Draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• dannyvanderaa
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik heb kabel, dan wil ik mijn kabel verbinding delen over 5 pc's en alles moet draadloos zijn, kan ik werken met een accespoint in de meterkast en voor de rest in iedere pc een draadloosnetwerk adapter, of moet zon accespoint perse op een pc?
Als ie in de meterkast kan hoe kan ik hem dan configureren???

Verwijderd

die accespoint kan gewoon aan je modem. configgen verschilt per AP, maar dat ding heeft vast wel een handleiding. ik zou DHCP adviseren, want flexibeler

/edit: ik vraag me trouwens af of het zonder meer werkt, want nogal wat kabelmaatschappijen verbieden het delen van je verbinding.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 18:53 ]

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 12:10

Willem2

Ω is futile

je kunt natuurlijk eerst ICS van windows proberen; als dat werkt, werkt het ook via een access point lijkt mij.

Let er dan wel op dat je een AP koopt die ook als router werkt; er zijn ook versies die slechts als HUB fungeren...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• dannyvanderaa
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Het gaat hier om de eminent accespoint (www.eminent-online.com)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op 28 juli 2003 @ 18:52:
die accespoint kan gewoon aan je modem. configgen verschilt per AP, maar dat ding heeft vast wel een handleiding. ik zou DHCP adviseren, want flexibeler

/edit: ik vraag me trouwens af of het zonder meer werkt, want nogal wat kabelmaatschappijen verbieden het delen van je verbinding.
Ja klopt, maar ik begreep van een kennis die bij Essent werkt dat ze aan de controle ervan niet beginnen. Hij zei wel dat ze kunnen zien hoeveel MAC adressen er naar een modem connecten, maar dan vraag ik me af hoe ze dat kunnen zien als er een router tussen zit ?

edit:
Ik heb een Linksys BEFW11S4 AP/router en die bevalt me uitstekend.

[ Voor 7% gewijzigd door seq_uence op 28-07-2003 20:07 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
seq_uence schreef op 28 July 2003 @ 20:05:
Ja klopt, maar ik begreep van een kennis die bij Essent werkt dat ze aan de controle ervan niet beginnen. Hij zei wel dat ze kunnen zien hoeveel MAC adressen er naar een modem connecten, maar dan vraag ik me af hoe ze dat kunnen zien als er een router tussen zit ?
Aan de header, zie chello ontdekt router!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Hmm, maar een AP met 1 pc erachter kunnen ze toch ook gaan verbieden dan ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
seq_uence schreef op 28 July 2003 @ 20:09:
Hmm, maar een AP met 1 pc erachter kunnen ze toch ook gaan verbieden dan ?
Lees het topic even door, dan snap je het precies :).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

dannyvanderaa schreef op 28 juli 2003 @ 18:51:
Ik heb kabel, dan wil ik mijn kabel verbinding delen over 5 pc's en alles moet draadloos zijn, kan ik werken met een accespoint in de meterkast en voor de rest in iedere pc een draadloosnetwerk adapter, of moet zon accespoint perse op een pc?
Ja dat kan, zie de FAQ : http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20#20
Er zijn zat wireless ADSL routers, hell Alcatel heeft ze zelfs in hun eigen assortiment.
Als ie in de meterkast kan hoe kan ik hem dan configureren???
Eenmalig even aan een hubje hangen met een PC, IP goedzetten en configgen, de rest kun je dan (naar alle waarschijnlijkheid) webbassed doen via een PC die draadloos aan de AP hangt.

Zia dus de FAQ en de search , allemaal redelijk basic werk enzo.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.