 29-07-2003 12:04 ]

• Stimp
Het zou ideaal zijn als ik inderdaad de hoofd antenne (is dat de CAI?) in de buurt van mijn computer heb.

Maar ik heb nu dus mijn computer met een videorecorder ernaast boven staan. En de coax daarvan komt beneden in de meterkast uit, waar dus ook de hoofdkabel binnenkomt.
Als ik het signaal pas beneden zou moduleren moet ik dus nog een video kabel gaan leggen, en dit wil ik juist niet doen :)

Zijn er geen mogelijkheden om dit anders aan te pakken?

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

In dat geval wordt het lastig.
Je zou dus een 2e kabel naar beneden moeten trekken, (geen video, maar coax) om weer bij de splitter te komen.
Of je moet de video ook in de meterkast zetten, en je tv-out signaal met zo'n marmitek setje naar de video sturen.

Verwijderd

Jur schreef op 29 July 2003 @ 12:04:
Je kan beter een oude videorecorder gebruiken voor dit projectje.
De hoofdkabel sluit je gewoon aan op de video, en de splitter sluit je aan op de uitgaande aansluiting.
De tv-out van je pc sluit je dan gewoon aan op de scart/video-in van de video, en op die manier kan je op iedere tv op het videokanaal je divx'je kijken.
edit:

Ik moet toch eens sneller leren typen... :(
Bij een elktro boer kan je voor 5 euro van die speciaale kassie kopen.
Je sluit daarop aan je kabel aansluiting en daarn je spiltter.

Van je computer moet je de 12 volt, tv ou en je video out op dat metalen kastje aansluiten.

Ik zal geen video recoder voor gebruike, die vreten een partij stroom. ( 24 uur 60w dat is gauw 1,5Kwat per dag :S.)

Dat metalen kassie kan je met gemakt in je meterkast monteren ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 12:37 ]

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Ik heb ook wel eens als onderdeel van een huisbeveiligingsset bij de Gamma een kastje gezien waarmee je zelf een signaal op je kabel erbij kan zetten, net zoals een video dat doet. In dit geval was het alleen bedoeld om je bewakingscamera-beeld tussen je tv-kanalen te zetten. Met zoiets moet het volgensd mij wel lukken.

• Stimp
Boogie schreef op 29 July 2003 @ 12:43:
Ik heb ook wel eens als onderdeel van een huisbeveiligingsset bij de Gamma een kastje gezien waarmee je zelf een signaal op je kabel erbij kan zetten, net zoals een video dat doet. In dit geval was het alleen bedoeld om je bewakingscamera-beeld tussen je tv-kanalen te zetten. Met zoiets moet het volgensd mij wel lukken.
Dit zou inderdaad perfect zijn :), binnekort maar even bij de gamma langsgaan

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Als je een modulator gebruikt kun je het TV out signaal op een zelf in te stellen (vrij) kanaal proggen, je mixt het dan met het kabel signaal.

Zulke kastjes zijn gewoon te koop, voor enkele tientjes.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 12:36:
[...]

Bij een elktro boer kan je voor 5 euro van die speciaale kassie kopen.
Je sluit daarop aan je kabel aansluiting en daarn je spiltter.

Van je computer moet je de 12 volt, tv ou en je video out op dat metalen kastje aansluiten.

Ik zal geen video recoder voor gebruike, die vreten een partij stroom. ( 24 uur 60w dat is gauw 1,5Kwat per dag :S.)

Dat metalen kassie kan je met gemakt in je meterkast monteren ;).
60 Watt? Wat voor antieke recorder heb jij?
Ik weet uit m'n hoofd niet wat die van mij verbruikt, maar 60W is wel erg veel. Een gemiddelde Sony doet 17 Watt.
Pagina: 1