Toon posts:

[XP][redhat 9.0] problemen met terayon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, voor het eerst een linux versie geinstalleerd en ik heb de eerste de beste versie gepakt en dat was redhat 9.0

De installatie verliep prima alleen heb ik problemen met mijn kabelinternet via mijn Terayon modem. Redhat gaf aan dat er een Pegasus usb ethernet kaart was (ga ik van uit want die was geinstalleerd en stond bij internet services).

Zonder moeite kan ik de internet service starten en internet werkt dan ook prima. Het probleem is echter als ik nu mijn computer boot naar Windows XP dan slaat mijn internetverbinding vast bij het opstarten met name de internetverbinding opzetten komt er niet doorheen. Ook als ik nu boot weer naar Redhat blijft het opstarten van Redhat hangen bij eth0.

Als ik nu mijn pc langere tijd uit laat staan kan ik ineens weer opstarten in windows alleen redhat blijft nog steeds hangen. Dit kan ik wel weer omzeilen heb ik uitgevonden door deze internetservice (eth0) over te slaan en zo linux zonder internet op te starten maar dan moet ik weer 'klooien' om weer te kunnen internetten. en uiteraard bij het rebooten is het probleem er nog steeds.

Omdat er een internetverbinding was neem ik aan dat de geinstalleerde software voor de kabelmodem/adapter wel goed is. Ik heb een Terayon modem met een SOHOware usb adapter.

Weet iemand in welke richting ik dit moet zoeken want ik heb gezocht en niets gevonden...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 17:02 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik heb hetzelfde probleem gehad, ook met het terrayon kabelmodem.

De verbinding word opgezet d.m.v. DHCP. Als je in Windows zit en je hebt een verbinding is er niks aan de hand. Als je nu je computer afsluit bewaart windows de DHCP lease. Als je nu windows opnieuw opstart zal Windows proberen dezelfde DHCP lease te krijgen als dat hij hiervoor had, als de lesae nog niet is verlopen. Windows vraagt dus dezelfde lease aan, deze krijgt ie mooi terug van de DHCP server en alles werkt weer.

Linux heeft echter geen weet van de DHCP lease die Windows heeft gekregen, en zal proberen een nieuwe lease aan te vragen. Deze wordt echter niet toegewezen door de DHCP server, omdat Windows al een lease heeft. Bij mij moest ik maxiaal een half uur wachten en dan kon ik weer gewoon internetten, doordat ik een nieuwe DHCP lease kreeg.
(uiteraard geld dit ook andersom.)

Vanaf jou kant is er volgens mij niks aan te doen helaas.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Huh, begrijp ik dit nu goed dat iedereen met een terayonmodem geen
windows XP en Linux kan draaien naast elkaar ?

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 22:21
Nee, je zal dit probleem ook met andere type modem's hebben.

Windows kijkt in de log files wat het IP nummer was/is en probeert dit te gebruiken, lukt dit niet dan vraagt Windows een nieuwe lease aan bij de DHCP server.

Linux daarin tegen vraagt een nieuwe lease aan voordat deze is verlopen, de DHCP server ziet echter dat er nog een lease aan je MAC (neem ik aan) hangt en geeft geen nieuwe lease vrij.

Wat er in jou geval gebeurt is wel vreemd aangezien er verder niet door iemand over geklaagt word ;)
Post eens wat log files. Zal vast leuke info in staan.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 18:02:
Huh, begrijp ik dit nu goed dat iedereen met een terayonmodem geen
windows XP en Linux kan draaien naast elkaar ?
Ja dat kan wel, je zit alleen te wachten totdat je lease verloopt, en dit is dus zoals net al gezegd een probleem met DHCP, en niet van het terrayon modem.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe doet iedereen die dan ?

Blijft iedereen wachten tot dat de lease verloopt ?

Of zijn er niet veel mensen die Linux en Windows naast elkaar hebben draaien ?

Dit laatste kan ik mij toch niet zo goed voorstellen....

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Hmmm, klinkt alsof dit een windows probleempje is, ik gooi hem ff over de schutting naar XceeD, Buzzie, en het overige Windows-volk, die weten vast wel hoe je een lease vrij kunt geven in Windows :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Jazeker weten we dat :P

ipconfig /release

Sim-pel :P

Verwijderd

Topicstarter
Dat is simpel... thanx !!

Maar weet je ook hoe je de lease in Linux vrij geeft want bij mij blijft
RedHat dus hangen bij het opstarten bij eth0. Deze zou je wel kunnen
overslaan bij het booten maar hoe moet ik deze verbinding weer
laten werken ?

Of was die voor windows ?

Ik zou het in ieder geval van beide ossen willen weten...

Het is dus trouwens niet echt makkelijk om steeds te
switchen tussen beide ?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 18:23 ]

Pagina: 1