wave syncroon met midi laten lopen voor inspelen muziek

Pagina: 1
Acties:

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 17:46
ik zoek een soort programmatje waarmee ik makkelijk midi files kan maken m.b.v
een wave file. Dus ik heb nu een snelle breakbeat die ik willen proggen, dan zou het
makkelijk zijn als ik die wave kan openen, dan de BPM kan bepalen, en dan de file
vertraagd afspelen zodat ik het kan inspelen.

Ik heb programma's geprobeerd als Cubase en Cakewalk maar die geven je (zover ik weet)
geen mogelijkheid om je wave syncroon te krijgen met je BPM van de sequencer.

Het lijkt mij veel gemakkelijker om een nummer in te spelen als je origineel precies meeloopt
ook vanaf een willekeurig punt.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 16:32

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
dat moet zeker wel met cubase en cakewalk kunnen.. jij wil dus je wavefile timestretchen zodat ie klopt met het tempo van een andere track?

volgens mij zat er in Cubase SX wel degelijk een soort van Recycle achtige app

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:44
Wat ik altijd doe is in een programma als Tracktor DJ Studio even de BPM van de wave bepalen en daar de BPM van Cubase naar aanpassen.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 17:46
ik ben nog niet zo heel bekend met beide programma's, heb er al een beetje mee zitten spelen. Cakewalk lijkt me het handigst.

Maar wat ik dan ook wil is dat ie het wave file langzamer kan afspelen zodat ik rustig op mijn keyboard mee kan drummen, het liefst natuurlijk 1 maat in een loop.