Bluetooth op MacOS 9.2.2

Pagina: 1
Acties:

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Zie onderwerp: is dit mogelijk?
Ik heb hier een USB-Bluetooth adapter en op de G3 laptop wil OSX niet goed installeren (Waarschijnlijk bug in de hardware ergens).

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Zoals op www.apple.nl/bluetooth te lezen is werkt het alleen met Mac OSX 10.1.4 of hoger.

kleurbleur.nl

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Ja, de software van Apple vereist OSX, dat had ik gezien. Ik vroeg me af of er ergens een hacker rondliep die een port heeft gemaakt naar OS9. Er zijn altijd van die types die daar mee bezig zijn, maar m'n zoektocht op Google heeft tot nu toe niks opgeleverd.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Weet ik niks van, misschien dat je wat meer kan vinden op google.nl/mac :?

kleurbleur.nl

Verwijderd

Heb voor je gezocht, voor zover ik kan zien is er geen lopslopend type die bedacht heeft voor os 9 nog zoiets te maken. Helaas pindakaas. Overigens is OS 9 oud, dus er zullen niet veel devvers meer zoiets gaan maken.

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Nee, ik merk het. Toch wel jammer, maargoed. Bedankt zo ver.

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
welke Bluetooth dongle heb je dan? en welke versie van OS X

Hier op de powerbook van me vriendin had ze ook een probleem met O X 10.1, en een update naar de latest versie (10.2.6?) werkt goed.

Compromises are for the weak

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Onder OSX draait Bluetooth (met wat gepiel) wel, alleen draait OS X niet op de G3 Laptop om eoa. reden. Inmiddels hebben we OSX geinstalleerd op de G4 desktop en werkt Bluetooth wel redelijk. Dat 't op de G3 niet wil werken is weer een heel ander verhaal.

Verwijderd

Zover ik weet is bluetooth op Mac OS 9.2 onmogelijk...geen drivers, software en plugins zodat dat het kan samen werken met het systeem, misschien dat apple ooit nog een update voor 9.2 uitbrengt, maar dat zal wel niet, op de nieuwe PowerMac G5 kan Mac OS 9.2 al niet meer draaien.

Gaat erom dat bluetooth met het systeem geintregeert moet worden.

Waarom niet overstappen naar Mac OS X? Is Zeker de moeite waard... Kan in principe op iedere G3 (iMac, iBook, PowerMac G3 DT/MT/B&W en PowerBook G3 behalve de eerste PB G3) met min. 128mb RAM, 4gb HD...

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 16:11

RVW

Wat werkt er dan niet als je OS X op die Powerbook G3 probeert te installeren? Welke PowerBook G3 heb je precies?

In principe moet OS X het gewoon doen op een PoBo G3.

[ Voor 21% gewijzigd door RVW op 15-08-2003 12:18 ]

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:27

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 19:33:
Zover ik weet is bluetooth op Mac OS 9.2 onmogelijk...geen drivers, software en plugins zodat dat het kan samen werken met het systeem, misschien dat apple ooit nog een update voor 9.2 uitbrengt, maar dat zal wel niet, op de nieuwe PowerMac G5 kan Mac OS 9.2 al niet meer draaien.
Op de laatste serie Apple's die vanaf begin dit jaar zijn gemaakt draait OS 9 niet meer native, alleen nog onder OS X.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 16:11

RVW

Klopt niet helemaal: de enige nieuwe Macs die je nu nog kunt kopen die OS 9 'native' kunnen draaien (dus niet alleen als Classic) zijn de iBooks, de 800 mhz en 1 Ghz Combo eMac (niet de SuperDrive 1 Ghz eMac), de 15" PowerBook G4, en de non-FireWire 800 PowerMac G4's. De rest kan inderdaad geen OS 9 meer draaien.

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
RVW schreef op 15 August 2003 @ 12:18:
Wat werkt er dan niet als je OS X op die Powerbook G3 probeert te installeren? Welke PowerBook G3 heb je precies?

In principe moet OS X het gewoon doen op een PoBo G3.
Volgens mij gaat 't om de "Lombard 101", voor zover je dat wat zegt. Op de Mac heb je zo'n programmatje waarin je alle mac's kan bekijken. Er staat inderdaad bij dat die Mac OSX compatible is.

Maar wat is nou het probleem? Deze bak is ooit doorgefikt aan de onderkant op de plaats waar de harddisk zit. Waarschijnlijk is er iets fried aan de binnenkant wat nu voor problemen zorgt. Vreemd genoeg draait OS9 dus wel probleemloos. Het ding is al eens compleet geformateerd en gecheckt door DiskDoctor en soortgelijke programma's. Dat haalt niks uit. Wellicht nieuwe HD?

Pagina: 1