Toon posts:

[Capturing] Reso probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Ti4600 met tv-out en een Hauppage WinTV Pvr 250.

Ik heb de tv-out doorgelust naar de tv-in.

Capturing werkt als een tiet en de kwali is heerlijk :9~

Enigste probleem is de resolutie, als ik namelijk record dan krijg ik een uitvoer van 1024*768 terwijl ik mijn crt van 1280*768 laat klonen met nview. Het beeld is dus helemaal niet volledig.
Kortom 1280*1024 in een 1024*768 uitvoer.

Dit is zeer irritant en ik heb er nog steeds geen oplossing voor. Softwarematisch zou het mogelijk moeten zijn om de resoluties te fixen maar ik heb nog niets kunnen ontdekken. Ik maak gebruik van nview..

Iemand een ID hoe ik dit vervelende * :( * probleem kan oplossen ?

Verwijderd

Zet je beeld op 1024x768 want de tvout kan niet hoger?

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat is zonde... daarvoor koop je geen 19" ^_^

Verwijderd

Denk niet dat je veel keus hebt. Het enige wat je zou kunnen proberen is om de video die je opgenomen hebt naderhand te lijf te gaan met een videobewerkingsprogramma als premiere....

Verwijderd

Ja maar dat is zonde... daarvoor koop je geen 19"
Dan moet je ook maar een videokaart kopen die wel de hogere/specifieke resoluties aankan met de TVout/Capturing. ;)

Wat is je doel/eindformaat van het capturen? DVD? Dan is <1024 al hoog zat omdat je het toch resized naar beneden.
Bovendien is je Svideo uitgang gelimiteerd in resolutie 720 x 576 (voorzover we van resolutie kunnen spreken bij een analoog videosignaal) -> [rml]euss in "[ TV-Out] Matrox G550 / DivxG400 subtitle"[/rml]

Waarom trouwens de lange omweg?: VGA-RGB -> Svideo uit -> Svideo in -> YUV Capture
Je kunt ook: VGA-RGB -> DirectX Capture -> YUV Capture
Dan heb je nl. ook 3 resolutie (VGA=1280, Svideo=768, Capture=1024) / 3 colorspace (VGA:RGB, Svideo:Kleur/Helderheid, VGA:YUV) conversies minder en niet de analoge omzettingen/verliezen/storingen.

Custom Resoluties aanmaken voor nView kan door je INF driver te editen of met PowerStrip / RivaTuner en dergelijke tooltjes. Alleen moeten de resoluties wel verwerkbaar blijven voor je TV-out chipje, waarvan je de specs oa bij de chipfabrikant kunt opzoeken in een PDF'je

Wat is het trouwens wat je wilt capturen? Filmoutput? Een spel? De PC-activiteiten van je broertje?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 21:52 ]