Toon posts:

Gigabyte BX2000+ op 133 Mhz??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Simpele vraag:

iemand die wet of dat moederboard dat aankan als er een PIII 800 op 133 Mhx inzit samen met 2 x 128 Mb 100 Mhz mem?

Verwijderd

als mijn geheugen me niet in de steek laat is het een 820 board. DIt board heeft een Memory translator chipje onboard waardoor de cpu op 133 loopt en het geheugen op 100.

toch?

Verwijderd

Topicstarter
Euhmmm . . . . mij is verteld dat dit board loopt op een 440 BX chipset :?

Verwijderd

Mijn fout. Ik zit in de war met het asus p3-2000. Dat heeft het 820 chipset. Gigabyte b2000 heeft 440bx chipset. En ik denk dat het geheugen dan wel synchroon met de fsb moet lopen..

hopelijk heb je er wat aan.

mzzl

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
In de handleiding van Giagbyte staat dat het wel kan, maar zij raden het af natuurlijk.

Op zich moet het wel kunnen, afhaankelijk van verdere hardware.

Proberen :)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:11
Ik denk dat alles staat of valt bij de videokaart die je gebruikt. Op 133 mhz FSB loopt de AGP bus op 89 mhz, in plaats van de voorgeschreven 66 mhz. Voor GeForce kaarten is dit geen probleem. Voor TNT/TNT2 kaarten kan het lastiger worden. Hoe andere kaarten ermee werken weet ik niet. Matrox kaarten deden het ook niet onaardig op die snelheid dacht ik.
De PCI-bus loopt overigens wel keurig op de juiste instelling omdat de BX-chipset wel keurig de 1/4 divider kan gebruiken voor deze bus.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1