Toon posts:

Probleem met serv U in combinatie met router

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een edimax router aangeschafd, deze deeld mijn internet over 2 computers.
pc 1 krijgt automatich een ip : 192.168.2.100.
pc 2 heb ik een vast ip gegeven: 192.168.2.105

ik heb hem een vast ip gegeven omdat ik serv U wilde draaien.

ik heb op mijn router bij adress mapping mijn vaste ip doorgepoort tussen 192.168.2.103 tot 192.168.2.106

en verder heb ik bij virtual server ook ingesteld voor 192.168.2.105 dat pooprt 21 word doorgestuurd.

maar nu werkt het voor geen meter..ik kan niet van buiten af op mn pc komen, heeft iemand een oplossing ? of mischien een ander id of programma wat wel kan?

ik hoor het graag. gr arjan

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 20:30

Super_ik

haklust!

Het Grote Poortmappingsverhaal

en waarom gemappen naar een range :? volgens mij kan da nie eens :P

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Super_ik schreef op 28 juli 2003 @ 20:33:
Het Grote Poortmappingsverhaal

en waarom gemappen naar een range :? volgens mij kan da nie eens :P
dit staat erboven:

Network Address Translation (NAT) allows IP addresses used in a private Local Area Network (LAN) to be mapped to one or more Public IP Addresses used in the public, global Internet. This feature limits the number of Public IP addresses required from the ISP and also maintains the privacy and security of the Local Area Network. The Broadband router allows one or more Public IP Address(es) to be mapped to a pool of local Pirvate IP Address(es).

maar snap er niks van.

Verwijderd

Lijkt erg op het probleem wat ik ook had:
Ga naar de settings tab van de ftp-server die je hebt aangemaakt in Serv-u. Vink 'Allow passive mode data fransfers, use... ' AAN. Vul vervolgens bij het IP-nummer het IP nummer in dat je van je ISP hebt gekregen (het ip nummer waarmee je router/modem verbonden is met je provider).

Nu zou je van buiten af weer toegang moeten hebben. Mocht het binnen je eigen netwerk niet werken, dan moet je pasv-mode uitschakelen in je ftp-client.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

Klippy

Still Game

Kan je bij je router geen PC naam opgeven ipv IP adres? Hoeft die iig geen vast IP te hebben.

Maarja maakt niks uit, je moet iig poort 21 en 20 (!) open zetten, alletwee zijn nodig, 1 voor data en 1 voor control.

Probeer eens of je vanaf de PC waar Serv-U draait verbinding kan maken met de FTP via 'localhost'.
Als dat gaat is 't idd een router probleem, anders ligt 't aan Serv-U, in dat geval kan het helpen om net geen IP adres in de vullen in Serv-U.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
LiquidSilver schreef op 28 July 2003 @ 20:49:
Kan je bij je router geen PC naam opgeven ipv IP adres? Hoeft die iig geen vast IP te hebben.

Maarja maakt niks uit, je moet iig poort 21 en 20 (!) open zetten, alletwee zijn nodig, 1 voor data en 1 voor control.

Probeer eens of je vanaf de PC waar Serv-U draait verbinding kan maken met de FTP via 'localhost'.
Als dat gaat is 't idd een router probleem, anders ligt 't aan Serv-U, in dat geval kan het helpen om net geen IP adres in de vullen in Serv-U.
connecten via localhost gaat niet. en poort 20 heb ik ook open gezet, heb dat vinkje ook aangezet van een bericht hierboven maar werkt allemaal niet.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 20:58:
[...]

Mensen, heel hartelijk bedankt, het is gelukt !!!!!!!!!!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 20:58:
[...]

Mensen, heel hartelijk bedankt, het is gelukt !!!!!!!!!!
Zeg ff wat 't probleem was dan, is ook handig voor de rest :>

[ Voor 19% gewijzigd door Klippy op 28-07-2003 21:08 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gewoon, port 20 en 21 keihgard forwarden naar de Pc die de FTP server draait, staat gelukkig ook niet tig maal in de FAQ of de search ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.