Verwijderd

Topicstarter
Wie kan er iets vertellen over het verschil in snelheid tussen de verschillende merken CF-kaartjes ?

Ik ga er morgen 2 aanschaffen (256 en 128) maar de prijzen lopen nogal uiteen.

Sandisk 256 MB - € 85,
Dane Elec 256 mb - € 59
Kobishi 256 MB - € 119

Jenoptik 128 mb - € 30
Sandisk 128 mb - € 43,
Dane Elec 128 MB - € 29

Hoe is julie ervaring met de verschillende merken, wat zijn de snellere kaartjes en welke de minder snelle.

En ik las ergens iets dat je met een snel kaartje langer kunt filmen.
Mijn Canon Powershot G2 kan 30 seconde film opnemen, maar met een sneller kaartje kon dat veel langer zijn ?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 20:09:
En ik las ergens iets dat je met een snel kaartje langer kunt filmen.
Mijn Canon Powershot G2 kan 30 seconde film opnemen, maar met een sneller kaartje kon dat veel langer zijn ?
Ik durf je zo al te zeggen dat hier weinig van zal kloppen. Iig is het met mijn A70 niet het geval.

Voor een vergelijk, kijk eens bij http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/ om te zien waar verschillen in snelheid kunnen zitten.
Overigens is snelheid pas echt van belang bij de duurdere modellen, zoals de 10D van Canon en dergelijke toestellen. :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

laat maar, traag :P

[ Voor 91% gewijzigd door Remy op 28-07-2003 20:13 ]

LinkedIn
Instagram

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wat ik nog wel wil toevoegen, koop voor een normaal digitaal toestel geen duur geheugen "omdat het dan wel goed zal zijn". Dane-Elec bijvoorbeeld is het goedkoopste in jouw rijtje en wordt door heel veel mensen als goed ervaren en is iig niet langzaam voor een G2 :)
offtopic:
Jij hoort ook in DOC te blijven :+

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

SmartDoDo schreef op 28 July 2003 @ 20:20:
[...]
offtopic:
Jij hoort ook in DOC te blijven :+
Moet jij eens opletten hoeveel ik van digicams en opslag-spul weet ;).

Maar even verder ontopic: Farao, wat heb je zelf al uitgezocht aan testresultaten, wat betreft snelheid binnen de cam, en de snelheid om dingen naar je pc over te zetten? En ook over dat snellere kaart = langer filmen, dat lijkt me erg interessant wel ;)

LinkedIn
Instagram

• Miglow
  • Laatst online: 27-02 12:12
Ik heb nog 2x 128 Mb CF kaartjes liggen, Farao. Stuur me even een mail, misschien kan ik je er goedkoop aan helpen.

Sommige mensen kopen ook maar dingen die ze achteraf niet nodig blijken te hebben, hahahaha 8)7

Edit:
Het zijn wel "trage" Sandisk kaarten, na de link hierboven bekeken te hebben :X

[ Voor 18% gewijzigd door Miglow op 28-07-2003 20:28 ]

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dat ik er nu pas mee kom :X maar wellicht heb je wel iets aan de search resultaten

Wat betreft het langer opnemen met sneller geheugen, dat gaat niet op voor jouw G2. Kijk de specificaties maar eens na en je zult zien dat het opnemen van film is begrenst tot 15 fps, max 30/120 sec. Afhankelijk van de resolutie dus 30 tot 120 seconden. Door buffergeheugen maakt het niet uit of je retesnel geheugen erin doet of standaard :)

edit:
Overigens wordt je op je wenken bediend ;) nieuws: Flashgeheugenkaarten roundup door Digit-Life

[ Voor 9% gewijzigd door SmartDoDo op 28-07-2003 22:03 ]

Pagina: 1