Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...
Verwijderd
Eigenschappen van deze computer > geavanceerd > opstart- en herstelinstellingen, daar uitvinken dat hij automatisch moet rebooten.
Check dan wat er op het blauwe scherm staat.
Is het proberen zeker waard (ik zit nu alleen niet achter mijn eigen PC).
Er is trouwens nog iets: mijn CPU wordt bijna niet belast en toch kraakt mijn audio als een gek (in Logic). Heeft er vast ook iets mee te maken.
Er is trouwens nog iets: mijn CPU wordt bijna niet belast en toch kraakt mijn audio als een gek (in Logic). Heeft er vast ook iets mee te maken.
Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...
irq probleempje??
maarja, wacht even de foutmelding af.
is het dan een irq probleem, veroorzaakt door je geluidskaart.
switch eens wat pci kaarten van slot.
maarja, wacht even de foutmelding af.
is het dan een irq probleem, veroorzaakt door je geluidskaart.
switch eens wat pci kaarten van slot.
Yep.. en dan het volgende gebruiken:Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 16:40:
Eigenschappen van deze computer > geavanceerd > opstart- en herstelinstellingen, daar uitvinken dat hij automatisch moet rebooten.
Windows XP en 2000 BSOD guide
Dan kom je al een heel eind om het probleem te achterhalen
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik heb daarnet bij een ander topic gelezen dat er misschien een verband is tussen APCI en verneukte IRQ-settings. Hier van toepassing? Lost het iets op als ik mijn PC op 'Standard PC' heb staan (in device manager).
Die vreemde IRQ nummering is normaal in XP, dus dat is niet het probleem. IRQ conflicten of andere problemen kunnen nog wel parten spelen natuurlijk.
Dat kraken zou ook iets met de kaart en/of drivers kunnen zijn natuurlijk.
Dat kraken zou ook iets met de kaart en/of drivers kunnen zijn natuurlijk.
<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>
Als je je setting op Standard PC zet kan je zelf je IRQ's instellen, anders wordt dit geregeld via ACPI. Je kan die setting wel veranderen als je wilt, maar er is een kans dat je daarvoor Windows opnieuw zal moeten installeren. Je kan misschien eerst even wat spelen met de sloten e.d. (geluidskaart in een ander slot b.v.), dat helpt nog wel 's bij IRQ problemen.
Ik raad je aan eerst gewoon die tips die hierboven staan te proberen, en zo wat meer over de boosdoener te weten te komen.
Ik raad je aan eerst gewoon die tips die hierboven staan te proberen, en zo wat meer over de boosdoener te weten te komen.
Een vriend van mij heeft ook XP pro maar dan met de standaard IRQ-nummering. Zijn systeem loopt wel stabiel met een gelijkwaardige configuratie, alleen een minder snel systeem. Zijn device manager staat op 'Standard PC' dus het zou er toch aan kunnen liggen.
De geluidskaart stamt uit 2003 en de drivers zijn ook de laatste versie.
De geluidskaart stamt uit 2003 en de drivers zijn ook de laatste versie.
Momenteel geen foutmeldingen, dus dat kan ik even niet controleren (als je het wel nodig hebt, is het er niet?!?!!?), maar weet iemand hoe ik mijn pc van de ACPI-stand af kan zetten in apparaatbeheer?
Gewoon deleten uit apparaatbeheer gaat niet en uninstal ook niet. In de bios is er geen mogelijkheid om ACPI uit te zetten.
Gewoon deleten uit apparaatbeheer gaat niet en uninstal ook niet. In de bios is er geen mogelijkheid om ACPI uit te zetten.
Tip: Gebruik voortaan
als je iets bij je bericht wilt zetten, of een extra mededeling hebt. Dat wordt erg op prijs gesteld.
Je geeft de hele tijd aan dat je van ACPI af wilt, maar hebt nog niet eens geprobeerd om de geluidskaart b.v. in een ander slot te doen? Daarmee wordt dus vaak ook je IRQ veranderd. Het lijkt mij een stuk handiger om dat eerst te proberen i.p.v. risico te lopen met het veranderen van je PC-type setting (ACPI -> standard PC). Wacht anders iig. eerst af op een BSoD zodat je iig. weet wat er mis is, straks moet je Windows opnieuw installeren voor niks.
Je geeft de hele tijd aan dat je van ACPI af wilt, maar hebt nog niet eens geprobeerd om de geluidskaart b.v. in een ander slot te doen? Daarmee wordt dus vaak ook je IRQ veranderd. Het lijkt mij een stuk handiger om dat eerst te proberen i.p.v. risico te lopen met het veranderen van je PC-type setting (ACPI -> standard PC). Wacht anders iig. eerst af op een BSoD zodat je iig. weet wat er mis is, straks moet je Windows opnieuw installeren voor niks.
Ik ben van mening dat je kaart in een ander pci slot steken geen enkel nut heeft in mijn geval (de IRQ zal wel veranderen, maar ik heb toch geen conflicten dus dat lost niets op!)...
Het irritante is dat er nog steeds meer dan 15 IRQ's zijn en dat staat mij niet aan, omdat er dan blijkbaar dingen gesplitst worden en dat suckt.
Het probleem met de geluidskaart die kraakt (in Logic) en langzaam is, is opgelost nadat ik mijn pc van ACPI heb afgehaald en op 'Standard PC' heb gezet. Dat werkt dus in ieder geval. De IRQ's zijn nou ook normaal en ik verwacht ook geen blauwe schermpjes meer, maar dat is nog een kwestie van afwachten. Tot nu toe loopt de boel stabiel.
Er staat nu wel 2 keer 'standard pc' in apparaatbeheer waarvan ik er 1 kan uninstallen. Kan ik die dan gewoon uninstallen zonder verdere problemen?
In ieder geval alvast en alsnog bedankt voor alle hulp en reacties!
Het irritante is dat er nog steeds meer dan 15 IRQ's zijn en dat staat mij niet aan, omdat er dan blijkbaar dingen gesplitst worden en dat suckt.
Het probleem met de geluidskaart die kraakt (in Logic) en langzaam is, is opgelost nadat ik mijn pc van ACPI heb afgehaald en op 'Standard PC' heb gezet. Dat werkt dus in ieder geval. De IRQ's zijn nou ook normaal en ik verwacht ook geen blauwe schermpjes meer, maar dat is nog een kwestie van afwachten. Tot nu toe loopt de boel stabiel.
Er staat nu wel 2 keer 'standard pc' in apparaatbeheer waarvan ik er 1 kan uninstallen. Kan ik die dan gewoon uninstallen zonder verdere problemen?
In ieder geval alvast en alsnog bedankt voor alle hulp en reacties!
Pagina: 1