Toon posts:

[FoxPro] Fout bij openen FoxPro programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

bij het openen van een programma dat (waarschijnlijk) geschreven is in Visual FoxPro (Farmaco therapeutisch Kompas) Krijg ik de volgende error: error initializing application.

Het programma is geinstalleerd op een Windows 2000 machine met SP4.

Iemand enig idee hoe je dit aan de praat moet krijgen?

Benexx

Verwijderd

Wat zegt de helpdesk van de firma waar de software gekocht is?

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:32

Spoooky

Core temp 37°C

En wat staat er op de doos bij systeem eisen??? Zijn er overigens nog meer programma's op die computer die van een databasetje gebruik maken (misschien ook wel foxpro?)??

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 13:12:
Wat zegt de helpdesk van de firma waar de software gekocht is?
De helpdesk zegt dat het niet aan het paket ligt... meer krijg ik niet los :(
Spoooky schreef op 29 July 2003 @ 13:16:
En wat staat er op de doos bij systeem eisen??? Zijn er overigens nog meer programma's op die computer die van een databasetje gebruik maken (misschien ook wel foxpro?)??
Alle windows versies... de pc is een pentium 4 met 256MB geheugen met 30GB vrij... lijkt mij niet het probleem.

Klinkt meer als een corrupte driver maar sp4 help niet en kan verder niks vinden van wat ik zou kunnen gebruiken.

Verwijderd

Wat heb je als laatste geinstalleerd; het pakket, of SP4?

Verwijderd

Topicstarter
In het begin wilde het pakket niet geinstallerd worden het enige wat er gebeurde was dat er een proces hing. Na het installeren van SP4 wilde het pakket wel geinstalleerd worden maar gaf bij het opstarten de bovenstaande foutmelding.

Ik heb niet geprobeerd SP4 eroverheen te halen na de installatie. Zal denk ik ook erg weinig uitmaken omdat ie op andere windows 2000 computers wel goed werkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 17:02:
Ik heb niet geprobeerd SP4 eroverheen te halen na de installatie. Zal denk ik ook erg weinig uitmaken omdat ie op andere windows 2000 computers wel goed werkt.
Andere computers met SP4 lukken wel?

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:32

Spoooky

Core temp 37°C

er staat dus niet windows 95,98, me en geen 2000 genoemd???

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

zoek eens op msdn van microsoft, er staat vast een of ander nummer bij die foutmelding.
misschien overschrijft die sp4 een of ander bestand (dll etc.), hier ff zoeken:
http://msdn.microsoft.com

Verwijderd

Topicstarter
Andere computers met SP4 lukken wel?
Ik krijg het pakket goed geinstallerd op andere computers met SP4. Heb ook al alle processen gekillt die niet standaard in windows zitten... hiep geen ene reet.
er staat dus niet windows 95,98, me en geen 2000 genoemd???
Op de verpakking staat Win9x t/m WinXP.
er staat vast een of ander nummer bij die foutmelding.
Niet dus het is gewoon een popup boxje met als titel de naam van het programma en als inhoud "error initializing application". Meer niet. Ik heb op internet gezocht naar deze foutmelding en op die manier kwam ik erachter dat het hoogst waarschijnlijk een FoxPro programma is. Ik heb alleen nergens de oplossing kunnen vinden. Vandaar dat ik hoopte dat iemand hier het probleem kent...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 09:50:
Ik krijg het pakket goed geinstallerd op andere computers met SP4. Heb ook al alle processen gekillt die niet standaard in windows zitten... hielp geen ene reet.
Dan staat het dus los van SP4, maar conflicteerd er iets anders.
Als het een standaardmachine is, lekker opnieuw vanaf de bodem opbouwen zou ik zeggen. (als de helpdesk van het pakket je verder niet fatsoenlijk kan helpen)
En tegen je baas zeggen, dat hij bij de leverancier eens een discussie start over de jaarlijkse maintenance fee, als die er is, want die support klinkt als een lachertje.

Verwijderd

Topicstarter
Herinstallatie van de computer is jammer genoeg geen optie.

Weet iemand niet toevallig welke drivers FoxPro gebruikt? Mischien kan ik die dan handmatig "herinstalleren" of weet iemand of ik mischien een MDAC entry mis?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 16:04:
Weet iemand niet toevallig welke drivers FoxPro gebruikt? Mischien kan ik die dan handmatig "herinstalleren" of weet iemand of ik mischien een MDAC entry mis?
Foxpro (van MS) maakt grotendeels gebruik van normale MS files. Moeilijk na te zoeken dus. Wij zijn zelf leverancier van een foxpro applicatie, en die wordt geleverd met diverse tools om het systeem te checken bij problemen.

Kijk alle .exe's uit de applicatiedir eens na, of er iets tussen zit?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het pakket hier niet bij de hand en krijg pas maandag de gelegenheid weer... ik zal kijken of ik het werkend kan krijgen... en alle mogelijke ms updates installeren (vb runtime enz) mischien word er een bestandje vervangen... ik laat het nog horen!
Pagina: 1