Ik wil via cups een printer (server) installeren. Lijkt opzich niet zo heel moeilijk
alle cupsys zooi ge apt-get installed. en dan via localhost:631/admin alles configureren.
Tot zo ver de theorie. De praktijk is anders. Ik kan wel via localhost:631/admin inloggen als root. maar als ik vervolgens ad a printer doe en de naam heb opgegegeven kan ik geen poort toekennen (volgens de schermen die ik gezien heb in screenshots) moet ik kunnen kiezen tussen bv, usb, lp0, etc.
de printer is een Epson Stylus photo 700 en hangt via de parellelle poort aan mijn bak.
overzicht van mijn lpstat -t
dit vind ik al uiterst merkwaardig

mijn printcap
hoe kan ik lpstat zo ver krijgen dat ie op zijn minst een fatsoenlijke printer weergeeft.
vraag 2 Cups geeft permission denied errors voor admin taken terwijl ik op de machine zelf als root aan het werk ben.
ik vermoed dat als ik de printer netjes kan zien, de rest zichzelf oplost.
alle cupsys zooi ge apt-get installed. en dan via localhost:631/admin alles configureren.
Tot zo ver de theorie. De praktijk is anders. Ik kan wel via localhost:631/admin inloggen als root. maar als ik vervolgens ad a printer doe en de naam heb opgegegeven kan ik geen poort toekennen (volgens de schermen die ik gezien heb in screenshots) moet ik kunnen kiezen tussen bv, usb, lp0, etc.
de printer is een Epson Stylus photo 700 en hangt via de parellelle poort aan mijn bak.
overzicht van mijn lpstat -t
dit vind ik al uiterst merkwaardig
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Vimes:~# lpstat -t scheduler is running no system default destination lpstat: get-classes failed: server-error-service-unavailable lpstat: get-printers failed: server-error-service-unavailable lpstat: get-printers failed: server-error-service-unavailable lpstat: get-printers failed: server-error-service-unavailable lpstat: get-jobs failed: server-error-service-unavailable |
mijn printcap
tijdens het booten wordt ie overigens wel herkend. Ik zie 'm voorbijkomen in mijn bootscherm.Epson|Epson:rm=Vimes:rp=Epson:
vraag 1Vimes:~# cat /proc/sys/dev/parport/parport0/autoprobe
CLASS:PRINTER;
MODEL:Stylus Photo 700;
MANUFACTURER:EPSON;
COMMAND SET:ESCPL2,BDC;
hoe kan ik lpstat zo ver krijgen dat ie op zijn minst een fatsoenlijke printer weergeeft.
vraag 2 Cups geeft permission denied errors voor admin taken terwijl ik op de machine zelf als root aan het werk ben.
ik vermoed dat als ik de printer netjes kan zien, de rest zichzelf oplost.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 20:52 . Reden: updateje ]