[dual]Xp verkeerde monitor prim, en nog meer..

Pagina: 1
Acties:

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
Ik heb een ati radeon 9700pro en heb mijn iiyama hm704utc via agp poort aangesloten en een compaq mv400 met z'n verloopstukje aan de dvi van mijn videokaart waardoor ik nu dual monitor heb...

maarja nu zit ik met een paar problemen..
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/probleemmonitor.jpg
Xp ziet mijn iiyama als 2e monitor terwijl dat gewoon primary moet zijn, ik heb al via rechtermuisknop enzo op primary gezet maar hij staat nog steeds op 2
(maar ik heb er verder geen problemen mee, heb alleen liever dat hij gewoon me iiyama als primary ziet)

probleem 2 is dat me spellen nu vet donker zijn. Unreal, tactical ops enzo zien er opeens donker uit terwijl ik niks aan de instellen van het game heb veranderd. En me 2e monitor is uitgeschakeld omdat ik niet kan gamen met 2e monitor aan (iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen? dus op monitor 2 mirc enzo aanlaten en op monitor 1 lekker gamen? Als ik dat nu doe krijg ik op beide monitors tactical ops beeld)

probleem 1 is niet zo belangrijk maar probleem 2 wel :( misschien ontstaat probleem 2 door probleem 1?

iemand een idee?

ohja om in windows te werken gebruik ik ultramon en dat gaat perfect

[ Voor 4% gewijzigd door Dextourius op 28-07-2003 20:46 ]

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• Dextourius
hey het ligt volgens mij echt aan die xp instellingen :S als ik alles loshaal en mijn iiyama gewoon als primary gebruik dan is mijn beeld in games gewoon goed

en weetje, als ik gewoon 2 monitors heb aangesloten dan kan ik in in het spel niet mijn brightness enzo veranderen wel resolutie maar geen brightness :/

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:24

GeeBee

Oddball

oh nee laat maar..

[ Voor 79% gewijzigd door GeeBee op 28-07-2003 23:25 ]

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• Dextourius
shit dacht ff dat iemand me kon helpen :( 8)

• GeeBee

GeeBee

Oddball

OK, nog een poging:
Kun je niet gewoon de monitoren andersom aansluiten?
Iliyama aan de DVI en de Compaq aan de normale videouitgang?

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

Verwijderd

heb ook dual display staan
wilde ook de schermen wissel i.v.m. zit houding
hoe te werk gegaan:
1 extend uitzetten en ultramon ook
2 windows instellen op clone
3 primary veranderen
4 reboot
5 clone uit en de rest weer aan

omslachtig but works for me 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 00:18 . Reden: omslachtig ]

Verwijderd

GeeBee schreef op 29 juli 2003 @ 00:15:
OK, nog een poging:
PC staat beetje klem tussen muur en scherm, klik liever dan weer alles loshalen

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 00:21:
[...]

PC staat beetje klem tussen muur en scherm, klik liever dan weer alles loshalen
:?
|:( prima dat je wil prutsen, maar is deze reden niet een beetje een gevolg van luiheid of zit er een daadwerkelijke intresse achter met de vraag hoe zou ik dat via de software doen...

Maar goed nevermind me ... Je kan toch met die herkenning de ID van je monitor verwisselen?
Als je nu meer dan twee monitoren heb, dan ga je liever om steken dan dat je het via de software doet (sneller en zekerder gewoon), maar dat moet toch eenvoudig lukken?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

luiheid o.a. (ben ik heel eerlijk in) en ook het willen oplossen via software
je kan ook gewoon slepen bij settings maar dan staat er 2 1 (wil ik niet)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 00:49 ]

• Dextourius
GeeBee schreef op 29 July 2003 @ 00:15:
OK, nog een poging:
hey ja ik zal het zo eens proberen, maar krijg je daan geen kwaliteitsverlies ofzo???

maar echt dom, waarom ziet hij de monitor via agp niet gewoon als primary man :(

• Dextourius
Hey het is gelukt alleen ik zit nog met een klein probleempje, als ik nu op me iiyama monitor game dan verschuift mirc enzo op de 2e monitor een beetje.. het is volgens mij een bekende probleem maar ik heb nog niet echt een oplossing voor gevonden..

maar krijg je geen kwaliteitsverlies als je monitor via verloopstekker op dvi aansluit?

ik krijg dus dit:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~yssenneh/dualmonitorprob.jpg
plaatje is van iemand anders

[ Voor 16% gewijzigd door Dextourius op 29-07-2003 03:20 ]

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 19:24
da's denk ik omdat in windows de resolutie hoger staat als in het spel... op je virtuele desktop begint monitor 2 dus verder naar rechts... als je de resolutie van het spel hetzelfde zet als de resolutie in windows (of vice versa) is het denk ik weg.....

• Dextourius
El Psycho schreef op 29 juli 2003 @ 03:23:
da's denk ik omdat in windows de resolutie hoger staat als in het spel... op je virtuele desktop begint monitor 2 dus verder naar rechts... als je de resolutie van het spel hetzelfde zet als de resolutie in windows (of vice versa) is het denk ik weg.....
ja ik heb dat geprobeerd maar het bleef als het goed is gewoon hetzelfde.. en bij die jongen is dat ook zo.. check pics beide monitors hebben zelfde resolutie

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

DeXtOuRiuS schreef op 29 juli 2003 @ 03:17:
Hey het is gelukt alleen ik zit nog met een klein probleempje, als ik nu op me iiyama monitor game dan verschuift mirc enzo op de 2e monitor een beetje.. het is volgens mij een bekende probleem maar ik heb nog niet echt een oplossing voor gevonden..

maar krijg je geen kwaliteitsverlies als je monitor via verloopstekker op dvi aansluit?

ik krijg dus dit:
[afbeelding]
plaatje is van iemand anders
Ik kreeg hetzelfde in mijn dual opstelling (AGP en PCI vid.)
Er wazig iig. Ik heb het met weinig andere verdelingen in resoluties kunnen oplossen. In mijn nieuwe systeem heb ik die maar niet meer ingebouwd. Ik gebruik nu mijn laptop als msn/irc chat bak naast mijn game pc.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

VisionMaster schreef op 29 July 2003 @ 10:09:
[...]

Ik kreeg hetzelfde in mijn dual opstelling (AGP en PCI vid.)
Er wazig iig. Ik heb het met weinig andere verdelingen in resoluties kunnen oplossen. In mijn nieuwe systeem heb ik die maar niet meer ingebouwd. Ik gebruik nu mijn laptop als msn/irc chat bak naast mijn game pc.
ik heb het ook, maar bij elke game verplaatst ie anders 8)7

ene keer 1 cm naar rechts, andere keer ver uit het beeld :P

• GeeBee

GeeBee

Oddball

maar echt dom, waarom ziet hij de monitor via agp niet gewoon als primary man
Heb je het nu over AGP of de normale D-sub videouitgang op de videokaart? Want nu snap ik het niet helemaal meer. Maar misschien gebruik je de termen door elkaar?
Zitten beide monitoren nu wel of niet op dezelfde videokaart aangeloten?

Als je toch 2 kaarten hebt: kijk ook even in je BIOS om te kijken of AGP wel als primary staat en niet PCI.

• Dextourius
GeeBee schreef op 29 July 2003 @ 14:29:
[...]

Heb je het nu over AGP of de normale D-sub videouitgang op de videokaart? Want nu snap ik het niet helemaal meer. Maar misschien gebruik je de termen door elkaar?
Zitten beide monitoren nu wel of niet op dezelfde videokaart aangeloten?

Als je toch 2 kaarten hebt: kijk ook even in je BIOS om te kijken of AGP wel als primary staat en niet PCI.
uhm ik heb gewoon 1 videokaart, en normaal had ik mijn iiyama monitor op de AGP aangesloten en mijn 2e monitor, een compaq aan de DVI met een verloopstukje (z'n brede ingang met kleine gaatjes erin, dat is toch DVI?)

Maar dat werkde niet zo goed dus heb ik iiyama nu op DVI en compaq op AGP aangesloten...

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ahh, dus je bedoelt met AGP de normale aansluiting op de videokaart? Dan noem je de aansluiting verkeerd.
AGP is zeg maar de aansluiting van de videokaart op het moederbord en dus niet de aansluiting van monitor op de videokaart.

Misschien is de DVI standaard wel de primart en kijkt de videokaart eerst of daar een monitor op aangeloten is. Zo ja, dan wordt dat de primaire monitor. Zo nee, dan is de nomale VGA aansluiting de primaire. Of je dat om kunt wisselen is de vraag...

• Dextourius
GeeBee schreef op 29 July 2003 @ 16:45:
Ahh, dus je bedoelt met AGP de normale aansluiting op de videokaart? Dan noem je de aansluiting verkeerd.
AGP is zeg maar de aansluiting van de videokaart op het moederbord en dus niet de aansluiting van monitor op de videokaart.

Misschien is de DVI standaard wel de primart en kijkt de videokaart eerst of daar een monitor op aangeloten is. Zo ja, dan wordt dat de primaire monitor. Zo nee, dan is de nomale VGA aansluiting de primaire. Of je dat om kunt wisselen is de vraag...
OHJA DOM DOM DOM ik bedoel dus inderdaad de normale aansluiten (hoe kom ik nou op AGP :S )

hmm

nu werkt het wel goed enzo, behalve als ik game opstart dan verschuift me beeld maar krijg ik zo nou kwaliteitsverlies op me prim. monitor doordat ik heb via verloopstukje aan DVI heb aangesloten..

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Hey dat plaatje heb ik gemaakt :)

Het is een bug in windows lijkt mij.
Als het programma op het 2e scherm niet gemaximaliseerd zou zijn dan kan ik nog begrijpen dat het verschuift, maar als het gemaximaliseerd is zou het gemaximaliseerd moeten blijven. Je kan ook zien dat het een bug is als je nadat je de game hebt gestart op het 2e programma 'vorig formaat' doet, en daarna weer 'maximaliseren', dan staat ie wel opeens goed.

Enige oplossing die ik tot nu toe ken is het 2e scherm links zetten.

• Dextourius
hmmz :( dan maar geen 2e monitor tijdens het gamen

hey maar ik heb nog een vraag, als het goed is kan mijn videokaart bij 1280 x 1024 120hertz aan, maar bij eigenschappen ... > beeldscherm kan ik maar max 85hertz kiezen..

en ik heb driver voor mijn monitor geinstalleerd...

oooh kan het aan me monitor liggen? hmmz ff specs checken (het is dus een iiyama hm704utc)

'Ergonomische Resolutie 1280 x 1024 @ 89Hz' :'(

[ Voor 28% gewijzigd door Dextourius op 29-07-2003 19:20 ]

Verwijderd

ligt idd aan je monitor :).

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

als je DDC informatie uitdoet (in displays tab ergens) kan je refresh rate wat hoger meestal

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56
Ik heb geloof ik eens ergens gelezen dat dat probleem met dat verschuiven te maken heeft met directx. Maar hopen dat ms er eens iets aan doet, in de volgende windows versie bijv. Op gelijke resoluties gaat alles prima, maar met 2 verschillende benje de lul als je een game start .Behalve als je de secundaire monitor linksboven plaats (heb ik gelukkig).

• Dextourius
HENNESSY schreef op 29 July 2003 @ 19:51:
als je DDC informatie uitdoet (in displays tab ergens) kan je refresh rate wat hoger meestal
hm ja ik kan modi ofzo uitzetten waardoor ik hogere fps kan kiezen, maarja als mijn monitor het niet ondersteund wat moet je dan
Sjah schreef op 29 July 2003 @ 20:36:
Ik heb geloof ik eens ergens gelezen dat dat probleem met dat verschuiven te maken heeft met directx. Maar hopen dat ms er eens iets aan doet, in de volgende windows versie bijv. Op gelijke resoluties gaat alles prima, maar met 2 verschillende benje de lul als je een game start .Behalve als je de secundaire monitor linksboven plaats (heb ik gelukkig).
Ik heb hem rechtsboven staan :(

misschien dat de nieuwste directx 9 een oplossing voor heeft, zal hem wel installeren later..

[ Voor 7% gewijzigd door Dextourius op 29-07-2003 21:21 ]

Pagina: 1