Toon posts:

Netwerk maken + internjet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Ik heb 2 comps en een kabel connectie op eentje van die 2. Mijn doel is om deze connectie te delen dmv een netwerkje zonder een hub te gebruiken, maar dmv een crosslink-kabel.
Dit zijn de specs van de beide comps:
Computer 1:

- PII 333 Mhz
- 98 Mb
- 2 netwerkkaartjes
- Win ME

Computer 2:

- PII 350 Mhz
- 32 Mb
- 1 netwerkkaart
- Win 98

De kabel komt bij Computer 1 binnen.
Het is mij met Win ME gelukt om een netwerk te maken tussen Comp1 en Comp2, MAAR (en nu komt het) dan kan ik ineens niet meer internjetten:(...HELEMAAL niet meer...
Nu is mijn vraag: HOE kan ik een netwerk maken (waarover ik ook nog kan gamen) en tegelijktijd het internet delen...?
Misschien lijk ik een domme }:O, maar ik ben nou eenmaal niet een expert op dit gebied...

Verwijderd

.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal het proberen
Mocht het niet lukken... dan kom ik wel weer terug ;)

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
let er even op dat er de kans bestaat (bij mij is dat in elk geval zo) dat je kabelmodem het mac adres van je eerste adapter waar je em op hebt aangesloten uitleest en verder geen verkeer accepteert van een willekeurige andere adapter.

hang je dus je kabelmodem aan een andere adapter dan moet je eerst ff je kabelmodem resetten, stroom eraf en er op doet de truuk.

dit kan dus ook een oorzaak zijn dat je helemaal niet meer kan internetten.

I wish I had a cool signature like everybody else

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ìk heb trouwens nog iets veel leukers (en sneller) ik moet er wel bij zeggen dat ik het nog niet zelf heb geprobeerd maar alleen van horen zeggen.

met wingate is er een mogelijkheid om je kabel verbinding te delen met 1 netwerkkaart. het principe is heel simpel. je maakt gewoon 2 tcp/ip bindingen aan op 1 netwerkkaart. de ene krijgt gewoon een ip van je kabelprovider. de andere is voor je interne netwerk.
dit schijnt heel makkelijk te gaan met wingate. die stelt alle voor je in.

gevolg is natuurlijk wel dat je een hub nodig hebt. wat weer niet hoeft met 2 netwerkkaarten

I wish I had a cool signature like everybody else

Verwijderd

Op woensdag 29 november 2000 10:10 schreef kevlar het volgende:
let er even op dat er de kans bestaat (bij mij is dat in elk geval zo) dat je kabelmodem het mac adres van je eerste adapter waar je em op hebt aangesloten uitleest en verder geen verkeer accepteert van een willekeurige andere adapter.

hang je dus je kabelmodem aan een andere adapter dan moet je eerst ff je kabelmodem resetten, stroom eraf en er op doet de truuk.

dit kan dus ook een oorzaak zijn dat je helemaal niet meer kan internetten.
:?Hij hangt em toch natuurlijk aan de NIC die hij met de kabelmodem altijd al gebruikt heeft, niet aan een nieuwe, of zie ik dat verkeerd? :?
Pagina: 1