Internet verkeer, waar komt het vandaan?

Pagina: 1
Acties:

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 15:00
Sinds gisteren weer MRTG en net-snmpd aan de gang geslingerd sinds ik mijn server opnieuw geinstalleerd heb. Nu valt me iets heel vreemd op, wat bij de eerste installatie ook vreemd was. Ik heb een constante data binnen komst. Op mijn interne netwerk ziet het er allemaal "normaal"uit, want alles staat uit, maar op mijn externe kaart krijg ik een constante data input.
plaatje om het duidelijk te maken:
Afbeeldingslocatie: http://cp179739-b.tilbu1.nb.home.nl/mrtg/127.0.0.1_3-day.png
Kan ik op 1 of andere manier kijken wat voor data vekeer het is en van welke servers het af komt.

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:10
Programma tcpdump even draaien op je internet interface.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 18:22
Bij welke kabelmaatschappij zit je?
Bij @Home-klanten valt 't mij nl. op dat een router of een netwerkkaart constant loopt te knipperen. Het lijkt wel alsof ze een hub gebruiken ipv een switch bij @home.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• The_Greater
  • Laatst online: 03-05 09:57
Doe eens een virus scan. Weet alleen niet 1,2,3 welk virus dat is. Maar het kan temaken hebben dat je windows niet installeerde en het virus via een bekend MS lek is binnen gedongen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 12:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Komt het niet door de manier van configgen van de gebruikte protocollen op jouw netwerk?

• ge-flopt
  • Laatst online: 01-05 15:00
@hammerhead: Zal ik vanavond eens gaan proberen.
@EWS99: @home inderdaad. Volgens mij is het gewoon wel een switch en geen hub.
@The_Greater: Kan het niet zijn: ik gebruik Linux:D
@n00bs: Op het intranet is er geen verkeer. Op de internet verbinding krijg ik alleen maar verkeer naar binnen dus het is niet echt mijn config waar een foutje in zou kunnen zitten.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 12:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Heb je al gekeken met een sniffer wat voor verkeer het is? heb je ook gekeken of er verbindingen naar buiten actief zijn en de porten etc

Verwijderd

je kan ook met iptraf heel makkelijk zien welke porten enz enz..

Verwijderd

Dit heb ik ook gehad met mijn mulikabel aansluiting. Het liep op tot zo'n 100mb per nacht. Na installatie van een Vigor 2200e router behoort het probleem tot het verleden. Al heb ik niet gecontroleert op de data daar nu blijft hangen.

• The_Greater
  • Laatst online: 03-05 09:57
ge-flopt schreef op 29 July 2003 @ 10:13:
@The_Greater: Kan het niet zijn: ik gebruik Linux:D
Had nog niet gezien dat het bij non-win stond :+

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:28

duronbug

Step on it.....!

Bij @home is dit vrij normaal. Kijk maar eens met een sniffer. Je ziet voornamelijk ARP requests. Ik heb hier ook constant 3-4k inkomend verkeer.

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:04
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 10:24:
Dit heb ik ook gehad met mijn mulikabel aansluiting. Het liep op tot zo'n 100mb per nacht. Na installatie van een Vigor 2200e router behoort het probleem tot het verleden. Al heb ik niet gecontroleert op de data daar nu blijft hangen.
Draytek vigor 2200E rulez... heb ik ook :D

Zijn echt fijne dingen, makkelijk te installeren... werkt echt perfect! Hier althans

[ Voor 3% gewijzigd door Burning_Tyre op 29-07-2003 13:36 ]

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Pagina: 1