Toon posts:

Receiver voor schotel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in Spanje en wil graag een schotel kopen om nederlandse zenders te kunnen bekijken. Ik heb helemaal geen verstand van schotels en heb daarom de hele avond op Internet lopen zoeken. Ik ben erachter gekomen dat vooral het type reciever erg belangrijk is, nu zie ik zoveel verschillende types en benamingen dat ik geen idee mee heb wat ik nodig heb. Wat ik weet is dat ik geen Free to Air receiver kan gebruiken, maar wat wel is mij een raadsel.

Is er iemand die een pagina weet waar al deze informatie duidelijk (voor een beginner) is uitgelegd of is er iemand die duidelijke informatie heeft voor mij op dit gebied.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Kijk eens op www.duwgati.com

Verwijderd

Je moet in Nederland een Receiver kopen met daarbij een Canal Digital kaartje. Als je verder niet wil klooien met illegale ongein en het programmeren van een receiver of een smartcard, dan kan je het beste kiezen voor een pakketdeal met daarbij een Philips 6073 waarbij meestal al een canal digitaal kaartje zit. neem je genoegen met alleen ned1-3,rtl4,5,sb6 veronica etc dan heb je voldoende aan een jaarlijkse bijdrage van € 15,- naast deze gecodeerde zenders die je met dit kaartje decodeerd kan je ook nog meer dan 100 fta zenders ontvangen. de site die rockadelsol opgaf is erg handig, maar je kan ook eens een kijkje nemen op de http://www.sat4all.com dit is een forum waar je ook veel informatie kan vinden over de aanschaf en het gebruik van satelliet ontvangst!

ps niet vergeten trouwens om het canaldigital kaartje door iemand in Nederland te laten activeren (als je het pakket bij een satellietshop koopt is het voor hun geen probleem omdat voor je te doen)

suc6

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Haal in Nederland een Canal Digitaal ontvanger: bijvoorbeeld de Strong 8000 of de Pioneer DBR 400 NL. Persoonlijk heb ik goeie ervaringen met Meek-It omdat ze de ontvanger helemaal inprogrammeren en de kaart activeren. Ze zorgen ook voor alle administratieve rompslomp bij Canal Digitaal.

Overigens kunnen ze je daar ter plekke echt alles laten zien en uitleggen, er staan altijd minimaal 6 ontvangers spelend.

[ Voor 17% gewijzigd door sebastius op 29-07-2003 09:22 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Gaat het je alleen om de Nederlandse zenders of wil je zoveel mogelijk kijken?

En wil je met officiele abonnementen gaan werken of wil je zelf kaartjes gaan maken voor zover dat mogelijk is?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Dit hoort toch meer in AVH thuis denk ik :)

OH => AVH.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een receiver gevonden die wel aardig is geprijsd (KAON KSC 570 2 CI
voor €185) (http://www.ciberland.com/indice2.htm). Ik wil in Spanje nederlandse televisie kijken. Kan iemand mij vertellen of deze receiver voor mij geschikt is (uiteraard icm een nederlandse kaart) om voor 18 euro per jaar Nederlandse en Free to Air zenders te kunnen bekijken.

Ik neem aan dat dit het geval is, maar ben niet echt bekend hiermee, dus als er adders zijn....

Wederom bedankt

• Bigfoot
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 18:01:
Ik heb nu een receiver gevonden die wel aardig is geprijsd (KAON KSC 570 2 CI
voor €185) (http://www.ciberland.com/indice2.htm). Ik wil in Spanje nederlandse televisie kijken. Kan iemand mij vertellen of deze receiver voor mij geschikt is (uiteraard icm een nederlandse kaart) om voor 18 euro per jaar Nederlandse en Free to Air zenders te kunnen bekijken.
Deze receiver bezit geen SECA(-2) decodeermogelijkheid, hij kan de Canal Digitaal smartcard dus niet lezen. Wel heeft hij common interface slots dus je kunt een Aston cam kopen en die erin schuiven. Daar gaat dan de smartcard weer in.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp heb ik dus een receiver nodig die SECA ondersteunt. Dit apparaat doet dat dus niet, waardoor ik een onderdeel nodig heb om dit wel te kunnen gebruiken. Al met al dus niet de beste oplossing. Ik zoek weer even verder, alleen wel lastig wanneer alles in het spaans is...

• Bigfoot
Je kunt ook bij een webwinkel in Nederland bestellen, alleen wat lastiger met garantie natuurlijk.

Standaard Canal Digitaal secabakken verkopen ze alleen in Nederland.

Wat ik ook een mooie receiver vind is de nieuwe Aston Wamba:

Die is geschikt voor SECA, Viacces, en Conax.

Afbeeldingslocatie: http://www.sat4all.com/upload/369633-wamba.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Heb je toevallig ook namen van goede webadressen in Nederland??

• Bigfoot
Ik heb zelf geen ervaring met receivers van webwinkels maar de volgende kun je es bekijken:

http://www.astrasat.nl/
www.datesat.nl (lage prijzen geen service)

In Duitsland is het vaak goedkoper, als je toch via internet besteld kan dat net zo goed

www.visoduck.de

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 08:46
Ikzelf heb een topfield 4000.
Hier ben ik heel tevreden over. Er zitten 2 tuners in.
Dus kan je de een opnemen en de andere kijken.
Ook beschikt hij over harddisk recording. Met de standaard 40 Gb disk kan je dan zo'n 26 uur opnemen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Aston boxen hebben vaak problemen met de nieuwe kaarten he?

En de Topfield 4000 is al oud man, de 5000 is al uit, met nog meer leuke mogelijkheden.

• Bigfoot
Met de nieuwe software doen de SECA-2 kaarten het ook in de Astons, al kijk ikzelf via Irdeto. :)

Topfield 4000 is idd een erg goede machine, maar je moet er nog wel een cam bij kopen en dan zit je al over de 500 euro heen. Topfield 5000 vind ik helemaal belachelijk duur met prijzen van rond 850 euro.

Verwijderd

Die topfield 4000 was vroeger ook heel duur. Nu hebben ze die 5000 uitgebracht waarvan de prijzen nu ook heel duur zijn. Ik denk dat ze na paar maanden moeten gaan zakken. Eerst die voorraad van 4000 moeten ze nog wegwerken.
Kijk maar op webwinkel http://techplaza.nl daar is die voor 899,- euro

• Bigfoot
Kijk anders es op www.sat4all.com, daar heb je ook een user (Penthe) die in Spanje woont en ook een Kaon receiver bezit, misschien heeft hij wat tips wat betreft winkels aldaar.
Pagina: 1