if broken it is, fix it you should
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
crontab :ge-flopt schreef op 28 July 2003 @ 21:18:
Geef eens een overzichtje van je crontab. Zeker omdat hij eens in de 10 minuten start dan lijkt het erop dat het in de crontab staat. EVT. kijk ook eens naar de tab van andere gebruikers.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| [root@cc12719-a root]# crontab -l # DO NOT EDIT THIS FILE - edit the master and reinstall. # (cron installed on Sat Jul 5 12:40:50 2003) # (Cron version -- $Id: crontab.c,v 2.13 1994/01/17 03:20:37 vixie Exp $) 0 1 * * * php -q /var/www/html/mailcheck.php > /dev/null 1 * * * * /usr/local/sbin/fetchipac 0 3 * * * /usr/local/sbin/fetchipac -S 1 * * * * /usr/local/sbin/ipacsum -s 10D > /var/www/html/ipac.txt 0 1 * * * /usr/local/sbin/ipacsum -s 30D > /var/www/html/ipac30.txt 0 1 * * * php -q /var/www/html/cleanmount.php > /dev/null 0 1,5,9,13,17,21 * * * cd /root/seti; ./setiathome -nice 19 > /dev/null 2> /dev/null |
Edit: hoe doe ik dat van andere gebruikers dan?
[ Voor 5% gewijzigd door elgringo op 28-07-2003 21:23 ]
evt kijk in /var/spool/cron/crontabs/
(kan een andere dir zijn. Dit is van Gentoo)
Daar staan bestanden in van alle gebruikers.
In de hoofd crontab staat niets bijzonders... moet dus echt in een andere file zitten.
[ Voor 96% gewijzigd door ge-flopt op 28-07-2003 21:32 ]
in var/spool/cron heb ik alleen de subdirs root en mailman, maar mailman is volgens mij nix bijzondersge-flopt schreef op 28 July 2003 @ 21:27:
crontab -u user -l
evt kijk in /var/spool/cron/crontabs/
(kan een andere dir zijn. Dit is van Gentoo)
Daar staan bestanden in van alle gebruikers.
In de hoofd crontab staat niets bijzonders... moet dus echt in een andere file zitten.
soort service zeg maar.
kijk een of perl draait?
mailman:ge-flopt schreef op 28 juli 2003 @ 21:37:
bekijk hem toch maar eens.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| [root@cc12719-a root]# crontab -u mailman -l # DO NOT EDIT THIS FILE - edit the master and reinstall. # (/var/mailman/cron/crontab.in installed on Tue Jul 1 13:30:40 2003) # (Cron version -- $Id: crontab.c,v 2.13 1994/01/17 03:20:37 vixie Exp $) # At 5PM every day, mail reminders to admins as to pending requests 0 17 * * * /usr/bin/python -S /var/mailman/cron/checkdbs # # Noon, mail digests for lists that do periodic as well as threshhold delivery. 0 12 * * * /usr/bin/python -S /var/mailman/cron/senddigests # # 5 AM on the first of each month, mail out password reminders. 0 5 1 * * /usr/bin/python -S /var/mailman/cron/mailpasswds # # Every 5 mins, try to gate news to mail. You can comment this one out # if you don't want to allow gating, or don't have any going on right now, # or want to exclusively use a callback strategy instead of polling. 0,5,10,15,20,25,30,35,40,45,50,55 * * * * /usr/bin/python -S /var/mailman/cron/gate_news # # At 3:27am every night, regenerate the gzip'd archive file. Only # turn this on if the internal archiver is used and # GZIP_ARCHIVE_TXT_FILES is false in mm_cfg.py 27 3 * * * /usr/bin/python -S /var/mailman/cron/nightly_gzip # # Retry failed deliveries once per minute. * * * * * /usr/bin/python -S /var/mailman/cron/qrunner |
die draait jaSpamLame schreef op 28 July 2003 @ 21:45:
Volgens mij heeft mrtg zijn eigen mechanisme om elke 10 minuten te runnen.
soort service zeg maar.
kijk een of perl draait?
althans dat dacht ik (hoe check ik dat?)
[ Voor 9% gewijzigd door elgringo op 28-07-2003 21:47 ]
1
| ps auxwww | grep mrtg |
kijken welk proces id hij heeft en dan
1
| kill [nummertje] |
zonder de brackets
[ Voor 58% gewijzigd door tiguan op 28-07-2003 21:49 ]
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Verwijderd
1
2
3
4
| .... Interval: 5 RunAsDaemon: Yes .... |
Bij mij draait ie dus ieder 5 minuten, en het stoppen doe ik ook met
kill -9 [mrtg pid]
(te verkrijgen door "ps aux | grep mrtg")
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 22:02 ]
/etc/cron.d/mrtg
P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,
/etc/mrtg.cfg (de enige) heeft geen runasdeamon (en ps aux levert nix op)Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 22:01:
mrtg kan ook als daemon draaien, moet je 's ff in je mrtg.cfg kijken of de volgende regels er in staan:
code:
1 2 3 4 .... Interval: 5 RunAsDaemon: Yes ....
Bij mij draait ie dus ieder 5 minuten, en het stoppen doe ik ook met
kill -9 [mrtg pid]
(te verkrijgen door "ps aux | grep mrtg")
geen resultWannapuf schreef op 28 juli 2003 @ 21:49:
code:
1 ps auxwww | grep mrtg
kijken welk proces id hij heeft en dan
code:
1 kill [nummertje]
zonder de brackets
1
| killproc '/usr/bin/perl /usr/local/mrtg/bi' |
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
hij kent killproc nietSpider.007 schreef op 28 July 2003 @ 23:11:
probeer dit eens :code:
1 killproc '/usr/bin/perl /usr/local/mrtg/bi'
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker
ik heb geen /var/log/sysloghammerhead schreef op 29 July 2003 @ 08:36:
Kun je anders een kijken in je /var/log/syslog (dacht dat het die was) of je daar dingen van mrtg tegenkomt. Bij mij kom ik toch wel allemaal regel van mrtg tegen met daarvoor iets van cron. Als het niet via cron wordt opgestart zal er in die logbestanden in ieder geval niets tussenstaan, als er wel regels tussenstaan met cron en mrtg dan weet je dus zeker dat het toch met cron wordt opgestart.
....
Hij wordt bijna altijd via crontab gestart, en anders zal er een service gestart worden door een bestandje in /etc/init.d . Welke manier RedHat gebruikt weet ik niet, eventueel kun je zelf de rpm waarin mrtg zit verwijderen.
Slotje.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Dit topic is gesloten.
![]()