[XP Home] Printer niet meer te instaleren

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SideBuster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

SideBuster

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!

Topicstarter
De printer is verdwenen uit het systeem. Zodra ik een nieuwe printer wil toevoegen met de "Printer Toevoegen" wizard kom ik niet verder als de stap na dat ik heb aangegeven dat het een lokale printer is. De wizard vraagt dan om een een poort te selecteren. Normaal gesproken is dat LPT1 maar het selectie vakje is leeg. Daaronder kun je een verbinding met de printer creeeren, maar daar kan ik alleen een TCP/IP verbinding kiezen....

Het gaat om de HP Deskjet 720 op Windows XP Home. Met alle beschikbare updates geinstalled. HP levert geen drivers voor deze printer en gaat er vanuit dat de drivers op de Windows CD-Rom staan.

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
Iedereen raadt aan om voor Windows XP de W2K fabrieks-drivers te pakken. aangezien deze zichzelf bewezen hebben.

http://h20015.www2.hp.com...d=dj720c&lc=nl&sw_lang=nl

Hierzo kan je de NT drivers downloaden aangezien de W2K drivers ook niet beschikbaar zijn.

If I'm not mistaken zit hier een installatiebestandje bij.

Zou je eventueel eens kunnen proberen.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Is niet je parallelle poort stuk? Als ik het goed begrijp heeft hij het gedaan en was opeens weg? Mede omdat je die poort niet kan kiezen.

Verwijderd

Kijk eens in je Bios of de poort wel ingesteld is.
en let bij booten op of hij wel geinitialiseerd wordt (bios scherm).

• SideBuster

SideBuster

Topicstarter
its_Muppet: Drivers geprobeerd maar tijdens install kan hij de poorten nog steeds niet vinden.
cowgirl & euss: Op de LPT1 is ook een scanner aangesloten deze doet het wel, en heeft daar altijd samen met de printer opgezeten. Als ik de scanner eraf haal en alleen de printer aansluit heb ik het zelfde probleem.

Kan het niet zijn dat die Wizard een paar files mist of iets dergelijks waardoor de poorten niet worden weergegeven in de wizard? En is er manier om dit te fixxen.

[ Voor 22% gewijzigd door SideBuster op 29-07-2003 11:46 ]

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Al eens een andere printerkabel uitgeprobeerd of de printer op een andere PC aangesloten?

• SideBuster

SideBuster

Topicstarter
Kabel van de scanner geprobeerd maar zonder succes. Maar het lijkt me niet zozeer een printer probleem meer een probleem van de software. Op een andere PC (zonder Printer) kan ik namelijk wel alle poorten selecteren in de wizard....

• SideBuster

SideBuster

Topicstarter
Schopje...

Verwijderd

de scanner alleen doet die het wel?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Misschien denk de printer driver nog wel dat die port nog steeds in gebruik is, omdat je printer zomaar 'verdwenen is' ?
Probeer eens in de hardware manager de LPT poort weg te gooien en kijken wat er bij een reboot gebeurt als de port opnieuw geinstalleerd wordt.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je wel "rechten" om dit te mogen doe ?

he je al als administrator ingelogd, niet de naam maar met die rechten ?

[ Voor 31% gewijzigd door Fish op 31-07-2003 23:26 ]

Iperf

Verwijderd

fish schreef op 31 July 2003 @ 23:26:
heb je wel "rechten" om dit te mogen doe ?

he je al als administrator ingelogd, niet de naam maar met die rechten ?
Dit is de oplossing, je kan als beperkte user geen andere als een netwerkprinter installeren, maar dat is nou net ook niet mogenlijk bij de DJ 720

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Als je windows XP installed dan kent ie standaard geen interupt toe aan je LPT1 poort. Je moet dus naar apparaatbeheer gaan en hier bij je LPT1 poort aangeven dat ie elke beschikbare interupt moet gebruiken. Dan krijgt ie pas de standaard IRQ 7 toegewezen en zou de zaak weer prima moeten werken. Misschien dat de scanner vrij nieuw is en het niet nodig heeft en de printer wel. Succes.

E.P.M. Linsen

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

elinsen schreef op 01 August 2003 @ 10:59:
Als je windows XP installed dan kent ie standaard geen interupt toe aan je LPT1 poort. Je moet dus naar apparaatbeheer gaan en hier bij je LPT1 poort aangeven dat ie elke beschikbare interupt moet gebruiken. Dan krijgt ie pas de standaard IRQ 7 toegewezen en zou de zaak weer prima moeten werken. Misschien dat de scanner vrij nieuw is en het niet nodig heeft en de printer wel. Succes.
nee, ook dan zou hij het ook moeten doen als hij het de rechten heeft. zelfs al heb je geen lpt poort kun je lokaal poorten naar het netwerk maken, of denk even aan de serieele poort dit nog steeds een legitieme poort om te gebruiken. usb .. enz

Iperf

Pagina: 1