Onboard geluid weg??

Pagina: 1
Acties:

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-08 10:43
Ik heb een Abit SE6 moederbord met onboard sound.
Tot hiertoe gebruikte ik dat nooit, maar een simpel PCI geluidskaartje.

Omdat ik dat PCI kaartje wou gebruiken in een andere PC, heb ik dat verwijderd en het onboard gedoe aangezet in de BIOS.
Vervolgens de drivers van de Abit site gedownload.

Probleem: de drivers worden perfect geinstalleerd; maar hij wil geen geluid afspelen.
Winamp ed beginnen wel te spelen, maar ik hoor geen geluid (als er iets op 'mute' staat).

Boxen staan aan, en alle volumeknoppen in windows staan volledig open, nergens is 'Dempen' aangevinkt.

(OS = Windows 2000)

Is dit een gekend probleem? En/Of wat er aan te doen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik het goed zie zit er naast je ATX connector een rijtje jumpertjes. bij de gigabyte plankjes die ik had met o.b. sound was dit de mogelijkheid om er front audio op te vrotten. Haal je de jumper eraf kun je er een frontaudio module op aansluiten EN geeft hij geen geluid meer door de plugs achterin.

Check even of hier jumpers op staan en of ze goed staan. Ik denk dat het hier ergens moet liggen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het kan ook nog zo zijn dat je, als je je oude kaartje niet uninstalled hebt, dat Windows de oude kaart nog wil aansturen...

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-08 10:43
De oude kaart is uninstalled; zal eens zien naar wat Terw_Dan zegt.

//edit: die pinnetjes naast de powerconnector is de 2de COM poort. Verder zijn er geen andere jumpers te vinden die voor die functie kunnen zijn (staat toch niet over in de manual)

[ Voor 59% gewijzigd door I386DX op 28-07-2003 22:40 ]