het probleem:
Ik ben bezig met een script, waarbij het mogeljik is als een bepaald item wordt geselecteerd het script een foto laat zien.
Alleen niet elk item heeft een foto.
Hoe laat ik nu een vervangende tekst zien als er geen foto is?
Ik weet (via diverse fora's) dat ik in deze richting moet zoeken zoals hieronder in t script staat vermeldt:
mijn vraag:
Op wat voor manier moet het mogelijk zijn dat ik die tekst laat zien als de cel null is?(waarschijnlijk dus zoiets zoals ik nu heb)
Maar, moet dat echo niet iets met else worden?
Ik hoop dat iemand me opweg kan helpen.
Oplossing hoeft dus niet worden neergekwakt, maar ik wil graag de manier weten.
Of graag een naam van het soort script wat ik zoek...
Ik ben bezig met een script, waarbij het mogeljik is als een bepaald item wordt geselecteerd het script een foto laat zien.
Alleen niet elk item heeft een foto.
Hoe laat ik nu een vervangende tekst zien als er geen foto is?
Ik weet (via diverse fora's) dat ik in deze richting moet zoeken zoals hieronder in t script staat vermeldt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $query = "SELECT CASE WHEN IS NULL THEN 'Dit item beschikt nog niet over een foto' ELSE foto END AS foto from teams WHERE team='$team' "; $resultaat = mysql_query($query) or die ("query mislukt"); while ($obj= mysql_fetch_object($resultaat)) { echo" </td> [img]$obj->foto><br[/img] ";} |
mijn vraag:
Op wat voor manier moet het mogelijk zijn dat ik die tekst laat zien als de cel null is?(waarschijnlijk dus zoiets zoals ik nu heb)
Maar, moet dat echo niet iets met else worden?
Ik hoop dat iemand me opweg kan helpen.
Oplossing hoeft dus niet worden neergekwakt, maar ik wil graag de manier weten.
Of graag een naam van het soort script wat ik zoek...