Toon posts:

Win2k knippen/kopieren - plakken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem geconstateerd.

Als ik in de verkenner knippen of kopieren en vervolgens plakken doe in een map dan klapt explorer eruit met de volgende mededeling :

EXPLORER.EXE HEEFT FOUTEN GEGENEREERD EN WORD GESLOTEN DOOR WINDOWS. U DIENT DIT PROGRAMMA OPNIEUW TE STARTEN. ER WORD EEN FOUTENLOGBOEK GEMAAKT - ANNULEREN

Ik heb Windows 2000 al opnieuw geinstalleerd met service pack 4 en alle patches
de nieuwste intel chipset drivers en de nieuwste nvidia drivers zijn geinstalleerd
het is een Dell Dimension 4100. De fout blijft.

Hij geeft deze fout alleen maar als ik knippen/kopieren plakken, het is trouwens bij slepen met en zonder CTRL (kopieren dus) precies hetzelfde probleem. Iemand enig idee ? Het lijkt erop als het klembord niet helemaal fris is.

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Als je zoals je zegt alles al opnieuw hebt geinstaleerd, kan je misschien nog Windows XP erop zetten mits je daarvan in het bezit bent en anders weet ik zeker dat er wel mensen in jou buurd zijn die je daaraan kunnen helpen!

Suc6!

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Kun je de complete foutmelding achterhalen uit de logs en die hier laten zien?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

check deze settings even klik hier

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op www.eventid.net zoek naar event 1002 (die logt ie in de event vieuwer) krijg ik het volgende :

Source winlogon
Type Information
Description The shell stopped unexpectedly and explorer.exe was restarted.
Comments Robert (Last update 4/15/2003):
My video cards were set at 32 bit color (high). I changed one card to 16 bit high color. When I clicked "applied" my monitor reacted out of range and was frozen and I had to reboot. SiS 6326 video driver caused this problem.

>> VGA driver ingesteld op 16 bit kleuren, nog steeds hetzelfde probleem

Jim White
This may occur when Explorer tries to read a damaged CD and apparently hungs. If the user kills the "explorer.exe" process, this event will be recorded. Basically, anytime the "explorer.exe" process is killed or somehow terminated, this event will show up in the event log.

>> Er zit in ieder geval geen CD in de CDROM drive

Anonymous
I have found that explorer.exe may close unexpectedly after installing Service Pak 3 and/or installation of IE 6. Uninstalling IE 6 appears to resolve this issue. See Q326612.

>> Er staat nu Service Pack 4 op (met 3 was hetzelfde probleem) en IE6SP1 (ook met IE5.x zelfde probleem) Ik geloof niet dat het daarin zit

Anonymous
I have Windows XP Pro and I installed McAfee7. Outlook XP hangs after 10 min (also no connection with XWin). I disabled McAfee services: everything ok. So I downgraded McAfee to version6: problem solved.

>> Ik heb geen XP erop staan en de virusscanner is niet Mcafee maar Norman Virus Control, voordat antivirus erop stond was het probleem ook al.

Adrian Grigorof
This event may occur in various conditions. See the links below.

>> Links aangeven naar MS KB articles, kan ik niet aan omdat je dan een subscribed user moet zijn

Piotr Redo
In my case, I had a Adobe Photoshop 7 file on my desktop (25 MB) which caused explorer to crash each time I tried to log on - so no taskbar, etc.

>> staan geen rare koppelingen op bureaublad. Alleen Office 97 eigenlijk.

Heel vaag probleem nog nooit eerder meegemaakt

Verwijderd

Topicstarter
niemand ?
Pagina: 1