P4P800 icm Inventor en Games (probleem)

Pagina: 1
Acties:

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 20:52
Ik heb voor engineering-gebeuren een PC aangeschaft.

De configuratie is als volgt:
- Pentium 4 2.6ghz c
- Asus P4P800 (niet de Deluxe)
- 2x 512mb PC3200 Samsung geheugen
- MSI Geforce Ti4200 128mb

we gebruiken Windows 2000

Het volgende probleem doet zich voor:
Op het moment dat we een grote Inventor-tekening openen,
en als we die dan gaan ROTEREN krijgen we word het bewegend beeld steeds onderbroken door een ZWART scherm. soms af en toe en dan weer snel achter elkaar.

Het geheugen was eerst op zich niet echt van een goed merk,
maar dat hebben we dus omgeruild voor Samsung en dat hielp verder niet aan het probleem.

De videokaart hebben ook omgewisseld met een Ti4400 (asus) uit een van onze andere systemen, maar daarmee hadden we nog steeds hetzelfde probleem..

We hebben het toen ook even getest met Quake 3... en ja hoor, ook daar kregen we steeds een zwart scherm ertussendoor..dat springt dan weer direct terug naar het spel.

De bios is nog steeds origineel zeg maar..

bovendien hebben we verschillende Nvidia drivers geprobeerd. maar ook daar hadden we geen beter resultaat mee...

wat oh wat zou het kunnen zijn???

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Inventor draait op opengl, probeer eens een andere opengl driver te pakken in inventor.
(Tools=>Application Options=>Hardware)

Kijk anders ook ff bij graphic drivers in het help menu van inventor.

Verwijderd

je kan ook ff de bios flashen

• RelaXXinG
Werkbouwtuig schreef op 28 juli 2003 @ 22:00:
Inventor draait op opengl, probeer eens een andere opengl driver te pakken in inventor.
(Tools=>Application Options=>Hardware)

Kijk anders ook ff bij graphic drivers in het help menu van inventor.
We hebben nog een systeem staan waar veel word gewerkt met inventor..
een asus p4pe, P4 2.4Ghz, 1Gb DDR 333 geheugen, Asus Ti4400 videokaart.

en we hebben de instellingen precies hetzelfde ingesteld.. en daar werkt het prima.. bovendien is het probleem er met GAMES ook.. dus kan het lijkt me niet aan een instelling liggen in inventor.. want het probleem met games zal dan ook niet opgelost zijn..

Bios flashen gaan we vandaag doen, maar ik vraag me af of dat enig resultaat zal hebben. maar we zullen zien of het helpt.

Verwijderd

is het mischien een agp8x probleem ? probeer eens agp op 4x zou ik zeggen.

• RelaXXinG
raar maar die optie heb ik nog niet zien staan in de bios.. overigens is de videokaart geloof ik agp 4x

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:03

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

directx geinstalleert? laatste sp van win2000?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook eens gehad. Bleek dat mijn Iiyama monitor te veel van mijn 230W voeding vroeg. Is toen opgelost door voeding te vervangen met 300W versie. Draait nu al 3 jaar zonder problemen.

Verwijderd

Met een P4 wordt zoiezo al een 300W voeding meegeleverd, dus het lijjkt me stug dat dat het probleem is. Zo te zien heb je ergens een vertagende factor zitten, waar door het scherm niet op tijd gerefreshed kan worden.Ik denk ook dat het aan de AGP instellingen ligt. Ik zou eens kijken hoe de BIOS AGP instellingen erbij staan. Als het kan post ze dan ff dan kunnen meerdere mensen met je meedenken
Pagina: 1