Bluetooth stoort marmitek gigavideo

Pagina: 1
Acties:

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:17
heb net mijn nieuwe pc, en heb daarbij het bleutooth keyboard en muis van microsoft gekocht. alles leuk en wel.
nou heb ik laast weer een eens een film gekeken via pc op mijn tv. (pc in werkkamer, tv in woonkamer). hiervoor gebruik ik al een hele tijd een marmitek gigavideo 30 setje. maar nu stoort het geluid ineens. het beeld is wel perfect.
maar het geluid kraakt. en aangezien ik in mijn woonkamer een pro-logic setje heb, die vanuit het stereo signaal de andere kanalen moet decoderen is dit behoorlijk irritant. (ik heb gecontroleerd dan het niet iets anders is door een geluidskabel van mijn pc naar mijn tv te leggen. in dat geval was er geen storing)

mijn vraag is nu, heeft iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren?
(giga zit net als bt op de 2.4 GHz)
ik zit me ook af te vragen hoe het komt dat de beeldkwaliteit niet achteruitgaan. worden beeld en geluid via aparte kanalen/frequenties verstuurd?
foto marmitek
Afbeeldingslocatie: http://www.marmitek.com/nl_site/pictures/9377.gif
en waarom is er een schotel en een antenne op dat ding?

Verwijderd

worden beeld en geluid via aparte kanalen/frequenties verstuurd?
en waarom is er een schotel en een antenne op dat ding?
Niet gebasseerd op zoekgegevens/specificaties, dus pure speculatie:

2 antenne's:
- gescheiden audio/video antenne
- gescheiden zend/ontvang antenne

De laatste is het meest plausibel en ken ik praktijkvoorbeelden van...

Specificaties opgezocht van fabrikant:
2,4GHz (AV)
433,92MHz (VCR commander)
Bereik: 15-30 meter (binnen)
Kanalen: 4 (AV)

Gescheiden frequenties voor AV en VCR commander dus.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 10:46 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 10:39:
[...]
Niet gebasseerd op zoekgegevens/specificaties, dus pure speculatie:

2 antenne's:
- gescheiden audio/video antenne
- gescheiden zend/ontvang antenne

De laatste is het meest plausibel en ken ik praktijkvoorbeelden van...
Mja, kan wel, maar video/audio hoeft hier alleen maar uit te zenden, dus het lijkt me in dit geval niet plausibel :)

Enfin, kan je je bt of je marmitek setjes niet op andere kanalen in stellen? Misschien dat dat helpt.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• DarkChylde
heb al een ander kanaal geprobeerd, en dat was niet beter.
maar AV is audio/video. maar wat is VCR?
(zoals het nu is zou ik verwachten dat de video over 433,92 gaan en de audio over 2.4 GHz.
waarbij de video gebruik maakt van de schotels en de audio van de antenne. )
ff alles op een rijtje.
de ontvanger zender bij mijn pc verstuurt audio/video. en ontvangt evt een doorgestuurd IR signaal. (je plakt een IR ding op bv een ir ontvanger op je pc. dus in de woonkamer gebruik je bv een afstandbediening. de giga 30 in de woonkamer ontvangt die, en stuurt 'm door naar de giga in de werkkamer. die stuurt 't weer naar de pc).
De ontvanger in de woonkamer ontvanget audio/video. en verstuurt evt een IR signaal door (via een RF).

nu ik het zo schrijf, lijkt het met dat VCR voor het IR doorlussen is, en AV dus wel voor (tja) av is. maar waarom stoort dan alleen de audio :? (of klopt de eerder aanname wel)

Verwijderd

De spriet antenne is voor het infrarood ab signaal door te sturen ook wel vcr commander

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 11:45 ]

• DarkChylde
k, dus de schotel is dan voor de AV. (vraag me af waarom dat ding de vorm van een schotel heeft, maar dat doet er verder niet toe ;))
dus de audio en video worden samen verstuurd.... hmm, dan blijf ik me afvragen waarom de audio wel stoort en de video niet :Z

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:54

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hoe erg is het gekraak?? :? Ik heb ook de Bluetooth muis van MS en als ik die beweeg heb ik ook gekraak over de speakers. Met mijn PS2 muis, of USB tablet is er niets aan de hand .. ligt um kennelijk aan het USB<>Bluetooth verhaal .. ik zat te denken aan gekraak van de Interrupts die de muis geeft.
Zou een driverkwestie kunnen zijn misschien ... ?! :?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• DarkChylde
zeg maar, mijn prologic set kan via de giga set het niet decodere (blijft dus slecht krakend stereo). en met een kabel is het kraakhelder (pun intended ;)). het probleem doet zich dus alleen voor als ik de draadloze set gebruik. (heb jij al geprobeerd om je cd en je line-in te muten. dit helpt soms ook bij (ander) gekraak.)

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:54

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Dat foefje heb ik idd geprobeerd, maar alleen het muten van Wave/Directsound of algemeen volume heeft effect ;)

Kennelijk heb jij een ander probleem .. :? suc6, can't help ya there B)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• DarkChylde
hey wav/directsound muten helpt bij mij ook ;)
ik ga wel vrolijk doorzoeken :+

[ Voor 8% gewijzigd door DarkChylde op 29-07-2003 15:49 ]

Pagina: 1