Toon posts:

win2k dhcp server unreachable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een client in ons netwerk krijgt geen ip adres van de dhcp server. In plaats daarvan krijgt hij 169.254.213.5 of iets dergelijks.

Ik heb ipconfig/ release /renew gedaan, bij /renew krijg ik dhcp server unreachable. Ik heb de dhcp client en dns client service van de pc opnieuw opgestart, maar hij komt daarna weer terug met het foute ip adres.

Wanneer ik hem zelf een ip adres toeken in dezelfde range als de server, kan ik wel de server pingen. Dus het is geen kabelfout. Ik heb de NIC opnieuw geinstalleerd, TCP/IP protocol verwijdert en weer erop gezet, ook IPX/SPX erop gezet (weet niet waarom, maarja je weet nooit) dat haalde ook niets uit.

Wanneer ik zelf een ip adres toeken kan ik ook op de exchange server (dezelfde als de dhcp server) aanloggen, tenminste onder outlook. Maar er kunnen geen netwerk mappings worden gemaakt? Ik heb zelfs de computer opnieuw aangemaakt in de active directory. Maar ik kan de computer vanaf de client alleen aan het netwerk toevoegen (network Identification) wanneer hij een vast ip adres heeft.

Hoe krijg ik de client weer zover dat hij een ip van de dhcp ontvangt?

Verwijderd

heb je nog wel genoeg leases?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag net idd dat de scope 100% full is. Hoe kan dit, ik heb geen clients toegevoegd of iets dergelijks. Ik zag wel dat er een x aantal ip adressen aan dezelfde server worden toegvoegd, kan ik er daarvan een deleten, om weer wat vrij te maken?

Verwijderd

hoe weet ik dat nou? jij beheert dat ding
(niet toevallig een vpn server die een stuk of wat leases reserveert?)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nog niet zoveel ervaring met win2k server, bovendien heb ik de server niet geinstalleerd. De server heeft een vast IP adres, bij mijn weten zijn dit geen bijzondere ip adressen, is dat ergens te controleren?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost door dhcp scope te vergroten.

Stond van bla.bla.bla.1 tot bla.bla.bla.49 vergroot naar bla.bla.bla.99

dank

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 12:07:
Ik heb dus nog niet zoveel ervaring met win2k server, bovendien heb ik de server niet geinstalleerd. De server heeft een vast IP adres, bij mijn weten zijn dit geen bijzondere ip adressen, is dat ergens te controleren?
in de advanced tab van je tcp ip properties... maar dat zijn vaste nummers...

mijn gok is dat rras geconfigged is en dat je de leases daar kan terugvinden (admin tools > routing & remote access)
Pagina: 1