Toon posts:

Advies gevraagd over keuze webhosting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
na regelmatig te hebben gezocht heb ik toch enkele vraagjes aan de Tweakers hiero. Ik ben een hobby DJ, die nu een gratis 50mb accountje van Lycos heeft, waarop ik helaas mijn gemaakte mixen niet op mag hosten. Nu wil ik dat eigenlijk wel. Uitgaande van :

Wat is je budget

Maximaal 20euro per maand (inclusief domeinnaamregistratie liefst)

Wat heb je eventueel nu (en waarom wordt het vervangen)

Gratis Lycos Tripod 50mb accountje waar enkele paginas met informatie over mezelf en dergelijke en foto's van feesten staan

Wat gaat je er allemaal EXACT mee doen

Eigenlijk hetzelfde als voorheen...een website over een DJ, maar ik wil ook dat vrienden of collega DJ er mijn mixen vanaf kunnen halen (hierbij houd ik natuurlijk rekening met dataverkeeroverschrijdingen hopelijk)

Wat is je kennis van hardware

Redelijk tot ok....Het hele fijne weet ik er niet van, maar ik bouw je wel een systeem en ram er de software op ;-)

Wat voor server (standaard of 19", bij 19" hoeveel U)

Dat zegt mij dus al helemaal niets....19'' is de standaardmaat voor versterkers, dubbele cd spelers;-) 12inch ken ik wel heel goed....

Mijn vragen zijn nu :
Mag dit qua Buma Stemra etc?
Heeft iemand mss hetzelfde al, of ook in gedachten en zoja, wat doet hij/zij?
Waar kan ik nu het beste gaan kijken?
En is deze aanbieding van Lycos kwalitatief/prijstechnisch iets? :link:http://webcenter.lycos.nl/product/advanced/:/link:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ja, dit mag, het is immers jouw muziek.
Voor webhosters, kijk op www.webhosters.nl

Bij Lycos zou ik iig (persoonlijk) geen betaalde account nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, mijn muziek....de platen van andere artiesten die ik uniek aan elkaar mix....in feite maak je dan dus gewoon andere muziek....Of de Buma het ook zo ziet???

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hoe dat precies zit weet ik niet, maar ik denk dat als jij er alleen een stukje tussenuit knipt dat het dan iig niet legaal is.

Verwijderd

Commerciele platen die in een mix gegooid zijn daar moeten gewoon
auteursrechten voor betaald worden.

Denk maar aan jaarmixen waar ook rechten voor betaald moeten worden
al gebruik je maar 1 minuut.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het kan niet? Of zou iig niet mogen? Ik heb zelf toch eigenlijk al auteursrecht betaald als ik die platen heb gekocht? Begin me toch af te vragen hoe andere DJs dat dan doen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > IT

Tijd voor een nieuwe sig..

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Rechten ga ik me niet over uitspreken, dat vind ik echt te gevaarlijk :)

Maar voor 20 euro per maand moet je op webhosters.nl zeker iets moois uit kunnen zoeken met genoeg webspace, lekker veel dataverkeer, NL hoster, domeinnaam en service :).
Kijk een beetje wat je echt nodig hebt voordat je 20 euro bij iemand neerlegt, zoals ik het nu zie heb je vooral webspace nodig.

Verwijderd

IceStorm schreef op 28 juli 2003 @ 22:21:
Rechten ga ik me niet over uitspreken, dat vind ik echt te gevaarlijk :)

Maar voor 20 euro per maand moet je op webhosters.nl zeker iets moois uit kunnen zoeken met genoeg webspace, lekker veel dataverkeer, NL hoster, domeinnaam en service :).
Kijk een beetje wat je echt nodig hebt voordat je 20 euro bij iemand neerlegt, zoals ik het nu zie heb je vooral webspace nodig.
En onbeperkt dataverkeer zal uiteraard ook geen overbodige luxe zijn, je weet immers maar nooit...dalijk krijg die duizenden bezoekers per maand ;)

• IceStorm
  • Nu online

IceStorm

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 22:25:
En onbeperkt dataverkeer zal uiteraard ook geen overbodige luxe zijn, je weet immers maar nooit...dalijk krijg die duizenden bezoekers per maand ;)
Onbeperkt dataverkeer krijg ik altijd een hele vieze smaak van in mijn mond :). Samen met FUP's enzo die alles toestaan behalve als het de hoster niet uitkomt.

Nee voor dat bedrag (en minder) zou ik gewoon naar een hoster gaan waar je weet wat je krijgt en waarbij je niet te veel betaalt als je een keer 5 gb traffic hebt omdat je nummers populair zijn.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Onbeperkt dataverkeer bestaat niet. Ik zeg 't nog maar even ;)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:50
kijk hier eens: http://www.pxhosting.com/nl/products/packages

ik vind dit wel een goede hosting provider, heb er zelf enkele sites, staan ook op webhosters dacht ik... nooit problemen mee gehad

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt....ik ga zowieso de vraag m.b.t de commerciele platenmix bij de provider zelf stellen....

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

domainname at godaddy.com : $ 8.95 per jaar
hosting at 2mhost.com : $1.50 per maand

totaal per jaar : $ 26.95 (= volgens GWK 23.63 euro)

If you choose to criticise you choose your enemies

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:27
Je vraag over de servermaten is voor jou eigenlijk niet interessant. Jij huurt gewoon een deel(tje) van een server bij je webhoster, en die regelt de server zelf. Je hebt een redelijk budget, waarmee je een leuk pakketje bij een betrouwbare provider kan krijgen.

Ga gewoon eens wat sites af bij Webhosters.nl of Webselect, en stuurt de bedrijven die je bevallen eens wat mailtjes om hun support te testen. Ga in ieder geval niet blind voor de prijs, en ren ook weg bij onbeperkt dataverkeer en bedrijven zonder telefoonnummer of contactgegevens of KvK inschrijving.

Daarnaast kun je de kwaliteit van het netwerk waar de server staat testen, door om een IP adres te vragen (of gebruik gewoon het adres van de hoster) en dat adres te pingen en te tracen (dat kan via het command prompt in windows: ping adres en tracert adres of via visualroute.nl of DNSstuff.com). Heb je eenmaal vertrouwen in een bepaalde webhoster, bestel dan je pakket. Er zijn heel veel webhosters in Nederland, waar er helaas ook slechte bij zitten, maar zeker ook veel goede! Succes in ieder geval :)

• IceStorm
  • Nu online

IceStorm

Redelijk eens met RobbertC :)

Als je niet kunt kiezen uit enkele hosters, bedenk (of stel ;)) ze gewoon een vraag per mail/telefoon en kijk eens wat voor reacites je krijgt binnen wat voor tijd.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Als het alleen maar om je eigen bestanden gaat en niet om speciale databases gaat kan je ook voor heel goedkoop naar:

http://www.digitalus.nl/pakketten.php

Voor 8 euro ex. btw heb je denk ik precies wat jij zoekt.

• IceStorm
  • Nu online

IceStorm

Ja ik kan nog 250 webhosters opnoemen die precies kunnen leveren wat hij zoekt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Digitalus Maxi : (13,50euro per maand)

25 pop Adressen
Onbeperkt alias-adressen
750mb Webspace
15000mb Dataverkeer
CGI Support
Perl scripting
Server Side Includes (SSI)
PHP scripting
2 MySQL databases
IMAP4, POP3, APOP
Webmail
Persoonlijke Statistieken
HTTPD Logs
FTP access
Subdomeinen (sub.domein.nl)
Custom 404 Pagina's
Front Page 2002 Extensions
Java Tomcat 4
SSL 128-Bit (optioneel)
Autoresponding & Forwarding
Webbased Control Panel
Python 2.1
Htacces

Dat is idd een hoeveelheid webspace en dataverkeer waar je bang van word :-)..Hier zou ik dus ideaal enkele HTML pagina's op kunnen hosten en mijn mixen, met een totale grote van driekwart Giga? En wat is nu dan precies het verschil met bijvoorbeeld het 115mb pakket van Dutch WebhostingSolutions a 70 euro per jaar? Bij hun staat wel dit :
Het is niet toegestaan om zwaarbelastende (background) processen zoals eg-drops te draaien, adult/warez/mp3/chat-programma's en/of overige aanstoot gevende pagina's op de servers van dutchwebhosting te plaatsen, bij schade ontstaan door het ongeoorloofd gebruik door dergelijke programma's, zullen worden verhaalt op de accounthouder! Eveneens is spamming niet toegelaten! Misbruik zal automatisch inhouden dat de betreffende accounts worden verwijderd van onze servers zonder verdere melding hieraan voorafgaand!

Zal het bij hun al wel helemaal niet gaan..?!?

• IceStorm
  • Nu online

IceStorm

Staar je niet blind op 'specs' en kijk eerst eens wat je NODIG hebt. Zoals ik het begrijp heb je alleen webspace en traffic nodig. Webspace weet ej hoeveel je nodig hebt en traffic kun je schatten gok ik.

Het is zonde om 13,50 uit te geven aan pakketten die je toch niet gebruikt.

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 16:57

El Martino

Zo niet, dan toch.

Als je een provider op het oog hebt, zoek dan zelf nog eens uitgebreid naar ervaringen van mensen over de hosting. Newsgroups zijn daar zeer geschikt voor, bijv. http://groups.google.com/...s&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=en. :)

BTW: Ik zit zelf bij Lunarpages.com (US) en ben zeer tevreden. Zeer snelle en goede support, en uiteraard een compleet en voordelig pakket. Het mooie is dat hun support forum openbaar is, dus je krijgt gelijk een goed idee van hun service.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• XthinkZ

XthinkZ

Staar je niet blind op 'specs' en kijk eerst eens wat je NODIG hebt. Zoals ik het begrijp heb je alleen webspace en traffic nodig. Webspace weet ej hoeveel je nodig hebt en traffic kun je schatten gok ik.

Het is zonde om 13,50 uit te geven aan pakketten die je toch niet gebruikt.
Juist, je kunt altijd nog overstappen naar een duurder pakket.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm....er is over Digitalis idd weinig goeds te horen bij die Newsgroups, alleen zijn de berichten wel enigsinds gedateerd. Omdat ik toch geen moeilijke dingen ermee ga doen, behalve enkele pagina's en een zooi mixen, lijkt mij het pakket van DIgitalis toch best ok. Zijn er hier geen DJ;s die zelf een site hebben bij een provider??

• XthinkZ

XthinkZ

Ik heb ook even op dat forum gekeken, en de helf van de negatieve postings zijn van mensen die geen geldig domein hebben opgegeven.

Reacties van wie wel tevreden zijn hebben een geldig domeinnaam opgegeven, en deze werken goed en snel.

Ikzelf zit nu ook een tijdje bij digitalus, en ik heb nergens last van.

Heb meer het idee dat die webhosting van hun zo asociaal goedkoop is, dat een hoop concurenten digitalus proberen zwart te maken met negatieve nep reacties.

Zoals je wel bij de positieve reacties ziet staan, was mijn domein binnen een paar dagen op, en kon ik na m'n wachtwoord gelijk aan de slag.
Totaal geen problemen dus.

Dat is mijn ervaring.

[ Voor 13% gewijzigd door XthinkZ op 31-07-2003 01:21 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoeveel data zou je denken te trekken? Er zijn meestal prima mogelijkheden te bedenken, het liefst zou ik zoiets (voor snelle responsetijd) in Nederland hosten. Dan heb je ook een nederlandse helpdesk en zo. Denk dat er genoeg opties voor je zijn :) ik heb bijvoorbeeld ook een colobak voor eigen gebruik hangen, zo zijn er zat mensen/tweakers. Meestal vindt niemand het een probleem om iemand er bij te hebben om kosten te delen :) zo zit ik bijv nu met een teknogroep die flink wat eigen MP3's online wilden hebben :)

[ Voor 18% gewijzigd door HunterPro op 31-07-2003 01:24 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Met een mixje plaats je bestaand rechtendragend werk "in interpretatie", aan de oorspronkelijke auteur ben je mechanical royalties schuldig, aan de oorspronkelijke artiest artist royalties. Citaatrecht is *niet* van toepassing.

Anders gezegd: zonder aan de Buma te betalen ben je illegaal bezig.

Betaling wordt per kanaal (zaal/cd-fabrikant/internet) geregeld, daar zijn allerhande tarieven voor. Zalen en cd-fabrikanten hebben doorgaans wel een overeenkomst met de Buma, providers hebben die doorgaans niet.

Blijf iig low-profile tot je vriendjes met de Buma bent.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• jep

jep

HunterPro schreef op 31 juli 2003 @ 01:21:
zo zit ik bijv nu met een teknogroep die flink wat eigen MP3's online wilden hebben :)
Moet geen probleem zijn, toch? Daar zijn vast wel deals over te maken. O-)

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

http://www.digitalus.nl is iig een goede webhost.
Draait op het moment ook de site van Fragvalley op.
Voor zover ik kan beoordelen is die vrij voordelig.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Kijk ook eens in Duitsland, DIe zijn ook wel aardig goedkoop. www.1und1.de.
Ik heb daar een dedicated server, in jou geval zou je al heel war hebben voor 24 euro per maand.

Kijk zelf eens specs zijn beetje veel om hier te copy pasten. :)
Het kan zelfs al voor €6,99 dan heb je 100 mb webspace, maar ik ga ervan uit dat je meer wilt.

[ Voor 16% gewijzigd door motormuisje op 31-07-2003 08:17 ]

Verwijderd

Webhosting heb ik geen verstand van (behalve dan dat Ladot muck is) maar qua BUMA/STEMRA zit het zo: voor alle muziek die gehost wordt moet auteursrecht betaald worden EN je moet toestemming hebben van de uitgever van de oorspronkelijke artiest. Als het je eigen muziek is, zit het met de toestemming wel goed, maar DAN NOG moet je BUMA/STEMRA afdragen. Voor meer info kan je het beste BUMA/STEMRA zelf bellen en gewoon vertellen wat je wil doen. Als je bang voor ze bent zeg je gewoon een andere naam en plak je een snor op als je belt. Succes!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jajoh, je kan ook gewoon bot gaan spammen, waarom niet :D

Overigens is het mijnsinziens zo dat als je mixjes draait waarbij de lengte per track onder de 'samplelengte' (geloof 30 secs oid) blijft, je geen BUMA rechten hoeft te betalen. Zorg dus voor een mooie vlotte mix; Ben Librand doe het elk jaar ook zo met z'n new year mix :)

[ Voor 42% gewijzigd door HunterPro op 01-08-2003 01:54 ]

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:53
Opzich met 20 euro kun je max rond de 10 GB/maand (zonder pakket, alleen dataverkeer). Ik host ook een radiozender en die zijn ook aardig wat kwijt met streamen vam MP3 e.d.

En ik weet niet hoeveel downloads je denkt te hebben maar ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat 1 GB (goed) dataverkeer ong. 2,50 euro is. Is prijzig maarja, dat zijn de meeste goeie dingen. (Met goed bedoel ik dus meerdere lijnen naar bijv. AMS-IX, NL-IX, LambdaNet e.d.

Over BUMA gesproken: Met streamen is het zo dat elke soort muziek als muziek wordt beschouwd en moet je voor betalen. Dat kost rond de 10 euro per maand (particulier). Hierna moet je ook nog rechten kopen van de SENA

En om nog even op hosting terug te komen. Kijk goed uit dat je webhoster geen 95 percentiel regeling heeft. Je betaalt dan altijd 95% van je hoogste piek. Als je dus constante lijn hebt dus geen hoge pieken, is het goedkoper, maar als je een keer een piek maakt van een paar mbit (bijv 14 mbit) moet je dus 95% van die 14mbit over 1 maand betalen. Dus dat wil je niet met streaming audio ;).
Dit is vaak zo bij "goedkopere" bedrijven.

:)

[ Voor 25% gewijzigd door Kix@$$ op 01-08-2003 03:04 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

HunterPro schreef op 01 augustus 2003 @ 01:52:
Overigens is het mijns inziens zo dat als je mixjes draait waarbij de lengte per track onder de 'samplelengte' (geloof 30 secs oid) blijft, je geen BUMA rechten hoeft te betalen. Zorg dus voor een mooie vlotte mix; Ben Librand doe het elk jaar ook zo met z'n new year mix :)
Vergeet het maar ;) Hieronder wat gegevens van www.bumastemra.nl geplakt, is duidelijker dan wat ik hier allemaal had getikt :)
(...tarieven:)
particulieren met sites die geen inkomsten genereren
(...)
alleen fragmenten: € 11,34 per maand

Hierbij geldt:
(...)
Onder een compleet werk wordt verstaan: een compleet muziekwerk, een muziekwerk korter dan 1 min. en 45 sec. en fragmenten langer dan 1 min. en 45 sec.

· Fragmenten van muziekwerken mogen in iedere gewenste kwaliteit worden aangeboden. Onder een fragment wordt verstaan: een deel van een muziekwerk van max. 1 min. en 45 sec.
Hij moet, helaas, gewoon geld aan de Buma dokken. D'r zit *echt* niets anders op - of je moet het risico willen nemen dat ze er niet achter komen. Maar dan kan je maar beter niet populair worden :)

[ Voor 60% gewijzigd door Rataplan op 01-08-2003 03:51 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

www.netground.nl

Bij die jongens heb ik ook 4 sites, 1 tje trok ineens bijna het dubbelen aan dataverkeer, wordt ik keurig opgebeld of dat wel de bedoeling was, immeers moet ik dan gaan bij betalen.
Later bleek dat hij gehackt was als game server :P wel mijn eigen fout door hem niet genoeg dicht te stoppen.
Netground toonde direcht begrip en verscheurde de rekeing van 33 euro :)

• jep

jep

Kix@$$ schreef op 01 August 2003 @ 02:43:
Opzich met 20 euro kun je max rond de 10 GB/maand (zonder pakket, alleen dataverkeer). Ik host ook een radiozender en die zijn ook aardig wat kwijt met streamen vam MP3 e.d.

En ik weet niet hoeveel downloads je denkt te hebben maar ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat 1 GB (goed) dataverkeer ong. 2,50 euro is. Is prijzig maarja, dat zijn de meeste goeie dingen. (Met goed bedoel ik dus meerdere lijnen naar bijv. AMS-IX, NL-IX, LambdaNet e.d.
NL-IX is goed? :P
En om nog even op hosting terug te komen. Kijk goed uit dat je webhoster geen 95 percentiel regeling heeft. Je betaalt dan altijd 95% van je hoogste piek. Als je dus constante lijn hebt dus geen hoge pieken, is het goedkoper, maar als je een keer een piek maakt van een paar mbit (bijv 14 mbit) moet je dus 95% van die 14mbit over 1 maand betalen. Dus dat wil je niet met streaming audio ;).
Dit is vaak zo bij "goedkopere" bedrijven.
:)
Mijn ervaring is dat dit juist wél interessant is voor streaming. Voor streaming van wat grote nederlandse radiostations gebruik ik 't ook, is goedkoper dan op average basis. Maar je hebt gelijk dat je hier rekening mee moet houden. :)

• Kix@$$
Dat zeg ik niet persee, maar ik zeg dus dat de webhoster meerdere verbindingen moet hebben. Wat zou kunnen gebeuren is dat bij de webhoster een DoS komt en als ze dan bijv. maar 1 verbinding hebben ligt jou server er dus ook uit als het brak geregeld is.
[...]

Mijn ervaring is dat dit juist wél interessant is voor streaming. Voor streaming van wat grote nederlandse radiostations gebruik ik 't ook, is goedkoper dan op average basis. Maar je hebt gelijk dat je hier rekening mee moet houden. :)
Mja, als je altijd hetzelfde streamd wel, naar hetzelfde aantal luisteraars e.d. Maar als je een site hebt die veel met pieken en dalen kan werken dan is het dus juist niet intressant.
Stel je hebt een radiostation die normaal overdag een automaat draait en waar er amper luisteraars zijn (100 oid) en op zaterdagavond ben je live en heb je 1000 luisteraars, dan kun je dus mooi die 1000 luisteraars de hele maand door betalen.

:Y)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 22:52:
Als het je eigen muziek is, zit het met de toestemming wel goed, maar DAN NOG moet je BUMA/STEMRA afdragen.
Ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken waarom ik voor mijn eigen oergeluiden, streamend en wel op mijn website, gelden zou moeten afdragen aan Buma/Stemra :?

• Kix@$$
Wekkel schreef op 01 August 2003 @ 12:36:
[...]

Ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken waarom ik voor mijn eigen oergeluiden, streamend en wel op mijn website, gelden zou moeten afdragen aan Buma/Stemra :?
Mja... waarom moet je belasting betalen over je eigen loon :?

• jep

jep

Dat is voor het land, voor van alles. Bumra geeft 't 'terug' aan de artiesten, lekker nuttig in dat geval ;). Logische redenatie van Wekkel dus, imo. :P

Verwijderd

Wekkel schreef op 01 augustus 2003 @ 12:36:
[...]

Als je als auteur aangesloten bent bij B/S dan moet iedereen die jouw oergeluiden publiceert rechten betalen, dus jij zelf ook. Ben je niet aangesloten, dan moet je zelf zorgen voor de naleving van het auteursrecht als bijv. iemand anders je oergeluiden steelt.

In het geval van de oorspronkelijk poster is er sprake van dat hij materiaal van anderen gebruikt, hij is dus zelf niet de auteur, en dan moet hij lappen, no matter what.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu gratis 100 mb gekregen....tot ik echt overtuigd ben van een provider....tot die tijd ga ik het hiermee doen...Bedankt voor jullie kundige en waardevolle reacties
Pagina: 1