Toon posts:

Dreamweaver externe bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een site maken in dreamweaver ( is geen problee, aak gedaan) alleen de site moet op één lokatie komen te staan, en de afbeeldingen ( ivm de totale bestands grootte) ergens anders.

Nu is het normaal gesproken mogelijk in dw om een site lokaal te maken en dan te uploaden, of om die online aan te passen, maar is het ook mogelijk om meerdere gegevens bronnen te selecteren zodat deze direct te verslepen zijn en ik niet alles elke keer handmatig hoef in te vullen?

Tanx!

Jelle :*)

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Indien je pagina's gaat verslepen in DW worden de namen automatisch geupdate, als dat is wat je bedoelt....
Wat bedoel je met gegevens bronnen??? Database? Iets meer info...

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-07 11:03

wizza

/dev/null

Folkert schreef op 28 July 2003 @ 16:48:
Indien je pagina's gaat verslepen in DW worden de namen automatisch geupdate, als dat is wat je bedoelt....
Wat bedoel je met gegevens bronnen??? Database? Iets meer info...
Hij wil gewoon dat z'n images op server A staan en zn html/php files server B (load balacing o.i.d).

Wat je zou kunnen doen is, na het bouwen van je site, je images uploaden naar server A, dan via "find & replace" alle urls vervangen in je sourcecodes van bijv. "c:\program files\dreamweaver\site1\images\" naar "http://www.serverA.nl/images/"

Dan je html files uploaden naar serverB .. done!

't is een beetje een dirty solution, maar het werkt wel (zo doe ik het ook meestal) :)

[ Voor 27% gewijzigd door wizza op 28-07-2003 16:58 ]

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een site ( de htm ) op een locatie staan welke zonder banner ed is,

Nadeel : kleine web ruimte, de site moet veel, heel veel foto's bevatten en dat is gewoon niet te betalen ( zit nu al over de 15 mb!)

Nu wil ik de site daar laten staan, en de foto's onderbrengen op een andere plaats, gratis webhosting van 50 mb, alleen met van die minder prettige banners :-(

dw maakt de site aan, met de "ftp" gegevens om de site te kunnen uploaden.
Dit is dus de gratis, maar te kleine web ruimte.

Ik kan nu via de "remote view" die gegevens bekijken en gebruiken, maar nog niet de foto's die dus op een andere locatie staan.

Dit betekend dus dat ik pér foto die handmatig moet verslepen of intikken, en ik kan ze dan nog niet zien in de test versie want dw plaatst alleen een placeholder?!

Wat ik dus zoek is of het mogelijk is om die remote gegevens dus tegelijk te zien, en te kunnen verslepen in dw...

Beetje lang verhaal, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel...?

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Ja, duidelijk, maak dan gebruik van de Find and replace functie in dreamweaver. Gewoon zoeken op je imagetag en deze vervangen door een andere URL. Gewoon dezelfde indeling aanhouden op de andere server. Vrij handige functie overigens in DW!

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-07 11:03

wizza

/dev/null

Folkert schreef op 29 July 2003 @ 10:09:
Ja, duidelijk, maak dan gebruik van de Find and replace functie in dreamweaver. Gewoon zoeken op je imagetag en deze vervangen door een andere URL. Gewoon dezelfde indeling aanhouden op de andere server. Vrij handige functie overigens in DW!
dat zei ik, maar bedankt voor de bevestiging ;)

offtopic:
Find & Replace is niet een specifieke DW future, bijv. Notepad heeft dit ook!!

[ Voor 5% gewijzigd door wizza op 29-07-2003 11:09 ]

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

Verwijderd

Topicstarter
Maar er is dus geen mogelijkheid om direct eerdere gegevens bronnen in dw te selecteren, danwel in te stellen? want daar ging het mij om...

Handmatig elke pagina aanpassen is natuurlijk mogelijk, maar ik hoopte ergens op een of andere verstopte functie die me dat zou toelaten... Ik ben vast niet de enigste ( duidelijk niet.. jij ook al! ) die dit wil.. zodoende...
Pagina: 1