Toon posts:

[DHTML] IE / Gecko / NS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik moet onze IE 6 applicatie compatible maken voor Netscape.

Nou zit dat hele ding met behaviors aan elkaar enzo.

Wie kan mij aanraden, zal ik het XHTML strict maken en van de behaviors weer gewone ouderwetse javascripts of zou ik gewoon een tweede versie maken voor (oudere versies van) Netscape. En zo ja, welke versie van Netscape?

De vraag van mijn opdrachtgever is slechts "Het moet in Netscape werken"

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P&W-> W&G

Verwijderd

Topicstarter
Watte?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Vraag je baas eerst eens welke versie van Netscape die bedoelt.. want hier zitten enorme verschillen in.

En wat bedoel je met 'behaviors' :?

XHTML strict is iig zonde van je tijd... XHTML transitional is betere keus als het alleen gaat om browsercompatibiliteit.

Verwijderd

Topicstarter
De keuze van welke Netscape versie is aan mij overgelaten (zolang ik het straks maar kan uitleggen).

Met behaviors bedoel ik HTC's, die werken alleen met IE. Die heb ik zo'n beetje voor alle DHTML (en er zit nog behoorlijk wat DHTML in) gebruikt.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Tja.. Niemand gebruikt Netscape dus dan kun je beter Mozilla ondersteunen.. neem dan Mozilla 1.4 (www.mozilla.org).

Je zult je DHTML op een normale manier moeten herschrijven wil je dit werkende krijgen in Mozilla.

Verwijderd

In Mozilla heb je xbl bindings. Die werken net zoals htc behaviors, alleen beter :)

Verwijderd

Ik denk dat hij .htc behaviours bedoeld, Mozilla heeft iets vergelijkbaars, nl. ¨bindings¨ meer hierover
http://www.mozilla.org/projects/xbl/xbl.html#bindings

te laat

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 13:15 . Reden: te laat ]

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zou het toch gaan proberen met dhtml als ik jou was... als je goed via dom werkt ( en hier en daar een paar uitzonderingen voor IE maakt ), dan heb je nog kans dat het in meer browsers werkt dan alleen IE en Mozilla en dat is toch mooi meegenomen

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

Ik zou het toch gaan proberen met dhtml als ik jou was... als je goed via dom werkt ( en hier en daar een paar uitzonderingen voor IE maakt ), dan heb je nog kans dat het in meer browsers werkt dan alleen IE en Mozilla en dat is toch mooi meegenomen
Precies, kans ja. Aan de andere kant heb je ook een kans dat de dom net anders werkt in andere browsers, waardoor de hele pagina wordt vernaggeld.
Het mooie van htc en xbl is dat het is te gebruiken voor opmaakdingen die css niet alleen kan, terwijl browsers die het niet ondersteunen toch de tekst krijgen te zien, hoewel niet zo mooi opgemaakt. (en je hebt dus weinig tot geen last van browserverschillen)

Verwijderd

In Mozilla heb je xbl bindings. Die werken net zoals htc behaviors, alleen beter
Ik ben bij het experimenteren met XBL toch op de nodige bugs gestuit. Bij het toepassen van XBL op een textarea bleken bijvoorbeeld de pijltjestoetsen opeens niet meer te werken in de textarea.

Ik heb met HTC behaviors al met al betere ervaringen.

Verwijderd

Je hebt gelijk. Er zitten nogal wat bugs in de Mozilla implementatie.
Ik had moeten zeggen in principe beter, in de praktijk...
Voor het invoegen van statische content vind ik het fijner. Voor scripts absoluut niet.
En volgens mij kon je ook niet meerdere bindings aan een element koppelen in Mozilla. Dat vond ik ook wel jammer.
Pagina: 1