Toon posts:

Van ISDN naar Analoog voor adsl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 dagen is bij ons de centrale gereed voor adsl van kpn.
Toen ik mij op wou geven kon ik kiezen uit twee dingen. Analoog en Isdn. Op dit moment heb ik isdn maar dat is als ik adsl heb eigelijk niet echt nodig en kost dan alleenmaar geld.
Daarom lijkt mij het verstandig om dat dan maar door de kpn om te laten zetten naar analoog. Maar hoe gaat dat dan met de aanvraagprocedure van adsl??
Heb al wel ingevuld dat ik het analoge doehetzelf-pakket wil, maar komt het dan wel goed omdat ik op dit moment nog isdn heb? Ik heb al wel vernomen dat het binnen 10 dagen omgezet kan worden naar analoog.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-05 21:41
Ik zou lekker ISDN houden... beetje onnodig om al die apparatuur er weer uit te sloten en KPN kennende moet je ongetwijfeld weer lappen om ISDN om te zetten naar POTS.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is d8 ik 45 euro. En voor isdn betaal je ook 30% meer dan analoog, daarom wil ik het graag terugzetten omdat ik het strax toch niet meer gebruik en dus onnodig geld verspil

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan wel tuurlijk, maar je moet, volgens mij, wel in de gaten houden dat het weer wel een stuk langer duurt eer dat je kan genieten van ADSL. Want je moet eerst omgezet worden naar analoog, en als dat helemaal is afgerond kan je pas ADSL aanvragen.. Ben bang dat je dan toch weer twee maanden verder bent.

Ik weet dit niet voor 100% zeker hoor..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Hmm zodra jij je aanvraag voor Analoge telefoonlijn hebt ingedient kan je 2 dagen daarna ADSL aanvragen

Tenminste dat was mijn ervaring. Ik had de KPN gebelt en die zeiden dat en het werkte :D

Verwijderd

alle positieve uitzonderingservaringen ten spijt: DOE HET NIET

isdn kost je 7 euro extra in de maand, maar dan heb je wel een fatsoenlijke backup voor adsl, gratis nummermelding, etc.

over het algemeen is omzetten een ramp. check de search
Heb al wel ingevuld dat ik het analoge doehetzelf-pakket wil, maar komt het dan wel goed omdat ik op dit moment nog isdn heb?
nee, dat levert een account denial bij kpn op en kan erg lang duren voordat je een nieuwe aanvraag mag plaatsen

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 17:48 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik kan in de search zo snel geen topic vinden, maar het is een beetje dramatisch. Je moet isdn opzeggen, analoge telefonie aansluiten, wachten op je 1e rekening waar de analoge lijn op moet staan (kan week of 4 duren) en dan kan je adsl pas aanvragen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk inderdaad dat het beter is om isdn te houden. Het kost me op jaarbasis iets van 60 euro meer maar dat is wel te doen denk ik, heb geen zin om 3 maand op adsl te wachten.
Moet nu alleen de huidige aanmelding annuleren en omzetten naar isdn. Had analoog ingevuld, of maakt dit niet uit?? En indien dit wel uit maakt hoe kan ik het beste dan omzetten van analoog naar isdn??

Verwijderd

ik zou zeker geen 2 aanvragen tegelijk laten lopen. levert alleen maar ellende op

die aanvraag voor analoge adsl levert bij de kpn een foutmelding op. je hebt immers helemaal geen analoge lijn. daar krijg je ook bericht van.

zodra je daar bericht van hebt vraag je gewoon adsl over isdn aan

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan ik dat niet nu ff aan mijn provider (tiscali) mailen dat ik ipv analoog, isdn moet hebben?? Heb vandaag aangemeld dus moet toch kunnen? Weet alleen niet welk mailadres

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 20:51:
Maar kan ik dat niet nu ff aan mijn provider (tiscali) mailen dat ik ipv analoog, isdn moet hebben?? Heb vandaag aangemeld dus moet toch kunnen? Weet alleen niet welk mailadres
dat kan wel, alleen is de kans erg groot dat die oude aanvraag dan per ongeluk blijft staan, en jij straks een analoog modem af moet rekenen waar je niets aan hebt. tenzij je tiscali zo ver krijgt dat ze jouw annulering op schrift bevestigen. maar dan nog kun je rekenen op een hoop rompslomp

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:08

mphilipp

Romanes eunt domus

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ik heb hetzelfde begin dit jaar gedaan, er zijn een aantal zaken waar je rekening mee moet houden :

1. Eerst je ISDN opzeggen
2. Analoge lijn aanvragen (Kan tegelijkertijd met stap 1 en duurt ongeveer 2 week)
3. Wachten totdat de Analoge lijn de status "Administratief Gereed" heeft (Duurt ongeveer 2 week)
4. Adsl aanvragen voor analoog.
5. Wachten (Afhankelijk van je provider Xs4all +/- 4 á 5 week)
6. Plezier hebben van je Adsl

(Er zijn providers bij die je alleen aansluiten als je de eerste rekening hebt betaald van je analoge lijn Xs4all heeft dat niet nodig)

Een ISDN de-migreren naar Analoog kan niet bij KPN, dit wordt behandeld als afbreken van ISDN en aanleggen van Analoog en wordt gelijktijdig uitgevoerd

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

die aanvraag die je hebt gedaan wordt zowiezo afgewezen omdat de lijnen niet kloppen. Laat die dus eerst even volledig afwijzen en vraag dan opnieuw aan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 17:45:
isdn kost je 7 euro extra in de maand, maar dan heb je wel een fatsoenlijke backup voor adsl, gratis nummermelding, etc.
Wat moet ik verstaan onder een backup voor adsl??

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 22:20

Nss

The Dude Abides

sinds kort kan je bij de helpdesk van kpn (0900-0244) remigratie aanvragen + adsl in 1 keer. ze zullen dan eerst je isdn lijn naar analoog omschakelen, vervolgens zal het adsl proces in gang gaan. denk alleen wel dat je dan aan Het Net en Planet gebonden bent....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2003 @ 22:29:
[...]

Wat moet ik verstaan onder een backup voor adsl??
als adsl wegvalt heb je iig nog een stabiele 64kbit (of128) lijn. en analoog is veel minder stabiel en vaak misschien 40 kbit.
tomnuss schreef op 28 July 2003 @ 23:40:
sinds kort kan je bij de helpdesk van kpn (0900-0244) remigratie aanvragen + adsl in 1 keer. ze zullen dan eerst je isdn lijn naar analoog omschakelen, vervolgens zal het adsl proces in gang gaan. denk alleen wel dat je dan aan Het Net en Planet gebonden bent....
iemand daar al ervaring mee? zou wel een hele vooruitgang zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 00:11 ]

Pagina: 1