Verwijderd

Topicstarter
Je kent het wel... je gaat studeren in Maastricht. Probleempje is dat je broertje je de computer van thuis natuurlijk niet kwijt wil, dus na een zomer werken heb je gespaard voor je nieuwe apparaatje, altijd leuk om nieuw te kopen! Probleem:
- koop ik voor veel geld een mooie laptop
- koop ik voor óp het moment'niet zoveel geld een goeie desktop?

Uiteraard is de laptop erg handig in de trein en als k in t buitenland op stage moet, voor huidige studenten is hij eigenlijk niet meer weg te denken. Probleem is dat die dingen wel nog zo gotse duur zijn, zeker vergeleken de huidige prijzen van een goeie desktop, met als voordeel de uitbreidingsmogelijkheden en waarschijnlijk langere levensduur.

Help... ideen ik hoor het graag!!

Pim

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik zou altijd een laptop nemen...
Net wat je zegt, in de trein, op school zelf, en als je naar huis gaat, kun je zo alle bestanden meenemen...

Misschien dat de school je iets aanbiedt?

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:21

Reptile209

- gers -

Dan zou ik (als je er echt een smak pieken tegenaan wil gooien) voor een laptop met dockingstation, muis, keyboard en losse monitor gaan. Heb je op je kamer een "desktop" en in de trein een laptop. Want volgens mij is het nog steeds niet echt lekker om een compleet verslag op een laptop tobo + scherm te tikken.
En anders werkt het ook uitstekend op een desktop hoor. En die paar uurtjes in de trein pak je een goed (studie-) boek erbij. Met een CD-brander bij jou en je ouders kan je daar ook nog eens werken. Scheelt een boel geld voor bier. :)

Zo scherp als een voetbal!

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 07:38
Euh, een laptop is toch nog altijd veel duurder dan een desktop imho hoor

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn ervaring is dat een laptop wel handig is, maar tis meer luxe dan noodzaak. Bij ons op de opleiding zijn voldoende PCs aanwezig en anders verzoeken we gewoon een paar eerste jaars om te vertrekken ;)
In de trein werken is eigenlijk iets wat je toch haast nooit zult doen gok ik. Het is gewoon niet erg praktisch, tenzij je misschien elke dag meer dan een uur aan een stuk in een trein zit.
Ik heb zelf wel een laptop via mijn opleiding aangeschaft, maar die doet nu al een hele poos dienst als internet gateway bij mij thuis. Dat geeft denk ik wel aan hoe zeer hij voor een opleiding als Academie voor Digitale Communicatie nodig is :o

Verwijderd

Een gebruikte laptop misschien? Daar is niks mis mee.
bedoel je het trouwens niet andersom?
- koop ik voor veel geld een mooie desktop
- koop ik voor óp het moment'niet zoveel geld een goede laptop?

• john_bruin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2021
Wat je ook kiest, beide kunnen niet echt als gadgets aangemerkt worden en dus zit je in het verkeerde topic!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

offtopic:
[quote]John_Bruin schreef op 28 July 2003 @ 18:07:
Wat je ook kiest, beide kunnen niet echt als gadgets aangemerkt worden en dus zit je in het verkeerde topic![/quote]
als we zo beginnen ... verkeerde forum zou je bedoelen ;).. voeg voortaan even wat nuttigs toe int topic :).

Ik denk zelf dat toch het best kan gaan voor een goede laptop. Misschien ben je dan wel het dubbele kwijt, maar spijt zou je er niet van krijgen. Ik denk dat als je toch voor desktop kiest, dat het achteraf toch balen is dat je geen laptop hebt gekocht.

4015Wp west (Dordrecht)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Blorgg schreef op 28 July 2003 @ 17:26:
Mijn ervaring is dat een laptop wel handig is, maar tis meer luxe dan noodzaak.
Wel zeeeer aangename luxe :) Zo'n compact dingetje waarmee je altijd al je files en dezelfde desktop waar dan ook voor je neus kan toveren, is erg relaxed. Helemaal in combinatie met een wireless LAN. Ik wil m'n woonkamer niet laten 'vervuilen' door een computersysteem dus heb ik daarvoor een notebook, en voor als ik niet thuis ben. In de tuin of op balkon is een notebook erg lekker. Dus... zelfs als je een goeie desktop hebt (inclusief TFT en alle functionaliteit die je kunt wensen) is een notebook een zinvolle investering.

Daar komt bij: vooral als je gaat studeren is het ERG fijn om zowel op je kamer als bij je ouders over dezelfde machine te beschikken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

verkeerd forum idd, hoort in OH. En ik weet bijna zeker dat zulke discussies al heel vaak zijn voorgekomen. Laatst was ik er nog een in SG nota bene tegengekomen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.