Proggie voor maken "digi-foto-bestel-cd"

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Een beetje lastige titel, maar ik heb het volgende "probleem". Nadat ik op vakantie ben geweest heb ik een helehoop digifoto's gemaakt. Die wil ik laten afdrukken.
Nu heb ik geen snelle internetverbinding, dus ik moet het op cd zetten.

Van veel foto's wil ik een verschillend aantal hebben, vrienden willen ze, de één wil hem wel de andere net. Ik kan dan twee dingen doen:
1) Een cd maken met een bestellijst
2) Als ik een foto vaker wil hem gewoon vaker op de cd fikken

Uit ervaring weet ik dat een bestellijst slecht werkt. Er gaat altijd wel wat mis met de aantallen. Dus ik wil optie 2.

Echter meerdere keren een bestand op cd zetten is kl0te, je zit namelijk met bestandsnamen die dan dubbel erop komen, dus moet je elke keer gaan hernoemen. Dat is een hels karwei, gister heb ik het ook weer gedaan, en op het einde bleek dat op de 1 of ander manier windows had zitten kloten waardoor ik de hleft miste :? 8)7

Wat ik nu wil is een proggie dat het volgende doet. Ik brows door de foto's heen en elke keer als ik naar de volgende foto ga vraagt het proggie hoeveel afdrukken ik wil van de foto. Vervolgens word de foto dat x aantal keer gekopieerd naar een cd/folder met x verschillende benamingen. Zo kan ik dus snel en éénvoudig een bestelcd klaarmaken.

Bestaat een dergelijk programma???

offtopic:
Betere oplossingen mogen natuurlijk ook! ;)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-09 17:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik zou toch een lijst maken. Als je bang bent dat het mis gaat, breng de foto's dan naar zo'n lokale fotoboer ipv de Hema/Kruidvat/Albert Heijn.
Zo'n kleine winkel heeft nog wel eens wat betere service. Zeg er duidelijk bij dat je verkeerde afdrukken niet wilt betalen.
Ze zijn misschien een klein beetje duurder, maar het scheelt je een hoop werk.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Gewoon de dubbele bestanden in gescheiden mappen zetten of autorename gebruiken van bijv. AcdSee.

• Oscar Mopperkont
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 08:49:
Gewoon de dubbele bestanden in gescheiden mappen zetten of autorename gebruiken van bijv. AcdSee.
Kunnen de fotoboeren omgaan met verschillende mappen? Verder is dit nog steeds omslachtig.

• Dielie
  • Laatst online: 22:13

Dielie

*BURP!*

Bij Pixum is een stukje software te downloaden waarmee je je foto's in de juiste aantallen en formaten kunt uploaden en bestellen. Geen fouten mogelijk, tenzij je ze zelf maakt bij de invoer. Werkt als een tierelier en de kwaliteit is meer dan uitstekend te noemen (tegen relatief lage prijzen!). Ff googelen voor reviews en meer online foto services.

*** Sorry Oscar, las niet goed: je hebt geen breedband...

[ Voor 9% gewijzigd door Dielie op 29-07-2003 09:30 . Reden: Beter lezen! ]

• Oscar Mopperkont
Dielie schreef op 29 juli 2003 @ 09:27:
Bij Pixum is een stukje software te downloaden waarmee je je foto's in de juiste aantallen en formaten kunt uploaden en bestellen. Geen fouten mogelijk, tenzij je ze zelf maakt bij de invoer. Werkt als een tierelier en de kwaliteit is meer dan uitstekend te noemen (tegen relatief lage prijzen!). Ff googelen voor reviews en meer online foto services. :)
Dat is dus online, ik wil zo'n proggie dat ie het op cd fikt, daar ik geen breedband heeft.

Verwijderd

Ook al zouden fotoboeren niet om kunnen gaan met meerdere folders:

Je zet de bestelde foto's in aparte mappen (bijv met de naam van de besteller):
\Kees
\Piet
\Jan
en daarna doe je met AcdSee een rename naar Kees##, Piet##, Jan## etc zodat de bestanden dus Kees01, Kees02, Kees03 etc en Jan01, Jan02 etc heten.
Daarna allemaal in 1 folder zetten en klaar is Oscar.
Pagina: 1