Toon posts:

XP (PRO) start alleen in veilige modus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ha,
ik heb hier een vreemd probleem. sinds een week start mijn computer niet meer op als je hem gewoon laat opstarten. nadat je die bewegende balkjes onder het win xp logo hebt gehad, krijg je een zwart scherm, er lijkt nix te gebeuren. na een minuut zie je heel eventjes een blauw scherm plus witte tekst: de foutmelding. ik kan de inhoud ervan niet zien, omdat hij gelijk reset...:@. vervolgens wordt mij gevraagd in veilige modus op te starten...dat lukt dan wel. toen heb ik van alles geprobeerd: virusscan: via mijn eigen virusscanner, en ook via het internet (tiscali.nl): geen virussen en ook niet op vaakgebruikte cd(roms). schijfcontrole...geen fouten. systeem herstellen (terugzetten) naar dag dat pc goed werkte...geen verbetering. systeemherstel d.m.v. windows cd...geen resultaat. windows update gedraaid en alle updates geïnstalleerd, plus service pack. een xp opstartdiskette gemaakt....die niet werkte omdat: c:\windows\command.com corrupted or missing was.
en dan komt het rare aan het verhaal: soms start de pc wel gewoon op! maar even later doet hij het niet meer...verder heb ik ook geen rare dingen gevonden: temperatuur: normaal. geen overspanning/kortsluiting..geen verdere foutmeldingen.
bij appartaatbeheer zijn geen apparaten vermeld die niet werkten...

naja weet iemand een cure voor dit probleem? of zijn er mensen met hetzelfde? alvast bedankt! _/-\o_

de pc heeft de volgende configuratie:

amd 1600 mhz.
40 hd harddisk met voldoende vrije ruimte
128 mb ti-4200 grafische kaart
256 mb geheugen
windows xp professional

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:50
Configuratiescherm-->Systeemeigenschappen-->Geavanceerd-->Op en herstartinstellingen --> "De computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken :).

En lees die bsod code maar eens uit :P.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
ok dat heb ik dus gedaan, en de foutmelding bleef idd hangen.
dit is de melding:
----------
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als dit de eerste keer is dat u dit stopscherm ziet moet u de computer opnieuw opstarten. Zo niet doe dan:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geïnstalleerd. Is dit een nieuwe installatie vraag de leverancier of er updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich voor blijven doen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel bios-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit

Als u voor het uitschakelen of verwijderen van hard en of software de veilige modus moet gebruiken, gebruik dan F8 tijdens het opstarten om in veilige modus op te starten.

Technische informatie:

***STOP: 0:X0000001 (0X00000008, 0X00000002, 0X00000000, 0XF023EFAF)

***NVCAP.SYS – ADDRESS FO23EFAF BASE AT F023E000 DATESTAMP 3E41C2AB

bezig met starten van fysieke geheugendump
fysieke geheugendump voltooid
----------
ik heb zoals aanbevolen ff in het bios gekeken naar die 2 functies, maar die heb ik niet gevonden...en ik ga het ook maar niet proberen als ik nie ckr ben;)

ik heb d.m.v. systeem herstel de software die problemen had kunnen veroorzaken verwijderd...en ik heb bij apparaatbeheer geen problemen gezien...

ik denk dat ik maar moet formatteren...maar als iemand nog een oplossing weet...graag;)

b.v.d.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ik denk dat je een brakke driver hebt, NVCAP.SYS lijkt me iets van de videokaart, probeer eens andere detonator drivers of gooi ze er eerst helemaal vanaf, daar is een tooltje voor dat geloof ik ook ergens in de faq genoemd wordt ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Ziet er inderdaad uit dat je videokaart driver niet helemaal top is.
Mocht je meer willen weten over je BSOD: Windows XP en 2000 BSOD guide

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
ok het is gelukt, idd de videokaart...opnieuw geïnstalleerd van drivers dus..tnx allemaal!
Pagina: 1