Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ECM] Externe bruteforce waterkoel unit

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ja ja , een externe water koeling

koelcapaciteit 40 watt per graad

het gemiddelde processor koelblok ( Vulcano 7 ) van thermaltake heeft maar 5 watt per graad.

lekker bruut dus.

ingrediente:

1x nextcool anti corrosie protect
1x 1 liter koelvloeistof
1x water koelblok GF4
1x waterpomp ( ik gebruik een 13L/minute)
1x reservoir -> zit bij pomp
1x 12mm slang
1x 10mm slang
2x 80 mm ventilator
2x hydrolische koppeling
1x PVC t-stuk 80x80x80 45 graden
1x PVC Sok 125
1x PVC verloop 125 -> 80
1x PVC wit 600x80
1x PVC verloop 80-> 80
1x plexiglas 50x600
1x zacht koper 2000x12
1x zacht koper 600x12
2x koper bocht 45 graden 12mm
2x flamco 12mm

elctro:

1x 1200 mamp adapter
16x rodeled
8x blauwe CC led
16x 470 ohm weerstand
8x 560 ohm weerstand
1x 220 ohm weerstand
2x dubble schakelaar
2x 12 volt relais
1x 12 volt 220 volt relais
1x voltmeter 15 V
1x printplaat soldeerbaar
1x ide kabel 1 meter
2x 74hct373 ICT
1x LM317
2x 100 micro farath condensators
1x potmeter 5k

1x hoop rotzooi om het te maken
1.000.000 x veel zin

hier zijn wat pics van de unit in aanbouw.

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/p.maas3/pipe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/p.maas3/elec.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/p.maas3/printready.jpg

damd de camera die ik nu heb maakt geen mooie foto`s van de zachte kleuren, ben dus maar gaan fotosoepen om het toch er goed uit te laten zien maar ik kan niet fotosoepen dus het ziet er nog steeds crap uit :( . maak wel een keer foto`s met tusk zijn digicam, nu gebruik ik een webcam . dit is maar een demo opstelling om de lampen te teste maar zo gaat het er uit zien

normaal als ie aan staat

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/m.vangeffen1/blau.jpg

en zo als er HDD activiteit is

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/m.vangeffen1/rec.jpg

en zo als er HDD activiteit is

en de unit begint meer en meer in elkaar gezet te worden,

electro gedeeltes zijn nu geintegreerd in de buis.

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/m.vangeffen1/connect.jpg

nog 5 dagen tot dat ie klaar moet zijn

en dan heb ik vandaag de core van de koel units gemaakt.
de rechtse gebruik ik, en is 55 cm lang , de links was een demo/ proef buis.

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/m.vangeffen1/koper.jpg

Verwijderd

Topicstarter
over 4 dagen moet ie klaar zijn

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Leuk leuk, speelgoed :D
Mischien beter op zijn plaats in DOC ?

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 12:08
ja idd zet hem bij doc neer joh , vraag hier een slotje aan of een move ofzo.

p.s ziet er goed uit!

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:40
Move CME -> DOC :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 02:36
Leuk project.. Zeker iets om te volgen

Verwijderd

Een vraagje: wat is het verschil tussen foto "als ie aan staat" en als er "hd activiteit is" ? beiden zijn hetzelfde?

Let the bong go! ;)

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 20:02:
Een vraagje: wat is het verschil tussen foto "als ie aan staat" en als er "hd activiteit is" ? beiden zijn hetzelfde?

Let the bong go! ;)
aangezien het plaatje (allebij btw :P ) blau.jpg heet, zal het waarscheinlijk zo zijn, dat die letters bij hdd activiteit blauw oplichten :) (denk ik)

Verwijderd

Topicstarter
hdd activitie foto corrected

normaal blauwe verlichting en bij hdd activiteit wordt ie rood.

maar omdat me camera zo crap is kan ie dat niet goed vast leggen die zachte kleuren en heb ik ze met fotosoep dus moeten vverduidelijken. in real time ziet het er awsome uit

[ Voor 181% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 22:18 ]

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

Vraagje: ga je met die 'koelunits' dus je water koelen, ipv een rad? En hoe ga je dan die koelunits koelen of mis ik iets? :? 8)7

Use the Search Luke...

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03
Ik neem aan dat je fans langs die spiraal laat blazen :+
Ziet er interessant uit, hopelijk zijn de resultaten ook goed. Alleen vind ik het wel een beetje extreem log ding. Het had veel compacter gekunt zonder minder tof te worden...

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ziet er cool uit, ik ben ook bezig met een externe watercool unit, maar heb gewoon gekozen voor autoradiator. dat zou eigenlijk eens getest moeten worden: RAD vs Bong

Verwijderd

Topicstarter
reken het maar uit dan weet je het, deze unit heeft een koelvermogen van 40-50 watt per graad verschil met de lucht.

een standaart lucht koelblok heeft 5 watt per graad. ( vulcano 7 )

en als je nu van die spiraal een deltabuis spiraal maakt komje je richting de 80 watt.

een vapochill zit op 100 , 150 of 180 watt ligt aan de zwaarte

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 00:21 ]

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 00:18:
reken het maar uit dan weet je het, deze unit heeft een koelvermogen van 40-50 watt per graad verschil met de lucht.

een standaart lucht koelblok heeft 5 watt per graad. ( vulcano 7 )

en als je nu van die spiraal een deltabuis spiraal maakt komje je richting de 80 watt.

een vapochill zit op 100 , 150 of 180 watt ligt aan de zwaarte
Dat wil ik graag geloven, maar het ik snap niet precies hoe je het water wilt gaan koelen :) Via het 'bong-principe' heb ik begrepen? Ik weet nog dat El_gringo ook een bong had van 1,5M hoog en die koelde het water tot enkele graden onder kamertemperatuur...
Kan je misschien wat uitleg geven over jouw koelingsunit, weet deze noob ook gelijk waar je het over hebt, want ik zou niet weten hoe je dat kan narekenen... ;)

Use the Search Luke...

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Silentpuma schreef op 29 July 2003 @ 09:50:
[...]

Dat wil ik graag geloven, maar het ik snap niet precies hoe je het water wilt gaan koelen :) Via het 'bong-principe' heb ik begrepen? [b]Ik weet nog dat El_gringo ook een bong had van 1,5M hoog en die koelde het water tot enkele graden onder kamertemperatuur... [/b]
Kan je misschien wat uitleg geven over jouw koelingsunit, weet deze noob ook gelijk waar je het over hebt, want ik zou niet weten hoe je dat kan narekenen... ;)
Zie de regel in bold...

Bij een bong laat je gewoon het water vallen door een douchekop oid, en dan koelt het af door de lucht. Maar onder kamertemp kan niet als het in je kamer is (doh)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Dat ziet er geinig uit, ik blijf het wel op de voet volgen :D

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

pierre-oord schreef op 29 juli 2003 @ 11:03:
[...]

Zie de regel in bold...

Bij een bong laat je gewoon het water vallen door een douchekop oid, en dan koelt het af door de lucht. Maar onder kamertemp kan niet als het in je kamer is (doh)
Het kan wel...

Door verdamping raakt het water extra energie kwijt.....EXTRA energie... zodat het onder kamertemperatuur kan komen. Het klinkt heel raar. Ik geloofte het eerst ook niet, maar blijkt toch zo te zijn. Lees maar eens wat over BONG koeling....

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 13:18:
[...]

Het kan wel...

Door verdamping raakt het water extra energie kwijt.....EXTRA energie... zodat het onder kamertemperatuur kan komen. Het klinkt heel raar. Ik geloofte het eerst ook niet, maar blijkt toch zo te zijn. Lees maar eens wat over BONG koeling....
I'll second that :) Heb nog wel eens opgelet met natuurkunde en het is idd mogelijk

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 13:54
maar door verdamping raak je zelf ook water kwijt :D dus iedere dag (net als de plantjes) watergeven ?

Verwijderd

_-= Erikje =-_ schreef op 29 juli 2003 @ 14:46:
maar door verdamping raak je zelf ook water kwijt :D dus iedere dag (net als de plantjes) watergeven ?
Als je het goed doet niet, je kunt de boel mooi luchtdicht maken en dan verlies je nergens water.
Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 13:18:
[...]

Het kan wel...

Het kan zeer zeker, mensen hier zouden meer Discovery moeten kijken, over diepe mijnen en de koelsystemen daarvan. Daar wordt vaak ook waterverdamping gebruikt en kwam zoveel ijs en sneeuw vrij dat ze een skihelling in het midden van de zomer konden bouwen (en dat hadden ze ook gedaan natuurlijk).

Waterverdamping rules, alleen is het erg lastig goed luchtdicht te maken waardoor je schimmels krijgt in je kamer.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 15:12 ]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03
Hoe wil je een bong luchtdicht maken :? Lijkt me niet dat die dan nog goed werkt, zeker niet als je een regenpijp neemt.

Verwijderd

Hoe je een bong luchtdicht kan maken? Simpel gewoon dichtkitten.

Alleen om echt effectief te zijn helpt het om lucht er doorheen te blazen, daar moet je dus proberen zo veel mogelijk te voorkomen dat er vocht doorheen komt. Je zou daarvoor iets van een zwaanhals ofzo kunnen maken waar het vocht wordt opgevangen. Of anders een filter ofzo ervoor.

• pierre-oord
  • Laatst online: 25-11 17:45
Ik heb denk wel gelijk hoor.
Ik ga uit van een dichte bong zoals topic starter: De luchtvochtigheid stijgt in het begin maar kan niet blijven stijgen, water zal daarom ook weer terug condenseren. De warmte is dan even kort meegenomen, maar komt ook weer terug. Tenslotte kan de warme luchtdamp nergens heen behalve in de bong blijven. Je raakt hooguit wat warmte kwijt aan de zijkanten van zo'n ding. Alleen met een open bong zou nog zoiets mogelijk zijn, maar het lijkt me nog sterk, want je CPU en de rest zal het water sterk opwarmen, en de afkoeling lijkt me niet zo groot...

:?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Een idee:
Wat als je de bong aan de bovenkant afdekt met een membraamstof zoals GoreTex?
Zo hou je de vochtigheid binnen, maar kan de lucht of warmte er nog door?

• Jack
  • Laatst online: 11:16

Jack

MHz Matters

Anders maak je van je bong meer zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips1082/rb4.jpg
Water omhoog laten stromen door de buizen en weer naar beneden langs de handdoeken.
De handdoeken koelen met wat fans :)

Sim-pel
en geruisloos :)

Zie link: http://www.overclockers.com/tips1082
Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 16:39:
Een idee:
Wat als je de bong aan de bovenkant afdekt met een membraamstof zoals GoreTex?
Zo hou je de vochtigheid binnen, maar kan de lucht of warmte er nog door?
De energie (warmte) zit in het verdampte water. De lucht zelf neemt niet zo veel op. Met GoreTex hou je het (verdampte) water in de bong, met als netto resultaat dan je geen energie kwijt bent en je dus niets bent opgeschoten.
Het idee van de bong is dat je het verdampte water kwijt raakt...

[ Voor 49% gewijzigd door Jack op 29-07-2003 16:43 ]

[Specs]

Verwijderd

+
Siris schreef op 29 July 2003 @ 16:40:

De energie (warmte) zit in het verdampte water. De lucht zelf neemt niet zo veel op. Met GoreTex hou je het (verdampte) water in de bong, met als netto resultaat dan je geen energie kwijt bent en je dus niets bent opgeschoten.
Het idee van de bong is dat je het verdampte water kwijt raakt...
Op Overclockers gezien dat het recycleren(opvangen) van het verdampte water weinig nut had, omdat je dan extra energie moet inpompen ofzo :?
Kun je dit verduidelijken waarom dit recycleren weinig nut heeft?

Thx voor je reply's :)

• Pink Panther
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11 14:07
Het principe van deze koeling is me vrij duidelijk, te weten voor van een vloeistof fase naar dampfase te gaan is er warmte nodig en die wordt onttrokken aan de vloeistof.

Hierdoor gaat inderdaad water 'verloren' en zal de luchtvochtigheid in de ruimte stijgen.

Echter als je de bong luchtdicht maakt, zal mijn inziens het principe van de bong compleet omzeep geholpen worden en kan ie gewoon NIET werken.

Het probleem is dan namelijk dat het water ook gecondenseerd moet worden (we wilden immers het water niet kwijt raken) en het vervelende hiervan is dat bij condensatie van waterdamp weer warmte vrij komt.

Deze warmte moet afgevoerd worden en door het geheel luchtdicht te maken, kan deze warmte alleen afgevoerd worden aan het oppervlak van de bong. Aangezien dit relatief klein is (het is immers gewoon een buis), zal de capaciteit zeker terug lopen waardoor je met dit principe dan echt niet meer onder de kamer temperatuur kunt komen......

• Pink Panther
Nog even een reaktie op bericht van Siris d.d. Tuesday 29 July 2003 16:40

Als je de bong maakt door water naar boven te laten stromen en dan via de handdoeken naar beneden zal de werking van de bong ook zeer drastisch achteruit gaan. Je hebt nemlijk te weinig intensief contact tussen lucht en water en dit is nu eenmaal vereist om toch de warmte goed afgevoerd te krijgen.

En believe me, zo werkt elk koelwerk in de proces industrie. Je moet lucht in tegenstroom met het 'warm' water brengen met een zo groot mogelijk contact oppervlak tussen beiden.

• Jack

Jack

MHz Matters

Tuurlijk is een douche kop die water verspreidt met geforceerde convectie tegen de zwaartekracht in beter dan de handdoeken versie.
Maar met een douchekop heb je dat gekletter van het water, bij de handdoeken niet... daarom vind ik de handdoeken wel een leuk alternatief...

[Specs]

• Pink Panther
Maar als de werking van de bong teniet gedaan wordt door het geheel te verkrachten middels de handdoek oplossing, kun je beter meteen een normale waterkoeling nemen.
Is punt 1 kleiner en zal punt 2 zelfde effect behalen.......

• Jack

Jack

MHz Matters

De werking wordt helemaal niet te niet gedaan :? hoe kom je daarbij
het water stroomt langs de handdoeken naar beneden en op de handdoeken blaas je lucht.
het zelfde idee als je lucht blaast op het water uit de douchekop, het stromende water verdampt en neemt de energie weg

[Specs]

Verwijderd

Een verdampingskoeler zoals met die handdoeken zal toch vrij behoorlijk werken. Onderschat het totale oppervlak van die dingen niet; de handdoek is geen recht oppervlak.

Persoonlijk zou ik een kachelrad pakken, katoengaren door de vele gaatjes halen, en er met druppelleidingen water langs druppelen. Dat is veel compacter te maken.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Hehehe, handdoeken als koeloppervlak, origineel ;) Wel tof dat dat bestaat enzo.
Onderschat het totale oppervlak van die dingen niet; de handdoek is geen recht oppervlak.
Dacht het ook, in een handdoek past echt wel meer dan 1 liter water. Alleen het is alleen voor grote ruimtes geschikt? In een kleine ruimte zou de luchtvochtigheid nogal hoog worden (benauwd).

[ Voor 66% gewijzigd door Yokozuna op 29-07-2003 17:56 ]

• Jack

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 17:47:
Persoonlijk zou ik een kachelrad pakken, katoengaren door de vele gaatjes halen, en er met druppelleidingen water langs druppelen. Dat is veel compacter te maken.
kachelrad met katoen tussen de lamellen... waar wat zijn druppelleidingen?

[Specs]

Verwijderd

Het katoen gebruik je dan om het koper nat te houden, voor de distributie van het water (hou eens een zakdoek in het water...), en om te voorkomen dat het water door de rad heen geblazen word (het katoen houd het water vast). Je wilt uiteraard geen losse druppels.

Druppelleidingen: leidingen met een hele dunne diameter die gewoon zo af en toe een waterdruppel afgeven. Die hebben ze bij de Intratuin oid wel.

De bedoeling is dus dat er zoveel water gedruppeld word dat het katoen goed nat blijft zonder dat er waterdruppels door de rad heen geblazen worden.

Misschien dat dun metaaldraad ook wel werkt (transformatordraad oid)

Het water zal verdampen door de luchtstroom, en daarmee hitte onttrekken aan het metaal van de rad. En uiteindelijk dus ook aan het water.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Hehehe, waarom gaan jullie geen nieuw bedrijf beginnen.

Bit Watercooling Solutions

• Pink Panther
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Onderschat het totale oppervlak van die dingen niet; de handdoek is geen
recht oppervlak.
--------------------------------------------------------------------------------

Klopt, maar het probleem is dat je de lucht tegen de handdoek blaast en niet er door heen waardoor het contact opppervlak alsnog beperkt is....

quote:
Dacht het ook, in een handdoek past echt wel meer dan 1 liter water.

Klopt en in een emmer past 15 liter water en als ik daar een ventilator op richt dan heb ik ook een flut koeling ;)

quote:
alleen voor grote ruimtes geschikt? In een kleine ruimte zou de luchtvochtigheid
nogal hoog worden (benauwd).

Ik denk dat het alleen geschikt is vor goed geventileerde ruimtes. In kleine ruimtes zal het inderdaad een vrij hoge luchtvochtigheid bewerkstelligen en de schimmels zul je wel zien groeien op de muur..... :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal jullie uit de droom helpen,

deze bong heeft een koperen spiraal zoals op de afbeelding waardoor het water loopt. deze spiraal wordt door lucht gekoeld met 2 ventilatoren die er een rustige geluidsloze luchtstroom creeren. totale oppervlakte van het koper = 0,12 m2 koper heeft een warmte afgifte van 0,4 watt per cm2 per graad.

120x0,4 = 48 watt theoretisch

dus 40-50 watt praktische koeling. het water komt nergen uit of verdampt nergens.
de bruutheid zit het hem iin de lange tijd dat het water door het koper blijft stromen.

+- 2,5 meter afstand, waardoor waneer het water de koper unit verlaat het de zelfde temp heeft als de kamer temp, dus +- 20 graden

Verwijderd

Geen bong dus? Maar hetzelfde als een rad?

Khad het kunnen denken, nergens geen douchekop te bespeuren :(

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 18:46 ]

• Pink Panther
Naja, niks bong dus........ :(

Het is dus inderdaad een dood ordinaire rad waarbij ik me zelfs afvraag of een echte rad zelfs niet beter koelt daar bij bijvoorbeeld een autorad volgens mij echt wel een groter oppervlak ter beschikking is......

Ik had wel eens willen weten als dit geheel echt gewerkt had op principe van phase change wat dan de temps geweest waren.....

Zodra de gehele ' brute force waterkoel unit ' klaar is, post je dan ook wat resulaten (temps enzo.....)????

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 18:41:
ik zal jullie uit de droom helpen,

deze bong heeft een koperen spiraal zoals op de afbeelding waardoor het water loopt. deze spiraal wordt door lucht gekoeld met 2 ventilatoren die er een rustige geluidsloze luchtstroom creeren. totale oppervlakte van het koper = 0,12 m2 koper heeft een warmte afgifte van 0,4 watt per cm2 per graad.

120x0,4 = 48 watt theoretisch

dus 40-50 watt praktische koeling. het water komt nergen uit of verdampt nergens.
de bruutheid zit het hem iin de lange tijd dat het water door het koper blijft stromen.

+- 2,5 meter afstand, waardoor waneer het water de koper unit verlaat het de zelfde temp heeft als de kamer temp, dus +- 20 graden
Script,

Zonder het heel goed theoretisch te onderbouwen, denk ik dat je hier de fout ingaat met je berekening.
Als je naar een full-copper heatsink kijkt, praat je over een oppervlak van ca. 2x5 cm x 20 (10 vinnen met 2 zijden) = 200 cm2.
Een cpu van 80 watt zou dan (80/0,4=) 1 graad temperatuurstijging veroorzaken. Gezien de koelers op de markt, gaat dit niet op.

Het getal dat je gebruikt, lijkt mij de overdracht van water op koper en niet van koper op lucht.
Het komt er dus op neer, dat je koperen buis heel snel even warm wordt als het water, maar dit bijna niet kan afstaan aan de omgeving.
Volgens dezelfde berekening betekent 6 maal het oppervlak (0,12m2 = 1200 cm2) , uitgaande van een temperatuurstijging van 30 graden bij een goede full-copper koeler, ongeveer een zesde van die temperatuurstijging, dus ongeveer 5 graden.

Je zult hiermee dus je water op 5 graden boven kamertemperatuur kunnen houden bij 80 watt heatload. Daarbij moet je wel voldoende lucht verplaatsen, om de vergelijking met een normale koeler te kunnen aangaan.

[ Voor 8% gewijzigd door KifArU op 30-07-2003 09:08 . Reden: verhaal was veranderd, conclusie vergeten te wijzigen ]

Verwijderd

Auwtsj, geen bong.
Dan gaat het resultaat tegenvallen; ik weet het uit ervaring.

Wat je dan nog beter kunt doen: haal een rol 1/4", of nog beter 3/16" koperen leiding (kost ~20 euro voor 15-20 meter), en soldeer een ongelofelijke berg van die pijpen parallel. Daarmee vergroot je je oppervlak drastisch.

• solslice
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10-2004
en dan wat plaatjes van het eindresultaat
rode licht in de byuis is alleeen met hdd activiteit.

Afbeeldingslocatie: http://www.clan-beware.nl/script_zooi/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.clan-beware.nl/script_zooi/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.clan-beware.nl/script_zooi/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.clan-beware.nl/script_zooi/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.clan-beware.nl/script_zooi/5.jpg

• solslice
vergeet niet dat mijn water niet verzadig raakt , er zit 1,5 liter orgineele Caterpiller koelvloeistof en geen water in.

resultaat atm is dat water amper warm wordt door de grote hoeveelheid,

Test @ lan

3 dagen non stop Battlefield load temp = begin 18 graden
na dag 1 = 20
na dag 2 = 21
na dag 3 = 22

Gf 4 loopt nu

324 mhz ipv 311 dat met lucht koeling haalbaar was, nog hoger word ie instabiel.

en effen lachen , heb net al een aanbod gehad van iemand die hem wou kopen voor 1000 , ja lees goed duizend euro

[ Voor 31% gewijzigd door solslice op 11-09-2003 19:05 ]

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Ik vind het een ontzettend mooi ding.
Mijn advies is niet verkopen ,poen ben je zo weer kwijt en hier hebbie heel lang plezier van
volgens mij .

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Haeg schreef op 11 September 2003 @ 20:28:
Ik vind het een ontzettend mooi ding.
Mijn advies is niet verkopen ,poen ben je zo weer kwijt en hier hebbie heel lang plezier van
volgens mij .
Ik zou zeggen, verkopen die hap...... kun je een mooie Prometeia voor kopen :) , wel twee >:)

• solslice
wel 2 ?? unit + kast = 800 en dan moet je video kaart koeling nog

en aan de andere kant 1000 = nog vrij weinig

350 euro materiaal koste , + 2 weken werk ( 80 x 8 euro = 640 ) = 990 euro onkosten
Pagina: 1