Toon posts:

Mailprogramma dat verzonden emails bevestigd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een programma waarbij je kunt zien wanneer de verzonden email is ontvangen??
En dan bedoel ik niet de bevestigings functie van Outlook, want dan kan je gewoon als ontvanger kiezen om geen bevestiging te zenden.

Het liefst een pop-3 gebaseerd programma.

In verband met controle van mede studenten wil ik dit graag weten. En smoesjes van 'ik heb mijn mail 3 dagen niet gelezen' kunnen dan niet meer.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Zover ik weet kan dit niet, alleen bij Exchange weet ik dat het automatisch gaat. Daar kun je niet kiezen.

Wat misschien handig is, als je ervaring hebt met php en mysql, is een database opzetten en in een mailtje dat je stuurt per persoon een plaatje met speciale gegevens erin zet (html e-mail) die iets in je database invoert waardoor je het uit kunt lezen.

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 11:51
En wie moet dat programma installeren dan? Al die studenten? Want ik kan in mijn Outlook Express instellen dat er geen leesbevestigingen moeten worden gestuurd. Dan heeft het geen zin dat jouw programma erom vraagt: je krijgt 'm toch niet.....of zie ik dit verkeerd?

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Zolang de server / gebruiker niet reageren kan je het ook niet opvangen.
Met exchange moet je op 1 server zitten
PHP scripts kan je niet clientside uitvoeren, en ik weet niet of je een iframe kunt zetten in een mail. (dan kun je gewoon een website openen met dus script)

• Dennis
Denker schreef op 28 July 2003 @ 19:28:
Dan heeft het geen zin dat jouw programma erom vraagt: je krijgt 'm toch niet.....of zie ik dit verkeerd?
Dat zie je niet verkeerd, daarom is mijn oplossing volgens mij de enige. Adverteerders doen dat ook met hun spam, zodat ze weten dat een e-mailadres bestaat.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
elke ontvangende mailserver kan je zo instellen dat ie geen leesbevestigingen de deur uit doet, (ook clients)

maw: hier heb je dus niks aan, dit is niet te omzeilen

A wise man's life is based around fuck you

• Dennis
Overigens, de oplossing die ik aandraag werkt niet meer vanaf Outlook 2003, Microsoft had dat ook door namelijk.

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Je bent zojuist tegen de grootste beperking aangelopen die standaard open internet mail heeft. 0,0 aan verificatie.
De enige methode is door iedereen op een zelfde email systeem te krijgen die dit wel ondersteund. Maar dan moeten ze dus allen dezelfde client gebruiken.
Deze systemen bestaan wel, maar zijn voor normaal publiek niet te koop.

Hellaas.
De optie van DCC vind ik Hmm,.. niet netjes.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Tenzij je je studenten allemaal een satelliet terminal wilt aansmeren, dan mag je me morgen eff bellen,,.. :)

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Dennis
Niet netjes als oplossing of niet netjes in de zin van privacy? In het eerste geval, kom met iets beters ;).

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Ik bedoelde privacy.
En ik heb wel een oplossing maar die is Commercieel, en denk ik onbereikbaar voor een studenten opzet.
AMOS Mail is een 32 bit communicatie systeem met onderliggende basis een structuur van Postoffices. Alle verkeer welke direct tussen Postoffices uitgewisseld word wordt bijgehouden en ja kan dus direct 'delete unread' 'read' etc zien.
Het is ontwikkeld voor de Maritieme industrie, en daar ligt de focus altijd bij 'weten' en niet 'denken dat'.
Er is een gratis basis versie, met centrale hub als mail centre, maar alleen voor Inmarsat satelliet gebruikers via het bedrijf.
,...Vandaar. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door ReLight op 28-07-2003 19:48 . Reden: typo's |:( ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-09 17:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Maak er HTML mail van. Zet er een linkje in naar een PHP pagina waar je een counter script hebt draaien. Geef iedereen in z'n mail een unieke code mee en laat die tellen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Moeten ze wel HTML aan hebben staan :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:28

samo

yo/wassup

en online zijn als de email gelezen wordt.
Misschien een e-mail sturen met:
NIEUWSBRIEF:
klik hier! ---> link naar php counter page + nieuwsvbrief
en dan d.m.v. unike code (veel werk) of email adres in laten loggen

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 13:52
Of gewoon een link sturen waar ze de mail kunnen lezen. En dan die daar bijhouden. (adhv. meegegeven parameters)

let the past be the past.

• Atropos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 19:16
Misschien msgtag wat voor je ? zie http://www.msgtag.com/home/
Pagina: 1