Wanneer je je kort bij de grens van Nederland bevind (als je in België bent) heb je ontvangst van KPN als je omschakelt van netwerk. De gelukkige mensen die Mobistar als operator gebruiken kunnen hierdoor gratis sturen
. Heeft KPN dit niet door? Waarom gaat het wel met Mobistar en niet met Proximus of Base? Ik vind dat dit aangepakt moet worden want overal zie ik mensen die gratis sturen. Zelfs mijn eigen broertje
. Ik moet ook betalen voor mijn mobieltje dus waarom de anderen niet? Als ze een paar keer hebben gesms't worden ze voor een tijdje geblokkeert (3 dagen ofzo) en daarna begint de pret weer. Wat is jullie mening hierover? Ik vind dat ze het bij Mobistar of KPN zo moeten aanpassen zodat er niet gratis gestuurd kan worden want het is vreemd dat dit niet werkt bij Proximus en Base.
Ik snap je niet. Kun je dan gratis sms versturen en bellen? Zoja hoe kan dat dan?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Gratis sturen? Ik raad je aan dit even uit te leggen, want niet iedereen is Vlaamse turbotaal machtig.
Ik neem aan dat KPN gewoon een rekening kan sturen aan Mobistar. Als KPN dat nalaat, is dat hun eigen domme fout.
Ik neem aan dat KPN gewoon een rekening kan sturen aan Mobistar. Als KPN dat nalaat, is dat hun eigen domme fout.
Je kan dus gratis sms'en. Niet gratis bellen. Het is gewoon mogelijk door een random mobistar kaart te kopen en daar het beltegoed niet van bij te vullen. Met een lege kaart werkt het. Wanneer je je kaart zijn beltegoed zou bijvullen kan het bedrag dat je hebt gesms't er na een tijd ineens vanaf gaan. Er wordt geen rekening gestuurd naar Mobistar. Weet niemand hoe dit mogelijk is dat men gratis kan sturen??
Time out.. als ik dus in Nederland, een mobistar prepaid kaartje in mijn mobiel zet, hem vervolgens op het KPN netwerk zet, kan ik gratis smsen?
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
KPN kan niet vantevoren checken of de kaart van Mobistar voldoende saldo heeft om een SMS te sturen. Daarom zal KPN gewoon het SMS'je versturen en vervolgens bij Mobistar de rekening indienen. Dan blijkt dat het een kale Mobistar kip betreft en kan er dus weinig verhaald worden aangezien de gebruiker anoniem is (geen abonnement). Zolang het weinig gebeurt, zullen KPN en Mobistar het wel teveel moeite vinden om dit gat in informatieuitwisseling (checken tegoed op buitenlandse telefoonkaart) te dichten. Ik denk overigens dat KPN gewoon betaald krijgt, maar dat Mobistar met de pijn komt te zitten.
Wallie schreef op 29 July 2003 @ 10:28:
Time out.. als ik dus in Nederland, een mobistar prepaid kaartje in mijn mobiel zet, hem vervolgens op het KPN netwerk zet, kan ik gratis smsen?
Misschien effe een IA houden voor prepaids
[ Voor 8% gewijzigd door Stewie! op 29-07-2003 10:40 ]
Verwijderd
Goed idee! Ik doe mee...weet iemand toevallig wat die kaartjes kosten in de winkel? En hoeveel beltegoed erbij zit enzo (niet dat je dat nodig hebt, maar tochDaMorpheus schreef op 29 July 2003 @ 10:40:
[...]
Ga effe naar belgie in t weekend
Misschien effe een IA houden voor prepaids
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 13:33 ]
ik denk er zelf ook aan om een mobistar kaart te kopen want dan kan ik ook meedoen met van die sms-spelletjes op tv wat 1 euro/bericht kosten. Lekker gratis
Verwijderd
Ik denk als het te erg wordt en er komt als maar geen beltegoed op de kaart en je doet mee aan die spelletjes ze je simkaart wel blokeren hoor!
Jammer dat je een Belgische sms centrale hebt danddkiller0900 schreef op 29 July 2003 @ 10:42:
ik denk er zelf ook aan om een mobistar kaart te kopen want dan kan ik ook meedoen met van die sms-spelletjes op tv wat 1 euro/bericht kosten. Lekker gratis
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
Pagina: 1