Toon posts:

HDTV editting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er consumenten software bestaat waarmee HDTV MPEG-2 ge-edit kan worden?

Ik wil 1 HDTV MPEG-2 bestand opsplitsen in 3 afzonderlijke MPEG-2 (DVD kwaliteit) bestanden. Het gaat er om dat ik een panorama beeld krijg waarvan de source 1 HDTV beeld is en via 3 afzonderlijke projectoren op de muur wordt geprojecteerd. Het beeld van die HDTV source moet dus opgehakt worden in 3 delen.

Alvast bedankt voor een reactie!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 16:22:
Weet iemand of er consumenten software bestaat waarmee HDTV MPEG-2 ge-edit kan worden?

Ik wil 1 HDTV MPEG-2 bestand opsplitsen in 3 afzonderlijke MPEG-2 (DVD kwaliteit) bestanden. Het gaat er om dat ik een panorama beeld krijg waarvan de source 1 HDTV beeld is en via 3 afzonderlijke projectoren op de muur wordt geprojecteerd. Het beeld van die HDTV source moet dus opgehakt worden in 3 delen.

Alvast bedankt voor een reactie!
Met adobe primiere moet het wel lukken, je moet alleen wel een eigen profiel maken in primiere met de juiste resolutie ;).

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Verwijderd schreef op 28 juli 2003 @ 16:56:
[...]

Met adobe primiere moet het wel lukken, je moet alleen wel een eigen profiel maken in primiere met de juiste resolutie ;).
zoek dan wel op adobe premiere (typo), dat geeft vast meer hits.

Verwijderd

je wilt 1 film horizontaal in 3 delen splitsen en dan afzonderlijk naar beamers sturen
Denk niet dat premiere dat mogenlijk maakt, plus tijdens het afspelen moet het gesynced blijven, ik denk toch echt dat hier een hardware oplossing nodig is ( net als die projectie schermen opgebouwd uit diverse TV schermen)

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-12-2025
volgens mij kan dit wel met MyFlix XE of M2-edit PRO , van beiden is een demo te krijgen http://www.mediaware.com.au/ProductInfo/start.html . Ik gebruik MyFlix XE af en toe om wat mpegs te hakken en te zagen :) of files te joinen en dat gaat goed , en wel ZONDER opnieuw een mpg te maken , dus de kwaliteit blijft hetzelfde.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 juli 2003 @ 17:04:
je wilt 1 film horizontaal in 3 delen splitsen en dan afzonderlijk naar beamers sturen
Denk niet dat premiere dat mogenlijk maakt, plus tijdens het afspelen moet het gesynced blijven, ik denk toch echt dat hier een hardware oplossing nodig is ( net als die projectie schermen opgebouwd uit diverse TV schermen)
Ja, 1 hdtv beeld in de breedte opsplitsen, zodat het op 3 muren verspreid wordt (d.m.v. 3 projectoren).
Ik heb al zelf software geschreven om het synchroon met elkaar te laten lopen (m.b.v. Videolan.org). Dit doe ik door gebruik te maken van de PCR in de MPEG-2 streams en de STC van de clients te synchroniseren.
Ik heb dus echt alleen maar de content nog nodig om dit te laten werken. Bedankt voor je reactie.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 23:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 16:56:
[...]

ColdSTone schreef op 28 July 2003 @ 16:59:
[...]

zoek dan wel op adobe premiere (typo), dat geeft vast meer hits.
tnx, allebei voor de reactie. Volgens mij kan Adobe Premiere geen HDTV aan, maar ik ga het dan misschien toch maar eens proberen. HDTV MPEG-2 is iets anders als DVD MPEG-2. Vandaar dat ik iets nodig heb dat die conversie incl. het opsplitsen van het beeld aan kan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hellhound schreef op 28 July 2003 @ 17:04:
volgens mij kan dit wel met MyFlix XE of M2-edit PRO , van beiden is een demo te krijgen http://www.mediaware.com.au/ProductInfo/start.html . Ik gebruik MyFlix XE af en toe om wat mpegs te hakken en te zagen :) of files te joinen en dat gaat goed , en wel ZONDER opnieuw een mpg te maken , dus de kwaliteit blijft hetzelfde.
tnx! M2-edit PRO en MyFlix XE kende ik al wel, maar vond nergens een download pagina. Ik ga het meteen testen.

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik denk dat je dan M2-edit pro moet hebben , daar je daarmee veel meer mogelijkheden hebt om te editen (Myflix XE is meer knippen en plakken) en jij moet feitelijk je frames croppen.

succes drmee

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

Topicstarter
Hellhound schreef op 28 juli 2003 @ 23:40:
Ik denk dat je dan M2-edit pro moet hebben , daar je daarmee veel meer mogelijkheden hebt om te editen (Myflix XE is meer knippen en plakken) en jij moet feitelijk je frames croppen.

succes drmee
Ik heb dit pakket getest, maar kan niet echt makkelijk vinden hoe ik moet croppen? Waar kan ik dat ergens vinden in de schermen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het opgelost met FlaskMPEG en VirtualDub MPEG-2 editie!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03 07:39

Swerfer

Hmm...

3x door een encoder halen en elke keer 1/3e deel van het beeld 'croppen'...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
edit: zie post hieronder

[ Voor 78% gewijzigd door DasHMauL op 15-08-2003 16:16 ]

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
@TS: hoe kom je aan het HDTV bronmateriaal? Van jezelf of gedownload? (linkje? ;))
Pagina: 1