Toon posts:

Van abbonement + provider switchen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in 2000 ofzo mijn O2 (destijds Telfort) abbonement afgesloten bij Superweb.nl en wel voor 1 jaar.

Na dat jaar heb ik geen actie ondernomen en is dus mijn abbonement gewoon doorgelopen en dat abbonement heb ik nu nog :D

Echter wil ik nu een ander abbo + telefoon namelijk de Vodaphone 180.

Hoe moet ik dit nu verder doen ? Dat andere abbo sluit ik ook online af (bestelmaar.nl) en ik wil graag mijn nummer behouden.

Ik wil natuurlijk liever niet een maand 2 abbo's betalen.

Moet ik gewoon die vodaphone aansluiten en nummer porteren en wordt dan automatisch mijn O2 opgezegd ? Of moet ik die eerst opzeggen , maar hoe zit het dan met mijn nummer ?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49
Verwijderd schreef op 28 juli 2003 @ 17:52:
Moet ik gewoon die vodaphone aansluiten en nummer porteren en wordt dan automatisch mijn O2 opgezegd ?
Bovenstaande dus! :).

Verwijderd

-deleted by WouterSp-

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 13:43 ]

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:36
Let wel, ik zou het nu alvast aanvragen, omdat ik heb gehoord dat de bonussen in augustus 10-80euro omlaag gaan. Wellicht is het dus slim om voor het einde van de maand de aanvraag met nummerportering alvast in te dienen, zodat je in ieder geval die hoge bonus nog meepakt. Verder zal je nummer op het moment dat het O2 abo afloopt geporteerd worden, dus dat is in principe geen probleem (een maand 2 abo's betalen hoeft dus niet).

• Dennis
Verwijderd schreef op 28 juli 2003 @ 17:54:
Bij O2/Telfort is het toch zo dat als het abo niet op tijd wordt opgezegd het weer met een zelfde termijn wordt verlengd? Dus in jou geval 1 jaar? :?
Dat lijkt me wel raar en niet wettig legaal. Tenzij het in de AV staat... :?

• Dennis
Rickbv schreef op 28 July 2003 @ 17:55:
(een maand 2 abo's betalen hoeft dus niet).
Dan moet je wel erbij vermelden dat je abbo pas op een bepaalde datum in moet gaan. Je kunt portatie pas aanvragen nadat je je nieuwe abbo hebt, dus dan heb je nog de opzegtermijn.

Ikzelf heb 3 maanden een dubbel abbo.

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:36
ddc schreef op 28 July 2003 @ 17:57:
[...]

Dan moet je wel erbij vermelden dat je abbo pas op een bepaalde datum in moet gaan. Je kunt portatie pas aanvragen nadat je je nieuwe abbo hebt, dus dan heb je nog de opzegtermijn.

Ikzelf heb 3 maanden een dubbel abbo.
Wat ik begrepen heb is dat Vodafone gewoon de portatie doet op het moment dat het oude abo afloopt. Toch krijgt de klant gelijk al een (inactieve) simkaart + eventueel telefoon. Pas als de portatie gelukt is wordt de simkaart actief met dat telefoonnummer, en kan er gebeld worden. De abonnementskosten gaan ook pas vanaf die datum lopen dacht ik hoor. Of zit ik fout? 8)7

• Dennis
Rickbv schreef op 28 July 2003 @ 18:09:
Wat ik begrepen heb is dat Vodafone gewoon de portatie doet op het moment dat het oude abo afloopt. Toch krijgt de klant gelijk al een (inactieve) simkaart + eventueel telefoon. Pas als de portatie gelukt is wordt de simkaart actief met dat telefoonnummer, en kan er gebeld worden. De abonnementskosten gaan ook pas vanaf die datum lopen dacht ik hoor. Of zit ik fout? 8)7
Dat zou kunnen, ik ben overgestapt VAN vodafone NAAR orange. Hoe Vodafone het regelt weet ik niet, bel klantenservice zou ik zeggen.

• PolarBear
  • Niet online
Hmmm wettig legaal :?

Is er ook zo iets als onwettig legaal of wettig illegaal. Wettig illegaal lijkt wel te kunnen, maar:
wet·tig (bn.)
1 in overeenstemming met, volgens de wet => wettelijk; <=> onwettig
Dus volgens de wet illegaal, maar dat zou net zo goed onwettig kunnen zijn.

Legaal is:
le·gaal (bn.)
1 wettelijk <=> illegaal
Is dit dan een pleonasme ?
ple·o·nas·me (het ~, ~n)
1 uitdrukking waarin eenzelfde begrip dubbel is uitgedrukt, bv. in 'oude grijsaard'
Volgens mij wel want wettig legaal, want in overeenstemming met de wet legaal is dubbel op.

* PolarBear heeft tijd over en heeft VanDale online :D

Maar goed ik zou de voorwaarden van O2 eens gaan doorspitten. Die geven waarschijnlijk uitsluitsel.

• Dennis
Mierenneuker ;). VVD-er >:).

Verwijderd

Topicstarter
Ok , wat is het nou ?

Wordt het O2 abbo automatisch afgesloten ?
Of krijg ik mijn vodaphone abbo en moet ik dan O2 daarna nog zelf afsluiten 2 maanden doorbetalen ? (2 maanden opzegtermijn).

Ik ga ff wat providers mailen ondertussen.

• PolarBear
  • Niet online
En dat is ook weer zo raar. Ik bedoel een Volkspartij voor Vrijheid en Democratie'er dat kan toch eigenlijk niet 8)7

>:)
* PolarBear moet nu echt ophouden

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het al.

Wordt gewoon automatisch afgesloten , geen dubbel abbo.
Pagina: 1