Toon posts:

Me adsl-internet valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen.

Sinds 2 dagen geleden begeeft me internet steeds rond een half uur, 3 kwartier of soms na 1 uur.
Ik heb werkelijk alles geprobeerd om het op te lossen maar niets werkt. Virus scanner op losgelaten (ivm eventuele virussen), kabels opnieuw aangesloten aan me Speedtouch-ethernet-modem. De drivers heb ik opnieuw geinstalleerd en maar niets werkt.

Ik ben onlangs geswitch van win98 naar win Xp (ongeveer 1 week geleden).

het modemlampje blijft gewoon groen als me internet het begeeft, dus zal het waarschijnlijk niet aan me modem liggen.
Op het installatieschijfje van KPN staat ook een probleemoplosser bij. Het zegt namenlijk dat er niks mis is met me ethernetkaart maar wanneer hij modemcontrole doet, zegt hij dat tie geen verbinding maakt met me modem terwijl me adsl lampje toch echt brand.

Dus nu ben ik ten einde raad :(

Me adsl-basic is van XS4all en ik heb gechecked, er is niks mis met me provider.
Dit is de eerste keer dat dit me overkomt.

Thnx bij vooraad :)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Klinkt als een buggy modem of netwerkkaart, ik zou om te beginnen eens een andere netwerkkaart proberen, de switch naar XP zie ik zeker niet als probleem.

Heb je de helpdesk al gebeld, mischien dat zij een lijnmeting kunnen doen ?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:40

mrsar

waar een sar is,is een wodka

heb je toevallig emule draaien? die wil nog wel eens flink wat verbindingen openen die de router nie aankan...

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

je kan hiermee het beste naar de provider bellen op het moment dat je die storing hebt. Dan kunnen ze er stap voor stap naar kijken. Nu kunnen we alleen maar raden en jij kan geen antwoord geven omdat OF de verbinding het niet doet en je geen antwoord kan geven OF omdat de verbinding het wel doet en je dus niet kan zeggen waarom-ie het niet doet 8)7.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:01

samo

yo/wassup

probeer misschien eens je stroom-profiel op "altijd aan" te zetten, da wil soms nog wel helpen

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat voor mobo heb je en wat voor modem?
Laat maar je hebt dus een ethernetmodem, dacht in de 1e instantie namelijk aan die USB bug met sommige VIA chipsets.

Heb je al de laatste firmware op je modem gezet? laatste drivers voor je ethernetkaart? niet toevallig IRQ sharing met je NIC?

[ Voor 90% gewijzigd door n00bs op 29-07-2003 14:24 ]

Verwijderd

samo-arne schreef op 29 July 2003 @ 14:19:
probeer misschien eens je stroom-profiel op "altijd aan" te zetten, da wil soms nog wel helpen
inderdaad. in windows xp heb je de mogelijkheid om je netwerkkaart uit te schakelen om stroom uit te schakelen.

Deze Computer > Eigenschappen > Hardware > Apparaatbeheer > [netwerkkaart] > Eigenschappen > Energie beheer.

kijk daar eens naar.

succes

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen emule nee, persoonlijk heb ik ook geen enkel iedee wat dat betekent.
Dus een virus kan het niet zijn?

ik ga proberen te kijken of ik die energiebeheer kwestie kan aanpakken nu, bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik deze vraag stede, viel me modem dus net weer uit ;)

Mijn modem valt dus vaker uit (om de 5 minuten) naarmate ik me modem lang laat aanstaan.
Zou het misschien ook mogelijk zijn dat me modem te warm is of iets dergelijks?

thnx

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Loop eens mijn post door ;)
Reset EERST je modem,
install laatste firmware voor je modem...

En probeer opnieuw :) en natuurlijk je modem wel op een redelijk coole plek neerzetten

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je nou met resetten, dat ik dat ding uit en aan moet zetten of hoe bedoel je?

Thnx :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat je je handleiding pakt en even opzoekt hoe je hem moet resetten. Je kan je modem pingen? Je eigen netwerkkaart?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 16:13:
Bedoel je nou met resetten, dat ik dat ding uit en aan moet zetten of hoe bedoel je?

Thnx :)
Ja, indien er geen reset-knop aanwezig is wel :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ook al fout, een st510 heeft geen resetknop en die reset je door de powerknop op een bepaalde volgorde in te drukken.

Topicstarter heeft nog steeds geen zin om ons te vertellen wat voor spullen hij heeft, dus nuttige info geven is lastig

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 18:49
me=mijn

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een speedtouch 510 ethernetmodem, met een realtek RTL8139 netwerk kaart.

-ECS k7s6a
-AMD XP 1800+
-512 DDR
-120 gig Maxtor HD @7200
-Gforce 4 ti 4600 128 DDR

Dit alles draait onder winXP. Paar weken terug had ik nog 98 opstaan er ondervond geen problemen. Dit is pas gebeurt nadat ik Xp installeerde een week terug.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moe tik me modem pingen en me netwerk kaart?

Ik ben trouwens op iets nieuws gestuit.
Telkens als ik kazaa aanzet, springt tie uit na 4 minuten. terwijl ik zonder kazaa aan te zetten toch wel langer als 1 uur vol kan houden zonder dat me internet uitvalt.

Thnx

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:48

Gé Brander

MS SQL Server

Als het gekomen is sinds je overgang naar Wxp zal het wel aan instellingen in xp liggen. Heb je een vast ip adres ingevoerd?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Heb je wel de nieuwste xp modem drivers van internet geplukt? de drivers op een cd zijn vaak achterhaald....

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

het is een st510 modem, daar zit geen driver bij en de modemconfigurate is prima en OS onafhankelijk

pingen:
Start > uitvoeren > CMD [enter]
ping 10.0.0.138 [enter]
(dat is het modem)
ping 10.0.0.150 [enter]
(dat is meestal de eigen netwerkkaart)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de ping test gedaan en bij allebei staat dat er 4 verzonden packets en 4 ontvangen packets en 0 verloren.

Ik heb trouwens de helpdesk al gebeld. Ze zeiden namenlijk dat het de schuld was van firewall en van kazaa omdat hij dan teveel verbindingen moet maken.
Ik heb de firewall weggedaan maar kazaa wil ik liever niet kwijt.

weet iemand misschien de oplossing hoe ik bij XP misschien de instellingen goed kan doen zodat ik kazaa wel kan blijven gebruiken (want bij win98 verliep dit zonder probleem dus er moet volgens mij wel een oplossing zijn behlave weer 98 te installeren).

Thnx

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat pingen moet je wel proberen op het moment dat je geen verbinding hebt he?

Verwijderd

Topicstarter
Heb dat net gedaan toen die uit viel.
Bij de modem test verscheen er 4 keer Time-out.
Bij de netwerkkaart test verliep alles normaal.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dan heeft het dus niets met het aantal connectie naar internet toe te maken maar alles met je eigen netwerk. Probeer eens een ander netwerkkaartje of kabeltje?

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 10:37
Je kunt in plaats van Kazaa ook wel WinMX gebruiken, dat zal het probleem dan niet zijn. Probeer het gewoon maar eens door Kza weg te gooien.

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

mrsar schreef op 29 July 2003 @ 14:13:
heb je toevallig emule draaien? die wil nog wel eens flink wat verbindingen openen die de router nie aankan...
Kan je dit in goede banen leiden zodat er geen problemen daardoor niet meer kunnen voorkomen?
Pagina: 1