Primary and secondary channel not found, probleem met mobo?

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
het probleem zit zo, mn broertje heeft een nieuwe computer gekocht, snel in elkaar gezet, maar windows wil niet installeren, elke keer komt er een vage error, al verscheidene cd's geprobeert... Ik dacht dus eerst dat de harddisk kapot was, dus ik had hem als slave bij mij erin gedaan en hij werkte perfect, even ook getest met speciaal progje van maxtor (hardisk is 120 gig van maxtor met 8mb cache).

Als we dat zelfde progje opstarten op zijn computer (testprogje van maxtor op bootdiskette), dan vind hij geen enkel device, dus ook geen cdrom etc. Bij het opstarten staat er op een gegeven moment ook 'primary channel not found' en 'secondary channel not found'.

Op een gegeven moment kon ik wel formatteren en partities aanmaken in de setup, maar zodra hij daar mee klaar was gaf hij een fatale error aan, en nu al voordat je partities moet selecteren etc. Dus ik dacht, misschien ligt het aan het moederbord, het is een asus a7n8x deluxe. Iemand bekend met dit probleem?

Verwijderd

Ik denk dat je even in je bios moet kijken of je onboard IDE op enabled staat en kijk ook of je pci IDe uit staat deze is voor als je een pci ide controller hebt

Zet je hardeschijf even op master jumper op de eerste vanaf het lint
blauwe voetje van het lint in de eerste ide busmaster om het mobo en de eerste van het lint die er boven zit in je hardisk zo moet het denk wel werken

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 18:28 ]

• DarkShadow
in de bios kan ik niets vinden over onboard of pc ide, en ik had hem wel gewoon op master staan, en de laatste zin van u is volgens mij ontspoord :)

toch bedankt, ik heb nu die harddisk in mijn computer helemaal geformateerd etc, setup opgestart, ging een tijdje goed en bij 3% van het kopieren van de bestanden geeft hij weer een fatale fout (code 00000008E volgens mij).
Hij vind trouwens nog steeds geen enkel device

• DarkShadow
Nog even een weetje, hij kan prima mappen aanmaken etc, maar zodra hij ook maar iets moet kopieren gaat het hardstikke fout, slaat hij direct vast... Het ligt zekerweten niet aan de harddisk want in een andere computer kan ik wel gewoon bestanden erop zetten

Verwijderd

Kijk ik ergens overheen of heb je nog niet vermeld om welke stapel onderdelen het gaat?
Je zegt nl wel dat je 'm "snel in elkaar hebt gezet".

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
HD werkt in jouw pc, die van hem niet. Is er waarschijnlijk iets anders niet goed. Misschien mem te hoog geclocked of gewoon brak, of misschien je processor overclocked (bij belasting crasht die) of ... of.... of....

ff wat instellingen posten, en wat onderdelen uitwisselen van die PC anders.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
Gelukkig zeg je dat je hem net gekocht hebt, heb je iig nog garantie in het ergste geval!

Verwijderd

controlleer je kabels. In mijn geval was het een brakke rounded cable.
Pagina: 1