Toon posts:

[phpSecurePages] Fatal error

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik dus phpSecurePages, als ik de eerste pagina bezoek dan krijg ik gewoon netjes de loginscherm en daarna wordt ik weer terug gestuurd naar de eerste pagina, maar als ik nou vanaf de eerste pagina naar een andere pagina ga dan krijg ik deze error:
Fatal error: Cannot redeclare admemail() (previously declared in php/admin/phpSecurePages/secure.php:122) in php/admin/phpSecurePages/secure.php on line 120
Ik gebruik version 0.28 beta, ik heb al gezocht en ik had maar 1 iemand gevonden die het zelfde probleem had en daar wist niemand een oplossing voor.

Dit is regel 16 van secure.php:

PHP:
1
$admEmail = 'rct999@hotmail.com';

Dit is regel 119/123:

PHP:
1
2
3
4
5
// include functions and variables
function admEmail() {
        // create administrators email link
        global $admEmail;
        return("<A HREF='mailto:$admEmail'>$admEmail</A>");

Weet iemand wat het kan zijn dat deze foutmelding veroorzaakt ?

Nog een klein ander vraagje: ik wil myadmin ook beveiligen ik heb dus in een map 2 mappen zitten, de ene voor phpsecurepages en de ander voor myadmin, in de index.php van myadmin heb ik dus $ProgDir = '../phpSecurePages/'; staan. Maar dan geeft de loginscherm geen plaatje weer. Weet iemand hoe dat zit ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 23:28 ]

Verwijderd

Hmm... de variabele wordt opnieuw gedeclareerd. Haal regel 4 van je tweede tabelletje eens weg. Helpt dat?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 23:42:
Hmm... de variabele wordt opnieuw gedeclareerd. Haal regel 4 van je tweede tabelletje eens weg. Helpt dat?
Dan krijg je deze melding:
Fatal error: Cannot redeclare admemail() (previously declared in php/admin/phpSecurePages/secure.php:123) in php/admin/phpSecurePages/secure.php on line 120
Regel 123:
PHP:
1
return("<A HREF='mailto:$admEmail'>$admEmail</A>");

en als ik regel 123 verwijder dan krijg je deze foutmelding:
Fatal error: Call to undefined function: admemail() in php/admin/phpSecurePages/lng/lng_dutch.php on line 24

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 23:55 ]

Verwijderd

Hmm... op de één of andere manier wordt de functie opnieuw gedeclareerd. Staat er ergens anders (in een include ofzo) ook de funcitie admEmail() ???

Verwijderd

Heb je ook twee keer de volgende regel ergens (in één parsing) staan?
PHP:
1
include($cfgProgDir . "secure.php");
. Dan wordt de functie dus twee keer gedeclareerd, en krijg je de foutmelding.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 23:54:
Hmm... op de één of andere manier wordt de functie opnieuw gedeclareerd. Staat er ergens anders (in een include ofzo) ook de funcitie admEmail() ???
nee, alleen in secure.php, die dus include wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 23:58:
Heb je ook twee keer de volgende regel ergens (in één parsing) staan?
PHP:
1
. Dan wordt de functie dus twee keer gedeclareerd, en krijg je de foutmelding.
Ik heb in alle bestanden die beveiligt moeten worden deze code :
PHP:
1
2
3
4
<?PHP
$cfgProgDir = 'phpSecurePages/';
?>

Voorderest wordt secure.php nergens anders geinclude.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 00:07 ]

Verwijderd

Vaag zeg, heb het net hier even gedownload en geprobeerd, géén problemen. Heb je een standaard apache/php-configuratie? Misschien dat er iets met require_once() ofzo gedaan moet worden, ik zou het zo niet meer weten, sorry :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb regel 24 verwijdert imv melding hieronder en nu doet ie het
alleen met een paar 'Notice' als ik die aanzet 8)7

Fatal error: Call to undefined function: admemail() in php/admin/phpSecurePages/lng/lng_dutch.php on line 24

Maar op 1 pagina doet ie het niet en dat is de pagina die in een ander map zit dus heb ik deze code gebruikt:
PHP:
1
2
3
4
5

<?PHP
$ProgDir = '../phpSecurePages/';
include($ProgDir . "secure.php");
?>

Nu laat ie wel de pagina zien maar niet de plaatjes, is er iets verkeerd aan ?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 00:19 ]

• TheDuke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat duid erop dat PHP heel de functie niet kent op het moment dat PHP 'm wil aanroepen (dus functie is nog nergens gedeclareerd)... dat lijkt me ook niet echt wat je wilt... Oh en het is geen notice, maar toch echt een fatal error zoals PHP zelf al aangeeft.

[ Voor 32% gewijzigd door TheDuke op 29-07-2003 20:09 ]

Pagina: 1