Toon posts:

Chello verbinding [vervolg]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nah, paar dagen voor mijn 2 weken durende vakantie werd er dus gebeld dat het probleem ruis was en dat het inmiddels is opgelost. Alles ging goed en ik ging tevreden op vakantie. Twee weken later bij terugkomst, is dat ")$"!($!_$!$)("_!)"_ gare kut chello weer helemaal gaar. Modem disconnect nog steeds paar keer per dag (soms wel soms niet, komt volgens mij omdat een aantal chello's abonnees hierow op vakantie zijn) maar toch, nog steeds dezelfde problemen.

Ik besloot het een week aan te zien maar de problemen zijn vandaag tot een hoogtepunt gekomen. Normaal Counter-Striken is niet meer mogelijk, en mn vertrouwen in mn internetconnectie is gezakt naar het 0-punt.

Ik dus bellen, en deze aardige meneer stuurde een monteur naar mij toe voor aanstaande vrijdag (vrijdag pas? hebben ze maar 1 monteur ofzo?, één monteur kan toch wel een aantal tientallen problemen oplossen per dag? Of zie ik dat verkeerd, maarja). Ook vertelde deze meneer mij dat als het probleem aan mij lag dat de kosten voor de monteur in rekening worden gebracht.

Naja beetje vertrouwen in de monteur dan maar.

Nu is mijn vraag, wat kan ik nog meer doen als afwachten? Kan ik het zelf ook fixen of iets aanpassen oid. Kan ik de kosten terug eisen van de afgelopen 6 weken met problemen? Alle suggesties en opmerkingen + allle hulp zijn welkom!

Ik word strontziek van Chello :@

Verwijderd

Heb dit zelf ook meegemaakt. Bij mij is ook een monteur geweest en nadat die binnen had gekeken is die even naar een of andere centrale geweest (had niks veranderd binnen, alleen modem gereset wat ik al tig keer had gedaan!) en opeens was de verbinding goed, voor wel 3 hele dagen! daarna begon het gezeik weer van voor af aan...en UPC maar volhouden dat het aan mij lag en dat ik dus moest betalen terwijl er niks binnen is veranderd.

UPC monteurs zijn zo onprofesioneel, dat is echt niet te geloven.
Ik heb toen tig keer het verhaal aan UPC uitgelegd maar ik moest betalen, terwijl mijn verbinding nu nog steeds bagger was (oke, hij had het wel 3 hele dagen goed gedaan!).

Heb toen gelijk opgezegd en ben naar ADSL overgegaan,
nu nooit problemen...bevalt me vele malen beter.

Verwijderd

Dat is de pest met Chello.
Als het werk, is het oke en op zat plaatsen zelfs snel...
Maar als het niet werkt, of je wilt service of je hebt een vraag die niet in het grote vragenboek staat...

Vergeeet het dan maar! :{

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
heb je een cable versterker toevallig? (dat gaat alleen goed als je, of voor de kabel versterker afsplits of een versterker koopt die 2 kanten op versterkt)
staat je modem niet meer als 1.5 meter van waar de kabel binnen komt? (mag maar 1.5 meter coax kabel zijn officieel.)

toen de monteur bij mij kwam (modem was, na vervanging een paar keer uitgevallen) had hij de verbinding doorgemetem met een apparaat maar dat zag er netjes uit.
toen is hij buiten gaan kijken in zo'n kast op straat, was mijn aansluiting ge-oxideert.
die heeft he vervangen en het werkt nog steeds, zonder PL. (voor modem vervanging wel eens last van)

<--- al 7 jaar teverden chello klant

[ Voor 5% gewijzigd door Countess op 28-07-2003 20:12 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Topicstarter
cable versterker? niet dat ik weet

Coax kabel mocht officieel 10 meter maximaal zijn, en die van ons is stukke korter. Ook werkte het al 3 jaar goed en heeft de hele straat/buurt het zelfde probleem dus dat lijkt me stug!

Ik ga zsm over naar Tiscali ADSL, alleen mn ouders zitte nog met scheiding te kloten, jammerlijk

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:46
Ik heb er ook last van, de laatste tijd. Ik weet niet wat het is. Maar het zal me niet zoveel boeien, het is gewoon irritant. Maar chello, zegt als er verbinding is op het momment dat jij de helpdesk belt, en hun "pingen" jouw, dan is het jouw probleem. Ik had zelf ook een probleem, ik kon dus niet internetten. Ik kreeg wel IP, maar kon niet verder pingen dan de gateway. Nou probeer dat chello maar duidelijk te maken, 2 uur heeft me dat gekost, om die snotapen van de helpdesk duidelijk te maken dat ik kon pingen tot de gateway. Maar toen maar naar de UPC-winkel geweest, en daar heerlijk zitten irriteren, totdat ik zekerheid dat mijn verbinding zou werken.

De helpdesk vertelde me ook gewoon doodleuk, van als uw de enigste bent met dit probleem, ach dan zegt u het toch op... Oftewel klantvriendelijkheid :r. Ik ga denk ik ook zo snel mogelijk over naar bbned, fatsoenlijk internet :).

Verwijderd

Heb je ook een Motorola SB4100 kabelmodem???
Ping een naar je kabelmodem een stuk of 40 keer....
code:
1
ping -n 40 192.168.100.1

Heb je packetelosses???
Waarschijnlijk niet..... Indien wel.... is het idd JOU probleem...
Doe vervolgens eens een 40 pings naar de DNS servers (oa. 212.142.28.66 en 212.142.28.67)
Heb je dan WEL packetlosses??? Dan is het HUN probleem!!
Ik heb het geval van packetlosses ook wel eens gehad....
De verbinding was geen land meer mee te bezeilen...
SMTP ging op time-out
FTP's vielen op time-outs
HTTP was huilen met de pet op....
etc.
Het probleem was alleen het er hun van overtuigen dat het probleem niet hier bij mij intern zat....
Heb toen paar weken mrtg laten draaien met daarin het % packetlosses :)
Zowel intern naar kabelmodem als ook naar de eerstvolgende hop na het kabelmodem alsook de DNS-servers, tweakers.net en een paar andere goeie snelle / stabiele servers (oa. ntp0.nl.net)
Toen ik al die gegevens had wilden ze nog 1 keer zeggen dat het aan mijn kant lag.... heb ze toen ff online de grafieken laten bekijken...
Kreeg vervolgens een monteur over de vloer om kabelmodem te laten vervangen...
Monteur: "Is belachelijk.... is nooit iets mis met die modems. Zal wel aan interne netwerk liggen"
Maar sinds mijn kabelmodem vervangen is, heb ik nooit mee problemen gehad met packetlosses.
Probleem opgelost.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 16:57
Mn zus heeft ook al tijden last van dit probleem en heeft een realtek netwerkkaart..

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:11
Af en toe is hier de connectie gewoon vet slecht, dan is er haast niks te bereiken, dat is soms maar voor een paar minuten en dan gaat alles weer ok... ik wordt dan soms van MSN afgeflikkerd, en kan er na een paar minuten weer op. Soms duurt dit een avondje, maar zo gaat het weer weken goed... en dan ineens is het een paar dagen/weken achter elkaar zo wisselvallig dat internet.

Zou dit aan mij liggen?

Ik heb een terratech modum.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• Countess
mmmm
toen chello net uit kwam met die 2 andere abbo's leek het wel of vanaf die dag de verbinding een stuk brakker werd. veel meer packetloss.
toen 2 weken later is de modem vervangen en werd het STUKKEN better. er draaen nu 2 verschillende modem standaards op sommige delen van het chello netwerk, eurodoc 1.x en 2.0
zou dat het probleem kunnen zijn? zou niet moeten overigens, die 2 standaarts moeten op 1 netwerk tegelijk kunnen werken.

btw, het lijkt altijd de upload te zijn die moeilijk doet.
als ik op rogerwilco aan het chatten/gamen ben blijf ik vaar iedereen horen terwijl ze mij niet konden horen. en dan horen ze ineens alles wat ik in de tussentijd heb gezegt door elkaar heen.
nog iemand zulke ervaringen?

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik met Ventrilo :)

Maar ik dacht dat aan de Ventrilo server lag

iig, A.S. vrijdag komt er WEER een monteur en dan hopen dat ie het voor nog 3 maanden kan fixen, zodat ik tegen die tijd ADSL in orde kan maken :)

Verwijderd

Sinds Hun nieuwe Abbo Is mijn Ping verdriedubbeld.
I rest My case

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:07
Hey WouterSP heb je die rekening betaald? Hopelijk niet. Ik zou, mits ik zeker wist dat het aan hun lag (via interne,externe(dns) ping test) hun met die rekening opzadelen.

Ik heb al enkele jaren @home en heb echt medelijden met jullie chello gebruikers. Hoe asociaal en klantonvriendelijk die monteurs/helpdeskmedewerkers kunnen zijn is niet te geloven. En het ligt zovaak aan de gebruikers volgens chello.

Hier praktisch altijd goede verbinding(hooguit paar daagjes per jaar dat er iets niet echt lekker werkt, soms storinkje ofzo en dan nweekje geemmer) maar verder alles goed. Goeie ping (<50) tot ca 460kiloBYTE/s down(nix pieken maar constant) en (helaas slechts) een upload van 16kiloBYTE/s.

[ Voor 3% gewijzigd door Gody op 29-07-2003 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
WTF

'()$'!"#($!$#"

Kan iemand mij helpen? Ik zal de feiten op een rij zetten.

1. Mn modem gaat steeds offline, paar seconde, meld zich weer opnieuw aan
2. De hele straat heeft er last van (??)

Die monteur kwam mij leuk vertellen dat het geen ruis kon zijn, iets wat de vorige monteur wel opperde!!

Hij heeft een cable optimalizer (? oid) weggehaald, eentje die verdomme de vorige monteur erop gezet heeft????!!!

Enigste wat ik te horen kreeg is WAARDES BLA WAARDES OK GEEN RUIS WAARDES OK

Hij heeft dus de cable optimazer weggehaald en iets ervoor in de plaats gedaan (iets vaags)

MIJN GROTE VRAAG
MOET HET NU WERKEN? JA / NEE
WAS DIT ECHT HET PROBLEEM? JA / NEE

Ik zou het zware onzin vinden als ik nu een rekening krijgt ('meneer u krijgt een rekening als het aan u ligt') want samengevat lag het aan de cable optimazer die verdomme een ANDERE monteur erop gezet heeft?

Help mij!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:11

Wallie

Herr

Gisteravond weer last van 10 tot 50% packetloss naar de gateway toe... :( ik heb eigenlijk geen zin meer om de helpdesk (weer) te bellen, na de vakantie maar eens richting ADSL, Demon 2048/512 ziet er goed uit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wallie op 01-08-2003 14:27 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Topicstarter
idd Demon 2048-512

maar eerst mijn vraag :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 14:31 ]

Verwijderd

ik heb dus hetzelfde gezeur met chello dat een aantal keren per dag mijn verbinding voor 10min. (per keer) wegvalt

monteur is al langs geweest want bij de helpdesk zagen ze dat er inderdaad iets niet klopte
die monteur heeft wat dingen aangedraaid, doorgemeten en wat nieuwe connectoren erop gezet
monteur was verder gratis omdat helpdesk hem naar mij stuurde omdat er verkeerde waardes werden uitgelezen... toen monteur klaar was, waren die waardes weer goed

toen werkte het 2 weken goed en vandaag weer problemen dat ik 3x 10 min. geen internet heb gehad binnen het uur en daarna nog een paar disconnects gehad :(

ik wil nu dus ook naar demon 1024/512 overstappen (echt een mega aanbieding zonder aansluitkosten en gratis ethernetmodem)
ik zag dat je ook met een belbudget abo adsl kon nemen (staat ook op de site bij demon), maar nou moet ik dus ff horen wat de opzegtermijn is van chello en of ik een belbudget abo naast ons upc telefoon abo kan nemen (iemand enig idee of dat kan?)

want ik ben die disconnects nu echt zat hoor... het schiet totaal niet op en het is vreselijk irritant want het is altijd als je net iets op internet wilt doen en dan kan het dus niet omdat de verbinding pleituh is

ow ja... die monteur zei dat als ik problemen hield dat hij dan het modem wilde vervangen, maar ik heb eerlijk gezegd helemaal geen zin om eerst een week op die gast te wachten en dat andere modem te proberen! ik heb het echt helemaal gehad met chello internet

en ik ben trouwens de enige met gezeik hier in de straat... de overburen hebben nergens last van en de paar huizen daarnaast ook niet
alleen een kennis een straat verderop heeft ook problemen
toen die monteur dat kastje in de straat openmaakte, zag ik iets van 5 of 6 aansluitingen zitten, dus zoveel zijn het er niet eens

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 14:49 ]

• PtrO
  • Laatst online: 12-05 00:46
Heb dus ook problemen iig volgens mijn syslogs sedert 22jul03. krijg diverse keren een IP wat dan ca 13sec later weer gereleased wordt. Dit gaat zo'n 5 a 6 keer door over de dag. Vervolgens kapt het Terayon modem er voor een paar uur mee (bovenste rood en onderste 2 knipperen 4ever). Resetten etc., helpt niet.

Vandaag is er helemaal geen verbinding meer. Komende maandag, verdorie de hele middag thuis zitten met dat warme weer, komt er een monteur. Volgens de $helpdesk$ is mijn signaal te sterk en komen ze het modem bijstellen.

Vorig jaar omntrent deze tijd exact hetzelfde gedonder waarna het een hele tijd redelijk (niet goed) is geweest. Veel uitval maar vaak op momenten dat ik niet thuis was. Dus dat boeide niet zoveel.

We wachten nu maar af, hoewel ik nu flink baal. Dit is nu al de zoveelste keer en de kosten (nu over ISDN) lopen maar door. Gelukkig dat ik nog immer me oude vertrouwde XS4ALL in stand hou. Ben nu echt een mllimeter verwijderd van ADSL.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Bij mij idem. Al iets van 3 weken moet ik mijn server echt 2 tot 4 keer per dag restarten omdat de verbinding er weer uit ligt. Ik heb twee weken geleden ook als eens gebeld omdat ie toen helemaal geen IP toegewezen kreeg met DHCP. Ik weet echt veel van computers en die lul van chello ging toch alles met mij langs. Echt niet normaal. Ik zei hem dat hun DHCP server eruit lag. Maar nee hoor, lag niet aan hun. Toen ik de derde keer terugbelde kreeg ik iemand anders aan de lijn, en die wist meteen te vertellen dat de DHCP server eruit lag. En dat had ik dus al een half uur geleden gezegt maar dat was volstrekt niet zo.

Ze zouden afgelopen woensdag in de ochtend ook een nieuw modem komen plaatsen omdat er wegens wijzigingen aan het netwerk nieuwe modems noodzakelijk waren. Nou heb niemand gezien, dus ben om 12.10 maar gaan bellen. De afspraak was op de 28de gecancelled. Die man snapte niet waarom en door wie die gecancelled was. Dus ik heb maar weer meteen € 25,- geclaimt van het Chello garantiefonds. Das nu dus de 3de keer. Heb al twee keer eerder € 25,- terug gekregen.

E.P.M. Linsen

• LauPro
  • Laatst online: 18:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Mensen, meeste problemen liggen bij jou en niet bij Chello/UPC (helaas). Ik heb dit zelf ook gehad en in mijn omgeving heb ik deze problemen ook gezien.

:? Wat moet je doen?
Zorg ervoor dat je kabelmodem vrijwel direct aan die 'groene kabel' hangt (de kabel die je huis binnenkomt dus). Ik heb al zo vaak contructies gezien waarbij iemand 'een paar jaar' geleden 'ff' een coax-kabeltje had getrokken. Als je dat gaat doen dan moet je coax kabel nemen van tenminste 7mm, en probeer alle verbindingen te maken met F-stekkers/bussen.

Zo was het bij ons het geval dat mijn vader 20 jaar geleden een aftakking naar de slaapkamer had gemaakt, de monteur had dus doodleuk na die aftakking (van brak materiaal) het kabelmodem gehangen, tja dat het er af en toe is uitlag was ook niet zo raar (overigens zat die aftakking in de kruipruimte, maar toch). Een tijdje geleden heb ik alles vervangen qua kabels, die groene kabel iets verlengd (6 meter), verbinding met F-stekkers, krimpkous eromheen zodat er geen vocht in kan komen (kruipruimte) hoppa naar de meterkast. Gevolg is nu dat er a) geen kabelmodem in de woonkamer staat b) de kwaliteit van de tv-beelden vééél beter is geworden (zoals het hoort dus) en c) mijn verbinding beter is geworden.

Als je een antenne/kabelversterker hebt moet die ná de aftakking naar het kabelmodem btw, en er kan wel 20 meter coax tussen het kabelmodem en de 'groene kabel' zitten, het ligt er maar net aan wat de kwaliteit van de kabel is.

Mijn internet-verbinding werkt nu dus als een zonnetje, de storingen die ik vroeger had zijn er niet meer.

Overigens heb ik zéér slechte ervaringen met de 'kabel optimisers' oid. Je moet ervoor zorgen dat er geen WCD tussen je kabelmodem en de 'groene kabel' zit, dat is gewoon de beste situatie. Je kan het overigens al zien aan je kabelmodem dat 'ie niks van die standaard WCD's moet hebben, er zit niet voor niks een F-bus op.

Dat je niet kan pingen tot de gateway kan ik snappen. Je nic kan welliswaar een IP hebben, maar dat betekent nog niet dat je een verbinding naar UPC/chello hebt. Probeer je/een buurman is te pingen, die zit namelijk op dezelfde HUB dus dat zou dan wel moeten werken. En dán pas is er wat raars bij UPC.

:? Mijn verbinding valt steeds weg
Meestal heb je dus te maken met vocht in dit geval. Als de avond valt zal de verbinding waarschijnlijk sneller wegvallen dan overdag. En tijdens flinke regenbuien kan het ook gebeuren. Wat je dus moet doen is je connectoren nalopen, en zeker de connectoren in de kruipruimte, en nogmaals: die standaard dingen zijn niet waterdicht, gebruik F-stekkers met een krimpkous. Dan kom je al een stuk verder in de richting.

Wat natuurlijk ook kan voorkomen is dat het 'kastje' verrot is (waar dus alle kabels bijeen komen van de straat). In dit geval moet je wel bij UPC zijn, maar ik denk niet dat dit veel voorkomt, in principe is het TV-signaal gevoeliger voor storingen dan je internet-verbinding. Want ruis merk je sneller snel op dan een download de even stagneert.

[ Voor 8% gewijzigd door LauPro op 01-08-2003 23:44 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Specht
  • Laatst online: 27-04 09:50

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik heb ook al dik 2-3 maanden last van een bagger verbinding. :r
- Downloads gaan niet constant.
- Verbinding valt regelmatig een paar sec. tot min lang weg... -> Modem resetten of restarten van de pc en dan werkt het ineens weer.
- Tijdens multiplayer games geen constante ping, regelmatig uitschieters naar 100 tot 170 ofzo. Tevens ook af en toe packetloss.

Dit stond trouwens laatst op de chello site:

Maandag 21 juli 2003
Problemen met de DHCP servers.
Verleden week is er een probleem ontstaan op de DHCP-server zodat klanten geen juist IP-adres kregen toegewezen. Het probleem speelt nog steeds, maar is onder controle.
De komende week zal het probleem worden verholpen.

Volgens mij komt gewoon door al die nieuwe abo's, want sinds dat ze die shit hebben ingevoerd, heb ik nog vaker last gehad van bovenstaande problemen.
Overigens is het deze week weer wat beter, maar dat had ik de afgelopen 3 maanden wel vaker.
Mooi dat ik binnenkort weg ga bij chello.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Saedbanken > heb je mijn post gelezen? Het probleem dat je beschrijft klinkt me namelijk bekend in de oren en heeft in principe niets te doen met Chello/UPC. Behalve dat probleem met die DHCP-servers, maar een flippende DHCP-server zorgt echt niet voor packetloss en hoge pings. Check is de installatie bij je thuis zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
LauPro zou je mij ook kunne helpen?

Het begint met ::

Time-out wegens ruis in upstream signaal
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.klumper01/led/terayonled/14.gif
OF
Time-out wegens ruis in downstream signaal
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.klumper01/led/terayonled/13.gif

Vervolgens

Zoeken en opzetten downstream verbinding
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.klumper01/led/terayonled/2.gif

Dan werkt het weer, dit soort storinkjes duren vrij kort maar komen vaak voor..

Mn buren hebbe laatste dagen geen last gehad van storinkjes, denk ik

Duid dit erop dat de modem kapot is? (Ik: Als het nog niet werkt, wat zou het probleem dan kunnen zijn? Monteur: dan zou het modem kapot kunnen zijn)

HELP!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
BTW: soms krijg ik ook deze

Kwaliteit downstream signaal niet o.k.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.klumper01/led/terayonled/17.gif

Waarna hij weer gaat zoeken en opzetten van de downstream verbinding ..

Verwijderd

Topicstarter
OMFG GG GOEDZO CHELLO GOEDZO

Die fucking kneus monteur heeft een KAPOTTE splitter eropgezet, WEG INET, WEG TV, GG

Monteurs moeten fixen niet de boel nog verder verneuken!! IK BEN STRONTZIEK VAN CHELLO

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:48
Gody schreef op 29 July 2003 @ 14:44:
Hey WouterSP heb je die rekening betaald? Hopelijk niet. Ik zou, mits ik zeker wist dat het aan hun lag (via interne,externe(dns) ping test) hun met die rekening opzadelen.

Ik heb al enkele jaren @home en heb echt medelijden met jullie chello gebruikers. Hoe asociaal en klantonvriendelijk die monteurs/helpdeskmedewerkers kunnen zijn is niet te geloven. En het ligt zovaak aan de gebruikers volgens chello.

Hier praktisch altijd goede verbinding(hooguit paar daagjes per jaar dat er iets niet echt lekker werkt, soms storinkje ofzo en dan nweekje geemmer) maar verder alles goed. Goeie ping (<50) tot ca 460kiloBYTE/s down(nix pieken maar constant) en (helaas slechts) een upload van 16kiloBYTE/s.
Wacht maar af als het bij jou eens fout gaat
Ik heb @home maar heb ook niks dat problemen
3 keer een monteur niet op komen dagen
Dag halve snipperdag:(
Ben nu bezig om die vergoed te krijgen van @home maar kan dit wel vergeten omdat ze het zo in hun voorwaarden hebben gezet dat ze er onderuit kunnen
Alle maar dan ook alle kabel providers zijn het zelfde
De verbinding goed nergens last van maar krijg maar een met hun te maken als het slecht gaat :(

Verwijderd

Topicstarter
Iig, volgens mij gaan ze nu echt over tot actie, ze gaan de alle wijkkasten hier checken, en als het dan nog niet werkt zetten ze er een nieuwe modem op..

TV is ook gewoon kut opeens, vet veel storing

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Lagunaaa: Het TV-signaal en 'Internet-signaal' zitten op dezelfde kabel dus als er ergens een probleem is dan werken beide niet naar behoren natuurlijk. En meestal zit een heel huzienblok (dus ook de buren) op 1 'kastje', daarom hebben je buren er ook last van. Waarschijnlijk zal de oorzaak van de storing een brakke installatie bij iemand thuis zijn.

Wat ik nog wel even wil zeggen is dat dit _absoluut_ niets, maar dan ook niets met Chello te maken heeft. Het probleem ligt in dit geval bij UPC. En denk maar niet dat zit met @home anders is: als 1 van je buren 220v op 'de kabel' zet dan heb jij ook geen signaal meer. Het probleem zit hem in het type kabel die ze hebben gebruikt, coax is namelijk veel te gevoelig voor storingen.

Dat is achteraf praten kan je zeggen, maar ik denk van niet. Dan ga ik een klein beetje naar een andere discussie dus hierbij laat ik het even ;).

• PtrO
Kheb zelf de volgende status, de laatste paar dagen duurt duurt zowat de hele dag:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ooms/tweaks/terayon_status_cable.gif
(Online, Receive & Send knipper continu en er is geen verbinding)

Volgens de helpdesk is het forward signaal te sterk waarvoor een monteur moet komen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Jongens, ik hoor hier de laatste tijd alleen maar gezeik over Chello.
OK, ze zijn niet super, ze zijn misschien niet snel met problemen oplossen, maar dat is er geen 1. Mijn ouders hebben thuis XS4All Fast. Op een bepaald moment een ping van tegen de 1500 ms ping. Ik bellen. Nee meneer, gaat met de eerste stap in de tracert fout, ligt bij KPN. Ik KPN bellen, nee meneer, u komt naar buiten, dus ligt aan uw ISP. Ik XS4ALL bellen. Nee meneer, ligt echt bij de KPN. Ik namen gaan vragen, en onderzoeken. Uiteindelijk gaf de KPN toe, en jawel, na 3 dagen, EINDELIJK, het probleem opgelost. KPN weet van niets, XS4ALL weet van niets. Kortom, die gasten zijn net zo hypocriet als UPC is volgens de verhalen hier. Chello draait hier bij mij als een speer. Chello+ weliswaar, maar het na enige startproblemen loopt het echt perfect (problemen met een dag opgelost).
Aansluiting zelf aanvragen via UPC. Donderdag aangevraagd: Aankomende dinsdag tussen 12:00 uur en 17:00 uur komt er iemand langs. Monteur komt, oh, ik zie dat de wijkkast niet open is gezet, ik ga even bellen (rond 16:00 uur). Oh, meneer, er komt vandaag nog iemand de retourtap open zetten. Tegen 17:15 uur, de bel. Monteur van UPC. Uw PC zou online moeten zijn. En jawel, ik heb internet. Keurige service.

Je hoort hier gewoon de laatste tijd alleen maar slechte verhalen van UPC. Er gebeurt genoeg goeds. Hetzelfde merk ik de laatste tijd ook met andere dingen. Telefoon aansluitingen, inet aansluitingen, you name it. Echt hypocriet vind ik zelf.

Het is echt alsof wij Tweakers hier alleen maar slechte ervaringen kunnen delen met anderen, en alsof we ons er voor schamen dat we met sommige dingen goede ervaringen hebben. Bah...

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:38

Houston3

ole

wat een bekend probleem, ik heb ook continue disconnects de hele dag door en steeds heel kort maar soms wel 10x in 15 min, ik had gebeld en er zou een monteur langskomen, helaas heb ik die nooit gezien, weer gebeld en toen zouden ze de volgende dag een monteur sturen, ook die heb ik nooit gezien. ik heb ge-e-maild maar ik krijg alleen maar berichten van: uw bericht is ontvangen blahblah en wordt doorgestuurd naar de juiste afdeling, ook hier hoor ik niets meer van. Heb ik nogmaals gebeld en toen zou ik doorverbonden worden met de technische dienst oid maar zelfs dat schijnt te moeilijk.

Ik ben nu bestwel radeloos aangezien mn inet zo brak is en er gewoonweg niet wordt gereageerd op mn emails/telefoontjes/whatever
Mijn ervaring met upc is gewoon gaar, van mij mag dat hele bedrijf door de stront zakken.

• Countess
een chello monteur is bij mij 2 keer langs geweest.
alle 2 de keren stipt op tijd en ze waren ook zo klaar (1 keer nieuw modem installeren, en 1 keer om een probleem te verhelpen).
ook als je ze belt (en dan bedoel ik niet om piek tijd van 5 tot 8 ofzo) krijg je bijna altijd meteen iemand aan de lijn, of "1 wachtende voor u". zeer netjes.

alleen e-mail werkt nog niet helemaal zoals het hoort, maar dat is bijna standaart bij bedrijven.

als ze bij jouw niet op komen dagen, controleer dan je adress gegevens daar of zoiets.
en ging het mis met door verbinden, probeer dan nog eens.
ze zijn recentelijk ook overgegaan op een nieuw klanten systeem, en elke overgang is moeilijk.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 15:58

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 19:43:
OMFG GG GOEDZO CHELLO GOEDZO

Die fucking kneus monteur heeft een KAPOTTE splitter eropgezet, WEG INET, WEG TV, GG

Monteurs moeten fixen niet de boel nog verder verneuken!! IK BEN STRONTZIEK VAN CHELLO
Dat test je toch ter plaatse, als de monteur nog met zijn neus op zijn eigen geklooi gedrukt kan worden? ;)

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• dontcare
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

LauPro schreef op 03 August 2003 @ 22:24:
Wat ik nog wel even wil zeggen is dat dit _absoluut_ niets, maar dan ook niets met Chello te maken heeft. Het probleem ligt in dit geval bij UPC.
Bij wie het probleem ligt boeit toch totaal niet ? jij neemt een dienst af van chello en dat die de lijnen "huren" van UPC is jou probleem niet , dus het probleem ligt wel degelijk bij chello.

.Quod me nutrit me destruit.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

dontcare schreef op 04 August 2003 @ 02:16:
[...]
Bij wie het probleem ligt boeit toch totaal niet ? jij neemt een dienst af van chello en dat die de lijnen "huren" van UPC is jou probleem niet , dus het probleem ligt wel degelijk bij chello.
Nee het probleem ligt bij de kabels/brakke installaties en daar zijn UPC en deels de bewoners verantwoordelijk voor. Chello heeft in dit geval en wel een probleem, alleen dat ligt niet aan Chello - dát wil ik wel even duidelijk hebben.

Een voorbeeld: Jij koopt een nieuwe BMW, je verwacht dus dat die auto goed rijdt. Vervolgens gooi jij er 'rotte' benzine in die je hebt getankt bij een benzinestation. En dan geef je de schuld aan BMW dat de auto helemaal niet goed rijdt. Dan vraag ik je: is het redelijk dat BMW jouw probleem gaat oplossen? Ljikt mij niet, hooguit advies geven.

Nu Chello: Je wilt een internetaansluiting. De monteur sluit het kabelmodem aan (daarvoor wordt de monteur betaald, grofweg: het aansluiten van het kabelmodem en de kabel naar de computer) en het werkt. Na een tijd ontstaan er problemen, maar het is echter zo dat deze problemen worden veroorzaakt door een slechte installatie of andere apparatuur die de boel verstoort op de kabel. Deze storingen vinden allemaal plaats binnen jouw huis, vind je het dan nog redelijk dat 'Chello' de schuldige is omdat de El Cheapo antenneversterker de boel verstoort? Of door de slechte bekabeling, of de slechte connectoren of dat ene aansluitpunt dat je op zolder hebt gemaakt of door dat TV'tje voor in de slaapkamer dat je verleden jaar gekocht hebt op de rommelmarkt? Is het dan nog redelijk om van Chello te verlangen dat ze die - ik zeg het maar even heel direct - stommiteiten maar op moeten lossen?

Ik hoop dat je nu begrijpt wat mijn punt is.

• RobertJ
  • Laatst online: 10-05 23:16
Nee ben ik het niet mee eens....

Het is net zo simpel als het door hem gesteld word, je neemt internet af van hun, dan moeten zij dat maar regelen, dan doen ze daar maar eventjes VOOR jou... Want nu krijg je idd dat ze mekaar de zwarte piet gaan toespelen en dan word je steeds van het kastje naar de muur gestuurd...

Voorbeeld:

Dag meneer UPC, u spreekt met CHELLO, onze klant nr XXXXXX heeft een brakke kabel, kunnen jullie dat ff fixen??? Prima! Groeten uit uw dochterbedrijf!!

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

Opzegtermijn van Chello:
De maand waarin je het abo opzegt+ nog een extra maand.
Dus als jij 30 augustus opzegt hoef je vanaf 1 oktober niet meer te betalen.
Als je op 5 augustus opzegt hetzelfde.

En idd ik had ook Chello, nu DSL. Ga bij BBNED, niet bij KPN.
Oh ja en ik heb in December opgezegd, modem netjes in februari ingeleverd en nu nog steeds mijn borg niet terug. En heel eerlijk gezegd interesseert me die 100 (gulden) niet dat heb ik er wel voor over om niks meer met Chello te maken te hebben.

Ik heb nu Cistron. Werkt ook niet 100% altijd hoor. Ik speel 15 uur per dag online (jaja ik weet het mam) dus als Cistron eruit crasht merk ik het ook meteen. Het verschil is echter dit: Chello crashte er elke week wel 10 keer voor een paar minuutjes uit. Cistron is er in 8 maanden 2x uitgecrasht.
Chello wil ik bellen maar dat duurt 20-30 minuten.
Cistron bel ik, en in dezelfde minuut heb ik iemand aan de phone die dus ook ECHT verstand heeft van wat ik zeg.

En nog even dit: Chello zegt dat het aan UPC ligt en UPC zegt dat het aan Chello ligt. Bij Cistron zeggen ze dat het aan BBNed ligt en dat ze wel even opbellen. Dan belt Cistron 10 minuten later op en vraagt of BBNED het probleem heeft opgelost en dat hebben ze dan daadwerkelijk ook gedaan. Dus het KAN WEL.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 05:45 ]

• PtrO
LauPro schreef op 04 augustus 2003 @ 03:14:
[...]
Nee het probleem ligt bij de kabels/brakke installaties en daar zijn UPC en deels de bewoners verantwoordelijk voor. Chello heeft in dit geval en wel een probleem, alleen dat ligt niet aan Chello - dát wil ik wel even duidelijk hebben.

Een voorbeeld: Jij koopt een nieuwe BMW, je verwacht dus dat die auto goed rijdt. Vervolgens gooi jij er 'rotte' benzine in die je hebt getankt bij een benzinestation. En dan geef je de schuld aan BMW dat de auto helemaal niet goed rijdt. Dan vraag ik je: is het redelijk dat BMW jouw probleem gaat oplossen? Ljikt mij niet, hooguit advies geven.
FF voor de duidelijkheid. Chello is van UPC. Dat UPC om allerlei vage redenen hun Internet ativiteiten in een aparte BV hebben ondergebracht is niet mijn pakkie aan. Zou toch te zot zijn. Gooi bepaalde activiteiten in een andere BV en vervolgens ga je het spel balletje-kaatst-balletje spelen.

Overigens zal de autofabrikant wel degelijk mijn problemen moeten oplossen immers zij verkopen auto's die geacht worden te kunnen rijden op brandstof verkregen bij reguliere tankstations. Op die basis heb ik die auto gekocht.
Is de kwaliteit van de brandstof een probleem dan vertelt de fabrikant mij vooraf maar wat ik dan wel en waar moet tanken.
Het is een ander verhaal wanneer ik gewoon de verkeerde brandstof tank.
Nu Chello: Je wilt een internetaansluiting. De monteur sluit het kabelmodem aan (daarvoor wordt de monteur betaald, grofweg: het aansluiten van het kabelmodem en de kabel naar de computer) en het werkt. Na een tijd ontstaan er problemen, maar het is echter zo dat deze problemen worden veroorzaakt door een slechte installatie of andere apparatuur die de boel verstoort op de kabel. Deze storingen vinden allemaal plaats binnen jouw huis, vind je het dan nog redelijk dat 'Chello' de schuldige is omdat de El Cheapo antenneversterker de boel verstoort? Of door de slechte bekabeling, of de slechte connectoren of dat ene aansluitpunt dat je op zolder hebt gemaakt of door dat TV'tje voor in de slaapkamer dat je verleden jaar gekocht hebt op de rommelmarkt? Is het dan nog redelijk om van Chello te verlangen dat ze die - ik zeg het maar even heel direct - stommiteiten maar op moeten lossen?

Ik hoop dat je nu begrijpt wat mijn punt is.
Nee niet echt. Per definitie heb je eigen kabels in huis en wat dies meer. UPC/Chello moet dan maar een werkwijze hanteren of vooraf instructies opstellen die dat soort problemen voorkomt, oplost danwel ontdekt en evt. factureerd.
Zou wat te makkelijk zijn: Ik heb een probleem en UPC/Chello zegt tegen mij "zal wel aan uw eigen kabels liggen, die heeft U toch ? daaaag".

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 19:56
Monteurs, vertel me er niets van, ik heb hier 1 maand zonder stabiel internet, en 3 weken zonder internet at all gezeten, volgens de logs in de modem kon er geen upstream connectie gemaakt worden (http://192.168.100.1/logs.html ) hiervoor heb ik 5 monteurs over de vloer gehad, die of in de wijkcentrale even gekeken had naar ruis of ergens anders gekeken had, er werdt continue gezegt nu is het goed, een keer was de monteur nog niet eens goed in zijn auto of de verbinding klapte er alweer uit. na 7 monteurs afspraken waar er 3 niet nagekomen waren vanuit chello zijn kant heb ik zelf de modem eraf gehaald en losgekoppeld voor de volgende monteur, met het boodschap dat hij hem per direct mag vervangen, in eerste instantie zei hij 'dat maak ik wel uit' maar besloot toch maar te doen wat ik hem vertelde, sindsdien op een algemene storing na geen problemen meer.

• Houston3

Houston3

ole

Countess schreef op 04 August 2003 @ 00:38:
een chello monteur is bij mij 2 keer langs geweest.
alle 2 de keren stipt op tijd en ze waren ook zo klaar (1 keer nieuw modem installeren, en 1 keer om een probleem te verhelpen).
ook als je ze belt (en dan bedoel ik niet om piek tijd van 5 tot 8 ofzo) krijg je bijna altijd meteen iemand aan de lijn, of "1 wachtende voor u". zeer netjes.

alleen e-mail werkt nog niet helemaal zoals het hoort, maar dat is bijna standaart bij bedrijven.

als ze bij jouw niet op komen dagen, controleer dan je adress gegevens daar of zoiets.
en ging het mis met door verbinden, probeer dan nog eens.
ze zijn recentelijk ook overgegaan op een nieuw klanten systeem, en elke overgang is moeilijk.
ik weet niet of dit deels een reactie is op mij, maar jij zegt dat ik het adres moet checken, maar denk jen iet dat als de rekening hier aankomt dat mijn adres wel bekend is ? en over het bellen ik heb al 3x gebeld totaal een uur a 10 eurocent perminuut is 6 euro en dan is er nog niets gebeurd, en dat excuus van die overgang op een nieuwe klantensysteem is nou wel onzin aangezien ze ook een prijsverhoging kunnen doorvoeren voor de verbeterde service

Verwijderd

mijn internet valt steeds uit, het lijkt perfect te werken. Maar als ik bijv. Kazaa aan laat staan en ben even een uurtje weg is mijn internet verbinding ook weg. Lampjes blijven gewoon groen e.d Niks aan de hand lijkt het, dan moet ik me PC even uitzetten, modem resetten en hij werkt weer. Is ook irritant, iemand idee hoe dit kan? :)

ook chello

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

PtrO schreef op 04 augustus 2003 @ 11:05:
[...]
zal de autofabrikant wel degelijk mijn problemen moeten oplossen immers zij verkopen auto's die geacht worden te kunnen rijden op brandstof verkregen bij reguliere tankstations. Op die basis heb ik die auto gekocht.
Is de kwaliteit van de brandstof een probleem dan vertelt de fabrikant mij vooraf maar wat ik dan wel en waar moet tanken.
Het is een ander verhaal wanneer ik gewoon de verkeerde brandstof tank.
Grappig dat je dit aanhaalt want dit is juist wat er in de praktijk gebeurt: de kabels en connectoren die te koop zijn in menig bouwmarkt/supermarkt zijn van zulke belabberde kwaliteit dat de boel gaat storen. En dat ís te koop in 'reguliere winkels'. Ik vind het dan niet de schuld van UPC/Chello dat het signaal stoort omdat men slecht materiaal aanschaft.
Nee niet echt. Per definitie heb je eigen kabels in huis en wat dies meer. UPC/Chello moet dan maar een werkwijze hanteren of vooraf instructies opstellen die dat soort problemen voorkomt, oplost danwel ontdekt en evt. factureerd.
UPC geeft ook advies over het gebruik van welke kabels en welke connectoren. Alleen luistert hier blijkbaar geen hond naar omdat bijvoorbeeld de 5mm coax kabel nog steeds in de praktijk wordt toegepast. UPC adviseert een coaxkabel van minimaal 7mm dikte en metalen connectoren (niet die plastic rommel). Loop nu is voor de gein naar jouw tv en kijk is wat voor een kabel je daar hebt gebruikt en welke connectoren - in 99% van de gevallen troep dus.

Het feit dat het kabeltje naar de TV toe uit troep bestaat geeft dus aan dat de rest van het circuit hoogstwaarschijnlijk ook met belabbert materiaal is uitgerust - om het maar even netjes te zeggen.

Dat veel mensen dit niet weten kan ik begrijpen, daarvoor kan je een aannemer of een installateur inhuren. Het is toch altijd wel raar dat het bij net nieuw opgeleverde huizen wél allemaal in orde is. Dat komt omdat de boel is aangelegd door mensen met verstand en die mensen gebruiken gewoon degelijk materiaal.

Ik blijf er gewoon bij dat alles wat je aan die 'groene kabel' hebt gehangen jouw pakkie an is. En het is dan ook niet de verantwoordelijkheid van Chello/UPC om dat op te lossen.
Zou wat te makkelijk zijn: Ik heb een probleem en UPC/Chello zegt tegen mij "zal wel aan uw eigen kabels liggen, die heeft U toch ? daaaag".
Helaas is dit dus meestal wel het geval, schakel dan iemand met kennis in om het probleem op te sporen. UPC levert enkel het signaal en het is dan aan jou om dat signaal netjes naar je TV of andere apparatuur te 'transporteren'.

@th4_d0n: Loop het circuit is na en vervang eventuele brakke kabels en connectoren/wcd's door degelijk materiaal en probeer het dan nog is.

[ Voor 12% gewijzigd door LauPro op 04-08-2003 15:20 ]

• PtrO
PtrO schreef op 03 August 2003 @ 23:14:
Kheb zelf de volgende status, de laatste paar dagen duurt duurt zowat de hele dag:
[afbeelding]
(Online, Receive & Send knipper continu en er is geen verbinding)

Volgens de helpdesk is het forward signaal te sterk waarvoor een monteur moet komen.
Aansluiting gerepareerd :) door een snel en correct werkende monteur, chapeau.
Oorzaak dat het retourkanaal niet functioneerde was een geöxideerde connector die nu los -en weer vastgedraait is in de de wijkkast.

Aanvulling: ik durf nu te stellen dat mijn kabels en volmetalen connectoren blijkbaar beter zijn dan die van UPC. a) geen last van oxidatie etc. en b) m'n kabels (hele dikke coax van de Praxis) zijn tenminste niet brak.

[ Voor 17% gewijzigd door PtrO op 04-08-2003 16:46 ]

• Mr.B
  • Laatst online: 20:25
Ik vind dit echt vreemd, ineens heb ik bij alle spellen en bij alle servers een ping van 150+.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben ? (omg. arnhem)

Het is overigens sinds vanmiddag, toen had ik af en toe vlagen met ping van 60, maar dit is niet te spelen.

Maakt soms wel eens een foto ...

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00
hmz bij mij was alleen 1x de voeding gaar van mijn lancity. Die is vervangen en en hij werkte weer. :Y)

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
ja zeker, ik zit ook op arnhem.chello en op dit moment ping ik rond de 180, ik heb het sinds etenstijd

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05-2025
Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 19:39:
ja zeker, ik zit ook op arnhem.chello en op dit moment ping ik rond de 180, ik heb het sinds etenstijd
Hiero ook. Moet je op chelloo.com eens naar de meters kijken; http://www.chelloo.com/chellometer/info.html

ff bf1942 gespeeld ping van 175

[ Voor 6% gewijzigd door Eindhoven657 op 04-08-2003 19:44 ]

Verwijderd

ik zit in brabant en heb op dit moment ook trage verbinding en hoge pings in games.
velen games die ik ken die chello heeft, hebben nu allemaal trage verbinding :(

• Eindhoven657
Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 19:46:
ik zit in brabant en heb op dit moment ook trage verbinding en hoge pings in games.
velen games die ik ken die chello heeft, hebben nu allemaal trage verbinding :(
Hier in eindhoven :+

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Aug 4 2003 om 19:48:39 UTC+0200)

Download : 82.4 KByte/sec - normaal 150
Upload : 16.0 KByte/sec - altijd 16
Connection : 127.0 Conn/min - normaal +- 800
Ping test Nederland : 220.0 ms - WOW

Verwijderd

Topicstarter
Wtf is er aan de hand?

• PolarBear
  • Niet online
LauPro schreef op 04 August 2003 @ 15:16:
Grappig dat je dit aanhaalt want dit is juist wat er in de praktijk gebeurt: de kabels en connectoren die te koop zijn in menig bouwmarkt/supermarkt zijn van zulke belabberde kwaliteit dat de boel gaat storen. En dat ís te koop in 'reguliere winkels'. Ik vind het dan niet de schuld van UPC/Chello dat het signaal stoort omdat men slecht materiaal aanschaft.
Probleem is echter dat niet alleen de installatie van de persoon met UPC/Chello problemen kan veroorzaken. De buurman kan ook een prachtig COAX netwerk in het huis maken met als gevolg dat hij een supergrote antenne in huis die ruis op het kabelnetwerk verzorgt.
Het feit dat het kabeltje naar de TV toe uit troep bestaat geeft dus aan dat de rest van het circuit hoogstwaarschijnlijk ook met belabbert materiaal is uitgerust - om het maar even netjes te zeggen.
En dat heeft invloed op de up&downstream van het modem. Nee, als de juiste splitter tussen de "groene" kabel zit.
Ik blijf er gewoon bij dat alles wat je aan die 'groene kabel' hebt gehangen jouw pakkie an is. En het is dan ook niet de verantwoordelijkheid van Chello/UPC om dat op te lossen.
Sterker nog alles na het abonnee overname punt is het pakkie aan van de klant.
Helaas is dit dus meestal wel het geval, schakel dan iemand met kennis in om het probleem op te sporen. UPC levert enkel het signaal en het is dan aan jou om dat signaal netjes naar je TV of andere apparatuur te 'transporteren'.
Klopt

Overigens vergeten veel mensen dat het opsporen van signaal problemen knap lastig kan zijn. Niet alleen heb je dure en gespecialiseerde apperatuur nodig maar ook veel ervaring. Soms zijn problemen niet logisch op te lossen. Iemand krijgt een nieuw modem, en dan doet Chello het weer. Maar als het oude modem vervolgens bij een ander klant wordt getest werkt het prima..

• Mr.B
Vind dit redelijk vervelend. Zelfs het surfen gaat nu traag, irritant traag ;(

Verwijderd

chello @ ping 200+ op servers @ nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 20:21:
chello @ ping 200+ op servers @ nl
hijs fijn

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
C:\>tracert io.nl

Bezig met het traceren van de route naar io.nl [81.17.33.3]
via maximaal 30 hops:

1    20 ms    20 ms    30 ms  e110065.upc-e.chello.nl [213.93.110.65]
  2    20 ms    40 ms    30 ms  atm11-0.ah00rt04.brain.upc.nl [212.142.27.2]
  3   191 ms   190 ms   190 ms  srp0-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.2]
  4   181 ms   180 ms   180 ms  srp0-0.am00rt05.brain.upc.nl [212.142.32.43]
  5   181 ms   190 ms   170 ms  nl-ams01a-rd1-pos-0-3.aorta.net [213.46.161.45]

6   181 ms   190 ms   180 ms  nl-ams04a-ri1-ge-3-0.aorta.net [213.46.161.189]

7   181 ms   170 ms   180 ms  nl-ams02a-rd1-10gige-7-0.aorta.net [213.46.161.5
8]
  8   190 ms   190 ms   190 ms  nl-ams04a-ri1-pos-6-0.aorta.net [213.46.161.62]

9   290 ms   201 ms   190 ms  core-1.io.nl [193.148.15.218]
 10   220 ms   211 ms   200 ms  81.17.33.3

De trace is voltooid.

C:\>

Backbone richting Amsterdam is weer aan het fucken. Heel fijn, wilde net een potje warren met CS :( Bellen met helpdesk heeft toch geen zin, leuk gesprekje:

Hallo met doos van UPC
-Jullie hebben een probleem in 1 van jullie routers
O uhh, brand het groene lampje van uw modem?
-Luistert u wel? Bij JULLIE in het netwerk zit wat fout. Router die stottert ofzo
Ehm, tjah, ehm,
-Lamaar ik weet genoeg, goedenavond. KLIK

Dat was dan €1,50. Ik bel niet meer. Ik werk op een callcenter waar een meisje werkt wat van de Chello "helpdesk"af komt. Ik vroeg al aan haar: de eerste linie zijn allemaal van die domme beldozen op 1 of andere callcenter.
-Jah klopt

Ah fijn, ik heb weer een mail richting de NMa verstuurd wegens spookfacturen waarvoor we nu al 4 maanden een compensatie zouden krijgen. Ze moeten die zooi gewoon eens onder handen nemen. UPC begint wel te rennen wanneer de NMa dreigt, maar zodra de druk wegvalt hebben ze lak aan de klanten.

Verwijderd

ik wou ook net een War doen met BF1942 gaat dus mooi niet door :(
hopelijk is het straks weer normaal

• waslijn
  • Laatst online: 18-05 22:15
Zelf ook gehad dat mijn verbinding zeer onstabiel was, vervolgens ben ik van een Terrayon naar een Motorola SB4100 gegaan en alles werkte perfect. Heb echt eindeloos lopen modderen, de elende begon al bij de aansluiting, dan weer was het signaal te sterk dan weer te zwak, dan was er weer een zogenaamde kabelbreuk in de straat etc etc. Ben overgestapt op demon 512/1024 en dat is echt een verademing, geen gezijk altijd werken en gewoon elke maand 55euro. Bovendien hebben die gasten bij Demon wel verstand van zaken. Mijn advies, als je Demon kan nemen DOEN!

[ Voor 4% gewijzigd door waslijn op 04-08-2003 21:03 ]

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

PolarBear schreef op 04 augustus 2003 @ 19:57:
Probleem is echter dat niet alleen de installatie van de persoon met UPC/Chello problemen kan veroorzaken. De buurman kan ook een prachtig COAX netwerk in het huis maken met als gevolg dat hij een supergrote antenne in huis die ruis op het kabelnetwerk verzorgt.
Een beetje lezen kan geen kwaad ;). dit verschijnsel heb ik al genoemd.
En dat heeft invloed op de up&downstream van het modem. Nee, als de juiste splitter tussen de "groene" kabel zit.
Slecht afgeschermde kabel op het einde van een kabel kan het signaal in het begin ook verknallen. En waar ik dus op doelde is dat als men bij de TV el cheapo spul gebruikt, dat dat waarschijnlijk bij het AOP ook gebruikt is.
Overigens vergeten veel mensen dat het opsporen van signaal problemen knap lastig kan zijn. Niet alleen heb je dure en gespecialiseerde apperatuur nodig maar ook veel ervaring. Soms zijn problemen niet logisch op te lossen. Iemand krijgt een nieuw modem, en dan doet Chello het weer. Maar als het oude modem vervolgens bij een ander klant wordt getest werkt het prima..
Nouja ik vind jouw methode wel wat overdreven, je kan natuurlijk meteen gaan meten maar wat mij efficiënter lijkt is om eerst even alleen het kabelmodem direct aan het AOP te hangen (eerst gecheckt dat wat jij denkt dat het AOP is ook echt het AOP is en dat er niet ergens nog een splitter zit onder de grond (je hoort het al: de kruipruimte in dus :P). Vervolgens sluit je het een voor een weer aan en kijk je wat er gebeurt, komt vanzelf de rotte appel naar voren. Mijn ervaring met die meters is dat je vaak voor alleen maar méér verrassingen komt te staan als je gaat vertrouwen op je metingen (die kunnen verschillen per huis etc etc).

informatie over het aanleggen van installaties mbt TV's en andere apparatuur. Lijkt me wel handig voor een aantal mensen hier :).

Overigens is de verbinding bij mij ook even 'slecht', maar dit is dus een probleem op het netwerk van Chello en dit kan ook bij een ADSL-provider gebeuren en een telefoonlijn kan óók rot zijn btw.

• Mr.B
Jammer genoeg is een dsl variant niet beschikbaar in mijn dorp (gehucht :P) dus dat zit er niet in. Maar dit is wel het klassieke probleem van bedrijven die een monopolie positie hebben ;( (in bepaalde gebieden van dit land ;)).

• Eindhoven657
Het volgende staat op de chello support pagina:

Maandag 5 augustus 2003
Vanwege een glasvezelbreuk zijn er problemen met de performance van het netwerk. Momenteel wordt aan een oplossing gewerkt. Onze excuses voor het ongemak.

bron: http://home.nld.chello.nl...t/support/netwerk_status/

LOL bij mij is het overigens maandag 4 augustus 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Eindhoven657 op 04-08-2003 22:21 ]

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Eindhoven schreef op 04 augustus 2003 @ 22:18:
LOL bij mij is het overigens maandag 4 augustus 8)7
Zo zie je maar hoe alledaags zulke problemen kunnen zijn ;).

• Wallie

Wallie

Herr

Ik heb een oude terayon en dus ook last van een instabiele verbinding... is het makkelijk om je modem omgeruild te laten worden (aangezien chello altijd beweert dat de problemen bij mij liggen, al heb ik 50% packetloss)?

• mrBussy
  • Laatst online: 02-09-2025
Ik weet niet wat voor problemen jullie allemaal hebben, maar ik draai al tich jaar chello en ik heb dus echt totaal geen problemen gehad... Oh jawel... 1... Mijn IP nummer was nog gekoppeld aan mijn macadres in de DHCP Server, terwijl mijn mac ook een nieuw ip nummer kreeg... Dat was dan al een maand gaande.. Ik bestond dus een maand niet op het netwerk. Kwam erachter na een reboot van de server. Gebeld. Doos afgewimpeld en door naar 2e lijn. Netjes flush van de DHCP server op mijn mac/ip ge-eist en gekregen. Nooit meer problemen gehad.

Verwijderd

HAHAHA laguna het leven is wat voordat i-net :>> maja vooruit vind nie kunne wat ze bij chello flikken, als ik jou was zou ik al 2 jaar trug overgestapt zijn met hun data limiet of brakke pings

• Wallie

Wallie

Herr

mrBussy schreef op 05 augustus 2003 @ 08:45:
Ik weet niet wat voor problemen jullie allemaal hebben, maar ik draai al tich jaar chello en ik heb dus echt totaal geen problemen gehad... Oh jawel... 1... Mijn IP nummer was nog gekoppeld aan mijn macadres in de DHCP Server, terwijl mijn mac ook een nieuw ip nummer kreeg... Dat was dan al een maand gaande.. Ik bestond dus een maand niet op het netwerk. Kwam erachter na een reboot van de server. Gebeld. Doos afgewimpeld en door naar 2e lijn. Netjes flush van de DHCP server op mijn mac/ip ge-eist en gekregen. Nooit meer problemen gehad.
Tja, ik heb ook jaren geen problemen gehad, tot een paar maanden terug, gisteravond weer: 20/30% packetloss naar de gateway toe. Net zoals meer mensen hier melden.

Verwijderd

Het heeft hier vanaf nov 2002 tot maart 2003 echt teringsnel gedraaid. Sneller dan in de hele 5 jaar dat we het al hebben. En vanaf maart niets dan problemen. Pings weer omhoog, snelheden vaak brak (vanaf de AMS-IX 120kB/s :? ) Ze zijn weer een reclame campagne gestart, dus meer gebruikers en voila. Netwerk weer brak...

Verwijderd

Countess schreef op 28 July 2003 @ 20:11:
heb je een cable versterker toevallig? (dat gaat alleen goed als je, of voor de kabel versterker afsplits of een versterker koopt die 2 kanten op versterkt)
staat je modem niet meer als 1.5 meter van waar de kabel binnen komt? (mag maar 1.5 meter coax kabel zijn officieel.)

toen de monteur bij mij kwam (modem was, na vervanging een paar keer uitgevallen) had hij de verbinding doorgemetem met een apparaat maar dat zag er netjes uit.
toen is hij buiten gaan kijken in zo'n kast op straat, was mijn aansluiting ge-oxideert.
die heeft he vervangen en het werkt nog steeds, zonder PL. (voor modem vervanging wel eens last van)

<--- al 7 jaar teverden chello klant
de modem van me pa staat nu 15 meter verderop,. heb er zelf ff een coax kabel aangeknupt. werkt perfect.. wel traag maar vind je het gek voor 15 euro p/m
20kb up en 12 down
klanten service bel ik altijd op mijn werk. dan kan ik die 3 kwartier rustig blijven wachten maar thuis begin ik er niet aan.
in en in triest dat hele chello.
Zit nu gezelli bij d ebuurman op ADSL :P hehe en mun pa maar zwoegen om door die inet pagina`s heen te komen :)

• OgWok
  • Laatst online: 18:34

OgWok

U.N.C.L.E.

Triest te lezen dat het met Chello nog steeds zware ellende is. Helpdesk: slecht, monteurs: geen vaklui.

Aan de andere kant zou ik zeggen als er ADSL is, Chello opzeggen en niet zelf modderen en dan ADSL bij een goede provider.

Zelf heb ik nu ruim 1,5 jaar Demon en heb 1 keer 4 uur geen verbinding gehad. Tel. helpdesk 0800 nummer. Mijn buurman en buurvrouw gebruiken ook mijn ADSL en nooit problemen.

Chello heeft schijnbaar nog teveel abonnees die blijven ondanks de slechte verbinding en service.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Houston3

Houston3

ole

ogwok, misschien vergeet je dat er ook mensen zijn die niet meer willen betalen en toch 1,5 mbit down willen demon is voor 1 mbit 5 euro duurder en niet iedereen wil meer betalen om qua snelheid terug te vallen ook al is chello vaker down etc.

• Countess
OgWok schreef op 05 August 2003 @ 16:40:
Triest te lezen dat het met Chello nog steeds zware ellende is. Helpdesk: slecht, monteurs: geen vaklui.
*snip*
Chello heeft schijnbaar nog teveel abonnees die blijven ondanks de slechte verbinding en service.
welke slechte helpdesk? welke onvakundige monteurs? welke slechte service?
misschien in het in andere steden bar slecht (a-dam?) maar hier in eindhoven heb ik weinig tot nix te klagen. en toen ik in geldrop zat ook niet.

toen ze net die nieuwe abbos introduseerde was het met mijn oude modem (eurodocsis 1.x) fff slecht maar met de nieuw (eurodocsis2.0) is alle helemaal toppie.

en ja die glassvezel breuk van gisteren was minder maar dat kan elke ISP overkomen. kan ik dus niet echt mee zitten, en het zal zeker mijn mening over chello niet veranderen.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 16:17:
[...]
de modem van me pa staat nu 15 meter verderop,. heb er zelf ff een coax kabel aangeknupt. werkt perfect.. wel traag maar vind je het gek voor 15 euro p/m
20kb up en 12 down
Ik vat dit niet helemaal, was het nou kabel van 15 euro per meter? Lijkt me sterk. En Chello heeft geen abo van 15 euro/maand.

• Wallie

Wallie

Herr

Countess schreef op 05 August 2003 @ 23:13:
[...]

welke slechte helpdesk? welke onvakundige monteurs? welke slechte service?
misschien in het in andere steden bar slecht (a-dam?) maar hier in eindhoven heb ik weinig tot nix te klagen. en toen ik in geldrop zat ook niet.

toen ze net die nieuwe abbos introduseerde was het met mijn oude modem (eurodocsis 1.x) fff slecht maar met de nieuw (eurodocsis2.0) is alle helemaal toppie.

en ja die glassvezel breuk van gisteren was minder maar dat kan elke ISP overkomen. kan ik dus niet echt mee zitten, en het zal zeker mijn mening over chello niet veranderen.
Mag ik vragen hoe jij je Eurodocsis 1.x hebt omgeruild voor een 2.0? Zelf gevraagd aan chello?

• Countess
een chello+ abbo genomen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Zal eens updaten

nu snap ik er helemaal de balle van, die monteur was dus gekomen.

Deze monteur heeft van alles gemeten en niks kunnen ontdekken? Vervolgens zou hij bij de wijkcentrale nog een kijkje nemen (sure, kwam ook zo overtuigend over). In ieder geval 2/3 dagen goed internet, kijken of ie dat vol kan houden.

De TV heeft nog steeds allerlei strepen erdoorheen en veel ruis, en dit heeft de hele buurt. Ik word af en toe een beetje ziek van Chello

Verwijderd

Ik heb zo vaak die f**cking helpdesk gebeld en hij deej t eventjes als ze me hadden geholpen.
er is ongeveer 5 keer een monteur langs geweest en nu doet ie t eindelijk perfect!.
volgens hun lag t aan de centrale zelf dus dat hebben ze voor me opgelost en doet het nu prima!.
Je kan het beste gewoon een beetje chagerijnig voor de telefoon doen, dan sturen ze een monteurtje, kep nooit kosten gehad dus dat is prima!

ze zitten nu op 1,5 Mbit dus dat scheelt wel weer vind ik voor die prijs })

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 00:44 ]

• Countess
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 00:33:De TV heeft nog steeds allerlei strepen erdoorheen en veel ruis, en dit heeft de hele buurt. Ik word af en toe een beetje ziek van Chello
die TV is UPC zijn zaak.
of van jouw natuurlijk, storing is vaak de schuld van de gebruiker.

maar bel UPC dus even. als er duidelijk storing is moet UPC dat komen oplossen.

• OgWok
  • Laatst online: 18:34

OgWok

U.N.C.L.E.

Countess schreef op 08 August 2003 @ 01:16:
[...]

die TV is UPC zijn zaak.
of van jouw natuurlijk, storing is vaak de schuld van de gebruiker.

maar bel UPC dus even. als er duidelijk storing is moet UPC dat komen oplossen.
Waar baseer je dit op: "schuld van de gebruiker" ?

Wel een hele makkelijke veronderstelling. Overigens gaat het er niet om aan te wijzen wie de "schuldige" is, maar om het oplossen van een probleem.

Het zou UPC sieren niet gelijk klaar te staan met een rekening als iemand een fout heeft gemaakt met het aansluiten/instellen. Ongeacht het feit of het nou om TV of internet gaat.

Service heet dat.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Countess
UPC heeft een checklist die je kan aflopen voor je ze belt als je tv signaal niet helemaal goed is.
help je klanten zichzelf helpen heet dat. doen veel bedrijven : manuals, FAQs, software updates ect. scheelt geld.

ik weet niet waar die lijst op de website staat. ik heb hem alleen op TV Gezien.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

OgWok schreef op 08 August 2003 @ 10:30:
[...]
Het zou UPC sieren niet gelijk klaar te staan met een rekening als iemand een fout heeft gemaakt met het aansluiten/instellen. Ongeacht het feit of het nou om TV of internet gaat.
Dus je wilt dat UPC een soort van boetes gaat geven voor foute installaties? Dat zou wel een héél strak plan zijn zeg: ik schat dat na een jaar heel UPC uit de geldproblemen is :o. (niet ironisch bedoeld)

Reken om toch wel zo'n 50-100 euro per woning om het probleem op te lossen.

• Countess
ummm wat hij bedoelt is dat ze dat nu doen. en hij vind dat ze dat niet moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Neuh het ligt niet aan de TV of wat dan ook, zelfs als je em direct op de TV aansluit blijf je storing hebbe.

Internet lijkt gefixt? godzijdank? wat een onzin allemaal, ze maken niks maar opeens werkt het?? Kan iemand mij dat vertellen :|

De TV is nog steeds slechte kwaliteit (dat ondervinde ook de mense van 1 huis verderop!)

• PtrO
Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 00:07:
Neuh het ligt niet aan de TV of wat dan ook, zelfs als je em direct op de TV aansluit blijf je storing hebbe.

Internet lijkt gefixt? godzijdank? wat een onzin allemaal, ze maken niks maar opeens werkt het?? Kan iemand mij dat vertellen :|

De TV is nog steeds slechte kwaliteit (dat ondervinde ook de mense van 1 huis verderop!)
Ik heb dat gedonder dus ook gehad (zie posts elders).
Tig telefoontjes en 3x monteur over de vloer gehad en uiteindelijk was het in orde.

Het bleek dat ze in diverse kastjes (woonblok, wijkkast etc.) connectors moesten vernieuwen en signaalsterkte(n) moesten bij regelen. Ruis ens storing kan je krijgen wanneer die connectors gaan oxideren.

Vraag bij UPC of jouw aanvoersignaal voldoet aan de normen. Hoort iets van 77dBuV te zijn. Wanneer je kabelmodem het doet, dan kan de Chello-helpdesk de CMRX-Power en CMTX-margin controleren. Bij een brak-TV (antenne)signaal zullen die waarden dan ook te laag of in de hele magere marge staan.
De monteurs hebben een meet-apparaat waar ze precies kunnen zien of e.e.a. klopt, matig danwel fout is. Natuurlijk accepteer je alleen een "goede" kwaliteit.

Het beeld uit het AOP hoort practisch spathelder te zijn. Is dat het niet dan heeft versterken of verder splitten natuurlijk ook weinig zin.

Controleer voor de zekerheid de TV-kwaliteit (doirect op AOP) ook via een andere TV of videorecorder om uit te sluiten dat je een brakke 'tuner' hebt.

Pagina: 1