Campzone op deze manier FP-waardig?

Pagina: 1
Acties:

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Om te beginnen, (nu ik hier toch ben en omdat het me een liev begin lijkt) wil ik graag m'n diepe waardering uitspreken voor het werk wat de nieuwsposters elke dag verzetten. Ze voorzien de FP van kwalitatief hoogwaardig, goed geselecteerd nieuws, voor elk wat wils. Ik ben er erg te spreken over.

Vanmiddag kwam ik echter een nieuwsitem tegen waarvan ik me afvraag of het op de FrontPage op de juiste plaats staat, of dat het beter een nieuwslink had kunnen worden. Ik heb het dan over dit nieuwsje.
Op zich denk ik wel dat dit een heel aardig en informatief stukje tekst had kunnen zijn. Ik vind in ieder geval dat het dat had *moeten* zijn. Als ik het nu bekijk, dan komt het op mij over als "afgeraffeld broddelwerk". Dat bedoel ik niet zo hard als het misschien overkomt, maar ik vind wel dat de FP teksten van een zwaarder kaliber verdient.

De tien regels die er nu staan geven nog minder informatie dan het al karige stukje op nu.nl. En wat ik nog erger vind: er is niet eens de moeite gedaan om er nog een beetje verhaal omheen te breien. Het komt nu een beetje op mij over als een knip en plakwerkje wat in 5 minuten in elkaar geflansd is. Nu hoeft niet alles evenveel tijd te kosten, maar dit stukje getuigt nu niet van veel motivatie door de nieuwsposter om er een mooi informatief stuk nieuws van te maken.

Als hij 2 minuten extra tijd had genomen, dan was hij in ieder geval, net als ik zojuist, uitgekomen op de volgende bronnen:

- Dit topic van onze eigen medetweakers *afgeladen vol* met leuke foto's en persoonlijke ervaringen.

- De officiële CampZone site waar ook dagelijks nieuws, ervaringen en foto's gepost worden.

Ik hoop dat dit stukje van mij niet verkeerd opgevat wordt, maar ik als FP-lezer ben gewoon een hoger niveau gewend. Nu zie ik een impressie (door een nieuwsposter) van een impressie (door nu.nl). Dat resulteert helaas in niet veel meer dan een slap aftreksel van wat een uitermate leuk verslag van de eerste dagen van CampZone had kunnen worden.

Misschien had de nieuwsposter weinig tijd ofzo... dat overkomt iedereen wel eens. Maar ik hoop toch dat nieuwsitems als deze voortaan eerst nog een keer door de molen gaan om te kijken of ze wel voldoende toevoegen aan de FrontPage.

Om het geheel toch nog liev af te sluiten: heel veel succes met het vullen van de FP en wat mij betreft, op dit ene schoonheidsfoutje na, ga zo door allemaal! :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 16:12

Beaves

Usque ad Finem

I second dit verhaal, ik dacht dat ik naar Fok! zat te kijken toen ik het artikel voor de eerste keer las en dat is jammer.

De opbouw is er niet, er wordt van de ene naar de andere tak gesprongen en de opmaak is nogal <enter>-loos.

Zonde, want zoals Super al aangeeft is er veel meer van te maken, er zitten genoeg GoT'ers die hun ervaringen gedeeld hebben en waarvan de verhalen gebruikt hadden kunnen worden.

Maar genoeg kritiek (opbouwend) geleverd, vergeleken met een jaar geleden is de kwaliteit van het nieuws enorm verbeterd, dus ga allen zo door :*

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:24

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

/me Longbeard is het met Superdeboer eens.

Het nieuwsje waar /me Superdeboer overspreekt, is ook volgens mij te snel gepost. De nieuwsposting was zeer waarschijnlijk beter geweest wanneer de poster meer aandacht had besteed aan het verzamelen van gegevens in plaats van zijn nieuwsposting te baseren vanuit het al zeer gebrekkige nu.nl artikel.

Gelukkig is dit een uitzondering op het normaal uitstekend werk van de Nieuws- en Meukposters. Ga zo door zou ik zeggen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Longbeard op 28-07-2003 21:15 ]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik ben het er wel mee eens dat er wat iets meer informatie en een paar linkjes toegevoegd hadden kunnen worden, maar wees eerlijk: in de titel wordt meteen duidelijk gemaakt dat het om een sfeerimpressie gaat, niet om een serieus verslag / review / informatief stuk tekst. Het is en blijft nu eenmaal een camping waar 1500 nerds op zitten te computeren, dan kun je proberen wat je wil, maar een tekst van "zwaar kaliber" zul je er nooit over kunnen schrijven :+. Je moet dit stukje in dezelfde categorie zien als de kookcursussen e.d.; gewoon een luchtig tussendoortje in de komkommertijd. Het is niet onze intentie geweest om een doodserieus verhaal over te schrijven, en dat zijn we ook verder niet van plan. Het is aardig om er een keer iets over te posten, maar we gaan echt geen nieuwsposter opdragen om een uur lang GoT door te spitten om daar de leukste verhalen op te zoeken, zoveel moeite is het onderwerp niet waard.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:24

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Een uur lang GoT afstruinen naar informatie is dan ook niet gevraagd.
De eerste link Campzone op nu.nl verwijst al naar de site van Campzone zelf. Waar heel eenvoudig, zonder dat een nieuwsposter er een uur naar zoekt, al meer info te verzamelen is.
De bovenste link op de Campzone site (Codemasters Campzone live report+foto's) geeft al een uitgebreider verslag van de sfeer op Campzone dan het zeer beperkte nu.nl artikel.
Wanneer de nieuwsposter even verder had gekeken, was het T.net artikel, mijns inziens, vele malen beter geweest. Ook bij een sfeerimpressie is het van belang om een goed bronartikel te gebruiken om vandaar uit een goede nieuwsposting te schrijven.
Helaas, is dat dit keer, ook al is het artikel een sfeerimpressie, mijns inziens, niet gelukt.

• Superdeboer
  • Niet online
Uiteraard snap ik dat hier geen gortdroog en uitermate serieus stuk tekst over hoeft te worden geschreven. :) Het is inherent aan het onderwerp dat er een luchtig karakter aan wordt toegevoegd. Toch vind ik dat zelfs wanneer je het in de categorie kookcursussen en andere fun-posts laat vallen, dat het dan meer inhoud had moeten hebben.

Met zwaar kaliber bedoelde ik dan ook een tekst met een beetje body. Als je die twee eerder door mij aangehaalde links bekijkt, dan kun je volgens mij in ruim een kwartier een iets uitgebreider stuk publiceren. Dat hoeft dus helemaal geen uur te duren. Als je zoiets plaatst moet je je er niet zó duidelijk met een Jantje van Leiden vanaf maken. :)

Ik heb er alle begrip voor als jij stelt dat het meer voor de leut is en dat we er niet te zwaar aan moeten tillen, maar ik blijf wel bij mijn standpunt dat het van het nieuwsitem in z'n huidige vorm ervan af druipt dat het snel-snel gemaakt is zonder er veel moeite in te steken. Het nieuwsitem straalt gewoon een beetje uit dat er niet meer dan 5 minuten aan besteed is. En alleen vanwege het feit dat ik dat niet gewend ben van posts op de FP legde ik het hier in TFF even voor. ;)

Omdat ik niet als zeikerd te boek wil staan: laat er geen twijfel over bestaan dat ik zeer veel waardering heb voor het werk van de T.net crew, maar dit vond ik gewoon een negatief opvallend nieuwsitem. Ik hoop dat je in zoverre mijn stelling onderschrijft, dat er in verhouding niet teveel stukjes als deze op de FP moeten komen. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-03 18:06
Naar mijn idee kan door enkel gebruik te maken van 2 enters en 2 kleine wijzigingen de boel al een stuk lekkerder laten bekken, zie hier mijn aangepaste versie
quote: aangepast
Op Nu.nl is een artikel verschenen dat de sfeer van Campzone 2003 moet weergeven. Het evenement, dat gehouden wordt naast SixFlags Holland in Biddinghuizen, draait voor veel mensen puur om de gezelligheid.

Een vriendengroep uit de Noordoostpolder beschrijft hun dagindeling als gamen, barbecueën en slapen. Daniëlle Rosien uit Arnhem heeft zelfs haar konijn maar meegenomen. Het beestje kan goed tegen lawaai en evenals haar baasje heeft ze het goed naar haar zin. Daniëlle is op het terrein van Campzone een uitzondering: slechts 75 van de 1500 deelnemers zijn van het vrouwelijke geslacht. De gemiddelde leeftijd van de gamers en LANners ligt rond de 23-24 jaar.

Natuurlijk vinden alle deelnemers het leuk maar voor sommigen is elf dagen wel wat overdreven. De uit Rotterdam afkomstige Herrick Ooninxc blijft in zijn tot computerkast omgebouwde Opel slechts een weekendje.
en het orgineel:
quote: orgineel
Bij Nu.nl is een artikel verschenen dat de sfeer van Campzone 2003 moet weergeven. Het evenement, dat gehouden wordt naast SixFlags Holland in Biddinghuizen, draait voor veel mensen puur om de gezelligheid. Een vriendengroep uit de Noordoostpolder beschrijft hun dagindeling als gamen, barbecueën en slapen. Daniëlle Rosien uit Arnhem heeft haar konijn maar meegenomen. Het beestje kan goed tegen lawaai en evenals haar baasje heeft ze het goed naar haar zin. Daniëlle is op het terrein van Campzone een uitzondering: slechts 75 van de 1500 deelnemers zijn van het vrouwelijke geslacht. De gemiddelde leeftijd van de gamers en LANners ligt rond de 23-24 jaar. Natuurlijk vinden alle deelnemers het leuk maar voor sommigen is elf dagen wel wat overdreven. De uit Rotterdam afkomstige Herrick Ooninxc blijft in zijn tot computerkast omgebouwde Opel slechts een weekendje.

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Teckna schreef op 28 July 2003 @ 22:31:
Naar mijn idee kan door enkel gebruik te maken van 2 enters en 2 kleine wijzigingen de boel al een stuk lekkerder laten bekken, zie hier mijn aangepaste versie

[...]

en het orgineel:

[...]
Het is fijn dat FP-lezers meedenken. Er heerst echter een tamelijk strikte postvorm, die van de nieuwsposter eist dat bepaalde richtlijnen gehanteerd worden. Ik ben de schrijver van het stukje, en heb met iemand gepraat over de nieuwswaardigheid van het geheel.

De nieuwswaardigheid in het algemeen van een dergelijk festijn is in mijn ogen bijzonder laag. Het is leuk dat mensen plezier hebben, maar wat daar in feitelijke informatie over te schrijven is, wordt mij niet geheel duidelijk. Ik bedoel, een sfeerimpressie is welliswaar leuk, maar ik kan geen topic van GoT zomaar even schrijven (die lengte) want de sfeer proef je toch pas als je er bent. Het is slechts een impressie waar kort even iets wordt geschetst.

Nu.nl is overigens de naam van de bron. Je leest dus iets Op www.nu.nl maar bij Nu.nl.

[ Voor 5% gewijzigd door Ugchel op 28-07-2003 22:39 ]

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 16:12

Beaves

Usque ad Finem

Ja, maar je had, zoals Teckna en ik al vermelden, toch wel gebruik kunnen maken van een entertje of twee? Die dingen zitten niet voor niets op een toetsenbord :P

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Longbeard schreef op 28 juli 2003 @ 21:52:
Een uur lang GoT afstruinen naar informatie is dan ook niet gevraagd.
De eerste link Campzone op nu.nl verwijst al naar de site van Campzone zelf. Waar heel eenvoudig, zonder dat een nieuwsposter er een uur naar zoekt, al meer info te verzamelen is.
De bovenste link op de Campzone site (Codemasters Campzone live report+foto's) geeft al een uitgebreider verslag van de sfeer op Campzone dan het zeer beperkte nu.nl artikel. Wanneer de nieuwsposter even verder had gekeken, was het T.net artikel, mijns inziens, vele malen beter geweest. Ook bij een sfeerimpressie is het van belang om een goed bronartikel te gebruiken om vandaar uit een goede nieuwsposting te schrijven. Helaas, is dat dit keer, ook al is het artikel een sfeerimpressie, mijns inziens, niet gelukt.
Wat voegt dat artikel toe dan? Dat ze als eerste Colin McRae 4 spelen? Dat Cliff de Fifa-finale met 2-3 heeft gewonnen? Dat Eye-toy voor de PS2 een "zeer cool" spel is? Sorry, maar dat "live report" vind ik even veel/weinig inhoud hebben als het verhaal op Nu.nl. De link had gegeven kunnen/moeten worden, dat heb ik ook al toegeven, maar van schokkende ontbrekende informatie is absoluut geen sprake.
Superdeboer schreef op 28 juli 2003 @ 22:08:
Met zwaar kaliber bedoelde ik dan ook een tekst met een beetje body. Als je die twee eerder door mij aangehaalde links bekijkt, dan kun je volgens mij in ruim een kwartier een iets uitgebreider stuk publiceren. Dat hoeft dus helemaal geen uur te duren. Als je zoiets plaatst moet je je er niet zó duidelijk met een Jantje van Leiden vanaf maken. :)

Ik heb er alle begrip voor als jij stelt dat het meer voor de leut is en dat we er niet te zwaar aan moeten tillen, maar ik blijf wel bij mijn standpunt dat het van het nieuwsitem in z'n huidige vorm ervan af druipt dat het snel-snel gemaakt is zonder er veel moeite in te steken. Het nieuwsitem straalt gewoon een beetje uit dat er niet meer dan 5 minuten aan besteed is. En alleen vanwege het feit dat ik dat niet gewend ben van posts op de FP legde ik het hier in TFF even voor. ;)
Een iets andere vorm met iets meer info/linkjes en iets minder konijnen had wel gekund, en dat is ook wel een tip voor Jojk voor de volgende keer, maar onderschat de tijd niet die het kost om een nieuwspost te maken. Ook een luchtige post kun je gewoon niet in 10 minuten in elkaar flanzen, en drie alinea's over het weer en het kampvuur toevoegen doe je dus ook niet even in een kwartiertje. Dat soort dingen voegen gewoon te weinig toe om de moeite waard te zijn. Het zou anders zijn geweest als iemand van de crew daar op lokatie was om verslag te doen, maar nogmaals, dit is geen review of iets dergelijks :).
Omdat ik niet als zeikerd te boek wil staan: laat er geen twijfel over bestaan dat ik zeer veel waardering heb voor het werk van de T.net crew, maar dit vond ik gewoon een negatief opvallend nieuwsitem. Ik hoop dat je in zoverre mijn stelling onderschrijft, dat er in verhouding niet teveel stukjes als deze op de FP moeten komen. :)
Natuurlijk niet :)
Beaves schreef op 28 juli 2003 @ 22:50:
Ja, maar je had, zoals Teckna en ik al vermelden, toch wel gebruik kunnen maken van een entertje of twee? Die dingen zitten niet voor niets op een toetsenbord :P
Nee :P. Op Tweakers.net is een alinea minimaal 5 of 6 regels lang. Kortere zul je niet (snel) vinden. Zoals Jojk al zei zijn er vrij stricte richtlijnen over de opmaak van de nieuwsposts. Die Campzone-post ziet er precies hetzelfde uit als bijvoorbeeld nieuws: Sun komt met eigen standaard voor webservices.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Teckna
Jojk schreef op 28 July 2003 @ 22:38:
[...]

Het is fijn dat FP-lezers meedenken. Er heerst echter een tamelijk strikte postvorm, die van de nieuwsposter eist dat bepaalde richtlijnen gehanteerd worden. Ik ben de schrijver van het stukje, en heb met iemand gepraat over de nieuwswaardigheid van het geheel.

De nieuwswaardigheid in het algemeen van een dergelijk festijn is in mijn ogen bijzonder laag. Het is leuk dat mensen plezier hebben, maar wat daar in feitelijke informatie over te schrijven is, wordt mij niet geheel duidelijk. Ik bedoel, een sfeerimpressie is welliswaar leuk, maar ik kan geen topic van GoT zomaar even schrijven (die lengte) want de sfeer proef je toch pas als je er bent. Het is slechts een impressie waar kort even iets wordt geschetst.

Nu.nl is overigens de naam van de bron. Je leest dus iets Op www.nu.nl maar bij Nu.nl.
Leuk toch, actief betrokken mensen bij de frontpage, overigens kan je mij en de rest van Molice (Tweakers.net Moddereter Forum) tot de zeer actieve groep rekenen ;) ik krijg het gevoel dat je jezelf wat aangevallen voelt gezien de defensieve houding in het stukje dat hier gequote is, waardoor er al gelijk een lijnrechte situatie ontstaat, jij tegen de rest. Dit is niet het geval, het is juist om jezelf en natuurlijk onszelf scherp te houden.

Ook als je zelf geen nieuwswaarde in een bericht ziet is het juist de truuk om een leuk en goed stukje tekst neer te zetten, creativiteit hoort nou eenmaal bij een schrijver, writersblock even daargelaten, en naar mijn mening is de gemiddelde tweaker best wel creatief ;)

Een sfeerimpressie kan best een behoorlijke blokker zijn ipv dat makkelijke verhaaltje, juist omdat je met woorden een situatie moet schetsen hoe het er aan toe gaat op een locatie. Als je dan zelf al niet op de betreffende locatie hebt gezeten wordt het nog lastiger, je moet namelijk afgaan op stukken die andere mensen schrijven wat nog een enorme domper kan wezen.

Het topic dat je op GoT zag hoef je natuurlijk niet over te schrijven, of zelfs informatie uit te gebruiken, maar juist doordat je daar boordevol informatie kan uithalen wordt het een stuk makkelijker om een leuk stukje te schrijven over hoe het er aan toe gaat op een campzone.

Als je eens kritisch naar jezelf kijkt, hoe je dit stukje geschreven hebt, ben je dan tevreden of wil je toch liever iets aanpassen, het voorbeeld dat ik gegeven heb is geen verplichting, het was meer een voorbeeld wat een of twee enters een verschil kunnen maken in de leesbaarheid van een stuk tekst.

Er is ook komkommernieuws, maar bak juist ook van dit soort dingen een leuke nieuwsposting, en laat het er niet bij hangen ‘omdat het moet’ ook al heb je daar eerder een discussie over gehad met een crewlid (nieuws coördinator)

edit:
wouter, wil je niet zo snel een stukje tussendoor tikken :o :P

goed een enter geven mag dus niet? zelfs niet als dit de leesbaarheid zou bevorderen (in mijn opinie overigens) en daarnaast is jouw nieuwsposting een stuk leesbaarder zonder die extra enter er tussendoor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Teckna op 28-07-2003 23:20 ]

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Teckna schreef op 28 July 2003 @ 23:17:
[...]

Leuk toch, actief betrokken mensen bij de frontpage, overigens kan je mij en de rest van Molice (Tweakers.net Moddereter Forum) tot de zeer actieve groep rekenen ;) ik krijg het gevoel dat je jezelf wat aangevallen voelt gezien de defensieve houding in het stukje dat hier gequote is, waardoor er al gelijk een lijnrechte situatie ontstaat, jij tegen de rest. Dit is niet het geval, het is juist om jezelf en natuurlijk onszelf scherp te houden.

Ook als je zelf geen nieuwswaarde in een bericht ziet is het juist de truuk om een leuk en goed stukje tekst neer te zetten, creativiteit hoort nou eenmaal bij een schrijver, writersblock even daargelaten, en naar mijn mening is de gemiddelde tweaker best wel creatief ;)

Een sfeerimpressie kan best een behoorlijke blokker zijn ipv dat makkelijke verhaaltje, juist omdat je met woorden een situatie moet schetsen hoe het er aan toe gaat op een locatie. Als je dan zelf al niet op de betreffende locatie hebt gezeten wordt het nog lastiger, je moet namelijk afgaan op stukken die andere mensen schrijven wat nog een enorme domper kan wezen.

Het topic dat je op GoT zag hoef je natuurlijk niet over te schrijven, of zelfs informatie uit te gebruiken, maar juist doordat je daar boordevol informatie kan uithalen wordt het een stuk makkelijker om een leuk stukje te schrijven over hoe het er aan toe gaat op een campzone.

Als je eens kritisch naar jezelf kijkt, hoe je dit stukje geschreven hebt, ben je dan tevreden of wil je toch liever iets aanpassen, het voorbeeld dat ik gegeven heb is geen verplichting, het was meer een voorbeeld wat een of twee enters een verschil kunnen maken in de leesbaarheid van een stuk tekst.

Er is ook komkommernieuws, maar bak juist ook van dit soort dingen een leuke nieuwsposting, en laat het er niet bij hangen ‘omdat het moet’ ook al heb je daar eerder een discussie over gehad met een crewlid (nieuws coördinator)

edit:
wouter, wil je niet zo snel een stukje tussendoor tikken :o :P

goed een enter geven mag dus niet? zelfs niet als dit de leesbaarheid zou bevorderen (in mijn opinie overigens) en daarnaast is jouw nieuwsposting een stuk leesbaarder zonder die extra enter er tussendoor ;)
Ik voel me niet aangevallen, en m'n houding is ook niet bijzonder defensief. Ik probeer alleen uit te leggen wat ik heb geschreven en waarom zo. Over iets als campzone moet je, als je daar interesse in hebt, slap lullen. Ik bedoel, als je over een dergelijk onderwerp wil praten dan kan je beter naar het forum gaan, in plaats van de FP. Misschien is het wel geen FP-waardig nieuws, want er is weinig feitelijke info (ja, dat die mensen het leuk vinden is ws een feit).
.
.
.
.
..
.
.
Ik heb enkele aanpassingen gemaakt die het verdergaande leesgenot moeten stimuleren.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Superdeboer
  • Niet online
Jojk schreef op 28 July 2003 @ 23:25:
[...]
Misschien is het wel geen FP-waardig nieuws, want er is weinig feitelijke info (ja, dat die mensen het leuk vinden is ws een feit).

Ik heb enkele aanpassingen gemaakt die het verdergaande leesgenot moeten stimuleren.
Als ik heel eerlijk ben vind ik het zo best een aardig stukje. :)

Toch denk ik dat deze aanpassingen niet meer dan 5 minuten extra tijd hadden gekost wanneer dat meteen in de eerste versie was gestopt. Drie minuten search voor die bronnen en nog twee minuten om de lay-out een keer extra door te lopen. Maar aangezien ik dat nooit gedaan heb kan ik helemaal mis zitten. O-) :)

Blijft voor mij overeind dat de aanpassingen maar minimaal hoefden te zijn om er toch nog een zinvol stukje van te maken. Nu héb je er tenminste iets aan als het je een beetje interesseert. En dat vind ik mooi. :Y)
Als hij meteen zo gepost was, dan had ik dit hele topic nooit geopend. :)

Verwijderd

Teckna, de enters die jij hierboven noemt "mogen niet". Ik zal het één en ander even wat beter uitleggen, zodat ook mensen die niet de T.net crewfaq's om vier uur snachts vijf keer achter elkaar uit het blote hoofd kunnen opdreunen het iets beter begrijpen :P

Als nieuwsposter wordt er van je verwacht dat je je verhaal in alinea's van 5/6/7/8 regels deelt en de beginalinea altijd het langste stukje tekst van je totale verhaal is. Natuurlijk kan hier van geweken worden indien de nieuwsposter in kwestie dit belangrijker vindt, maar we zitten ook nog eens met bepaalde beperkingen ten opzichte van bepaalde nieuwsbronnen, iets waar ik verder niet over zal uitwijden, maar iets wat de lengte van een nieuwspost enigzins kan beïnvloeden. In dit geval was dat ook zo.

Deze "regels" zijn gemaakt om alle nieuwsberichten van t.net eenzelfde soort opmaak te geven, en een bepaalde uniformiteit uit te stralen, waarbij toch ruimte gelaten wordt voor de invulling van een persoonlijk tintje aan een nieuwspost. (Zo zal je bij mij bijvoorbeeld weinig quotes zien, da's gewoon mijn manier van posten :P )

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is :)

• Teckna
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 00:36:
Teckna, de enters die jij hierboven noemt "mogen niet". Ik zal het één en ander even wat beter uitleggen, zodat ook mensen die niet de T.net crewfaq's om vier uur snachts vijf keer achter elkaar uit het blote hoofd kunnen opdreunen het iets beter begrijpen :P
maar ik ben dan ook geen nieuwsposter, ik wordt geacht andere dingen om 5 uur 's nachts op te kunnen dreunen :P iig dank voor je uitleg :*

En Jojk ook dank het leest toch een stuk lekkerder weg :)

[ Voor 9% gewijzigd door Teckna op 29-07-2003 06:25 ]

Pagina: 1