Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hoi,

Ik ga binnenkort op vakantie naar denemarken en wil natuurlijk mij digitale camera meenemen.

Nu zit ik hard te twijfelen welke ik mee zal nemen.
Ik heb de beschikking over een fujifilm 6900z, een F601 en een 2800z.

In eerste instantie wilde ik die F601 meenemen omdat hij lekker klein is, enige nadeel is dat hij op een accu gaat.
Omdat ik ga kamperen kan ik misschien niet altijd de accu opladen.

Dus dacht ik aan de 2800 omdat die op batterijen gaat, maar die is maar 2 megapixel :(

Qua opslag heb ik geen probleem want mijn digitalwallet gaat mee.

Kortom wat is nu wijsheid !!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
het ligt er aan wat je er mee van plan bent, maar ik zou gewoon die 2 megapixel nemen. Heb je gewoon in elk geval een werkend iets bij je.
en als opslag geen probleem is kun je ze toch ook gewoon allemaal meenemen?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Wenamba
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik zou ook de 2 mega pixel meenemen. Batterijen zijn overal te koop, en wie heeft nu echt meer dan 2Mpix nodig voor zijn vakantie kiekjes?

http://www.nieuwemaker.nl

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja ik ga met de trein met een hele berg kleding en een tent bij me dus alle 3 is helaas geen optie :)

Verwijderd

Omdat ik ga kamperen kan ik misschien niet altijd de accu opladen.
Neem een auto/solarlader mee...

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik zou voor vakantie juist meer megapixels willen. Stel je voor dat je achteraf een mooie uitvergroting wilt maken of de foto in Photoshop wilt bewerken, dan heb je met 2 megapixels toch echt te weinig fotokwaliteit.

Ik zou je beste toestel meenemen, daar heb je het tenslotte voor gekocht. Vakantie'kiekjes' hoeven niet per definitie van inferieure kwaliteit te zijn. Ik denk juist andersom.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Vakanties zijn vaak momenten in het leven van mesen waarvan ze leuke herinneringen willen houden, ik wel iig. Dus ik zou voor de beste camera gaan. 2mpx is opzich wel genoeg, maar als je echt kwaliteit wilt en een leuke uitvergrotingsmogelijkheid of reso verandering bij die foto's, dan heb je er wel te weinig aan.

Je moet voor jezelf bekijken wat jij het belangrijkste vind aan je foto's en wat je eigenlijk nog aan extra's met die foto's wilt doen. Dan kun jij zelf bepalen welke het beste uit de bus komt. Opslag is het probleem dus niet, dus ik zou voor de kwaliteit gaan.

Profile

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En waarom zou er op een camping niet de mogelijkheid zijn je toestel op te vullen ? Je zit toch niet op een onbewoond eiland neem ik aan ? Er zal allicht wel ergens een wasplaats/cafétje/etc zijn waar je gebruik kan/mag maken van een stopcontact. En hoe lang moet zo'n ding opladen voor een aantal uur gebruik te kunnen maken van het toestel ? Het is toch niet zo dat het iedere dag 2 uur moet opladen ? Ik zou dus ook kiezen voor diegene die je in het stopcontact moet steken (hangt een klein beetje af wat voor camping je heengaat)

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 11:45

spok9

Groen...

Een sanitair huisje heeft altijd wel wat stopcontacten, daar kan he best je digicam opladen. Nadeel is dat je er wel bij moet blijven zitten, neem dus een goed boek mee ;)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Topicstarter
hahaha idd

Dat vind ik het enige nadeel dat mijn batterij alleen kan laden in mijn camera en die laat ik liever niet liggen zo in het zicht

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 10:35:
Neem een auto/solarlader mee...
:o.

• aphx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-10-2024
klein is fijn.

een extra accu kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan toch maar die 6900z meeneem daar heb ik namelijk een extra accu met een externe lader.
Die kilo extra maakt me ook niks uit :)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Geef je cam of lader even af bij de receptie. Paar uurtjes ('s nachts of zo) laden, klaar. Bij mijn G3 heb ik een goedkope lader en extra accu gekocht (merk Hahnel, ding ziet er ook een beetje minder duur uit dan een officiele lader zeker als je de blauwe LED afplakt met scheve stroken Hansaplast). Die laat ik ook met een gerust hart een paar uurtjes achter in een toiletgebouw.

Ik zou zeker mijn beste cam meenemen als ik jou was. Mijn compacte cammetje gaat alleen mee met dingen als wintersport.

[ Voor 68% gewijzigd door Zpottr op 30-07-2003 23:25 ]

Zoef

Pagina: 1