Toon posts:

tessla coil onbeperkte energie

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Jaren geleden tijdens natuurkunde vertelde mijn leraar over een Tessla ring waarmee energie was te verzenden en op te vangen. Dit idee heeft mij nooit losgelaten...het zou zo'n mooie oplossing zijn voor het opslag probleem van elektrische auto's...Heb een vriendje toen wat research laten doen en wat blijkt Shell heeft de patenten en octrooien....toeval?

Goed beschouwd heeft alles in onze wereld een waarde die afhankelijk is van de energie die het verkrijgen/vervaardigen met zich mee heeft gebracht...stel dat energie nu eens geen waarde meer heeft? zou dan een van de fundamenten onder onze samenleving niet wegvallen? Ik begrijp dat het verband tussen Tessla ringen en onbeperkte energie niet 123 is te leggen maar er zijn genoeg energie opwekkingsmethoden die nu niet rendabel zijn wegens te hoge transport kosten...en die vallen dus weg met een tessla ring...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tessla Coils Ready Yuri, when must we fire!

No but without a joke....

Ongelimiteerde energie? Waar zouden energie bedrijven in hemels naam aan moeten verdienen dan?

There is no place like ::1

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:19

Exirion

Gadgetfetisjist

swampy schreef op 28 July 2003 @ 16:30:

Ongelimiteerde energie? Waar zouden energie bedrijven in hemels naam aan moeten verdienen dan?
Ten eerste weet ik niet of 100% rendement werkelijk haalbaar zal worden. Lijkt me niet. Ten tweede zijn er genoeg bedrijven schatrijk geworden van de patentrechten die derden moeten betalen voor de principes/ideeen waar zij patent op hebben ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16

Masselink

Voor de dorst

swampy schreef op 28 juli 2003 @ 16:30:

Energiebedrijven kunnen hun geld verdienen door de distributie van de vrijgekomen energie. Ik neem namelijk aan dat het te duur is als iedereen zo'n ding krijgt. Anders kunnen ze die dingen gaan fabriceren.

Koffie en meer...

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Exirion schreef op 28 July 2003 @ 16:33:
[...]

Ten eerste weet ik niet of 100% rendement werkelijk haalbaar zal worden. Lijkt me niet. Ten tweede zijn er genoeg bedrijven schatrijk geworden van de patentrechten die derden moeten betalen voor de principes/ideeen waar zij patent op hebben ;)
Waar..waar! maar met ongelimiteerde energie is het moeilijker de "hoge" prijs te rechtvaardigen!

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:59

vinnie1908

Appel != peer

Shell koopt de patenten en octrooien om het niet te gebruiken en met name dat andere mensen het niet kunnen gaan gebruiken??

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 16:29:
[..]
maar er zijn genoeg energie opwekkingsmethoden die nu niet rendabel zijn wegens te hoge transport kosten
Zoals?
Als een energie opwekkingmethode momenteel niet gebruikt wordt komt dat meestal door het rendement van de methode zelf, het transporteren van energie is een heel ander verhaal en staat m.i. los van het opwekken.
Als je een methode hebt om goedkoop vrijwel oneindig veel energie te produceren, wat boeit het dan dat bij het transporteren 50 of voor mijn part 90% verloren gaat?

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Verwijderd

Ze gebruiken het natuurlijk pas nadat de olie op is. :(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:19

Exirion

Gadgetfetisjist

swampy schreef op 28 July 2003 @ 16:38:
maar met ongelimiteerde energie is het moeilijker de "hoge" prijs te rechtvaardigen!
Het zal je verbazen hoeveel dingen er in de wereld moeilijk te rechtvaardigen zijn. Patentrecht is ooit ontstaan uit het nobele idee om intellectueel eigendom te beschermen. Tegenwoordig maken bedrijven er een sport van om zoveel mogelijk patenten op de meest simpele en bizarre ideeen te scheppen. Op die manier kunnen ze geld verdienen en elkaar dwarsliggen. Bedrijven ruilen vaak 'een zak met patenten' uit om samen te werken of te onderhandelen.

Om je een voorbeeldje van een simpel patent te geven: shuffle play op CD-spelers, dus het in willekeurige volgorde afspelen van nummers, is gepatenteerd. Dat houdt in dat bedrijven moeten betalen voor het gebruik van dat idee 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ach tja, de Illuminati zijn toch heersers over de wereld!

Patenten zijn rare dingen...hele rare dingen!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Ja hoor, weer een perpetuum mobile met een complot theorie...

Tesla coils bestaan wel, maar hebben niets met apparaten te maken die ongelimiteerde energie produceren.

Exirion, een topic over de rechtvaardigheid van patenten e.d. zou in W&L thuis kunnen horen, aangezien er nog wel een aardige filosofische kant aan intellectueel eigendom zit, maar deze draad gooi ik dicht.

[ Voor 10% gewijzigd door Confusion op 28-07-2003 16:52 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.